Videokaart voor mijn acer Aspire x3200

Status
Niet open voor verdere reacties.
frans, nog even een vraag aan jou:

je hebt niet geupgrade naar 4 Gb toch? Hoe kan het dat je RAM Geheugen een score krijgt van 5,5? Ik wil ook wel even wat "details" weten, als: hoeveel grafisch geheugen is er bij jou totaal beschikbaar? Want dat is wat de 3D bus berekent!

Groeten

System Bios Version: ACRSYS 42302e31
SMBIOS Version: R01-A3
SMBIOS/DMI Version: 2.5

Wat ik me nog even afvraag:

Merk je een grote verbetering in snelheid na aanschaf en inbouw van je nieuwe proc.?

Laatst bewerkt:
Full HD ?

Het moederbord van de ACER ASPIRE X3200 heeft 2 PCI-e poorten:

PCI-e x1, voor bijvoorbeeld een geluidskaart
PCI-e x16, voor dus een grafische kaart

Ikzelf gebruik momenteel de:

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

En deze weet de Prestatie Index behoorlijk op te krikken. Dit is een aanrader! Wel moet ik nog even uitzoeken of er een probleem is met de voeding, deze SCHIJNT te laag te zijn voor de grafische kaart. Maar nogmaals: Het kan dus wel! Bij mij werkt hij prima! En dat mijn spel niet soepel loopt ligt misschien aan mijn muis, deze was vanaf het begin al een beetje gammel.

Ik geef de Pres. Index even, voor en NA de installatie van de GPU:

Voor:

Processor: 4,9
Werkgeheugen (RAM): 5,9
Windows Aero: 3,1
Grafisch 3D: 4,0
Geheugenbewerking Primaire Schijf: 5,9

*Basic Score = 3,1*

Na:

Processor: 5,0
Werkgeheugen (RAM): 5,9
Windows Aero: 5,6
Grafisch 3D: 5,2
Geheugenbewerking Primaire Schijf: 5,9

*Basic Score = 5,0*

Zeg zelf, dat zegt genoeg!;)

Edit: De voeding lijkt geen probleem te zijn, kaartje heeft maar 25 Watt nodig en er zit een voeding van 350 Watt in de kast, zou dus ruim voldoende moeten zijn. Het enige wat ik nodig heb is een goeie gamer muis, want die van mij heeft vertraging :P

Ik kan nergens info vinden van deze kaart, wel van andere kaarten met deze chipset. Waar het mij om gaat is dat deze kaart 1080p ondersteund, weet jij dat toevallig?

RE: Full HD?

Daar kan ik vrij weinig over zeggen dus zeg ik het maar heel kort:

Ja, deze kaart ondersteunt 1080p. Wel is dit een beveiligde optie die alleen ingeschakeld kan worden met jouw toestemming. Maar ja, deze ondersteunt Full HD :)

Hoop dat dit je vraag heeft beantwoord :)

Groeten,
AcerGuy

ja, bedankt voor je snelle reactie

Ik word ook gek van al die codecs en rotzooi, ik probeer nu al een maand transporter 3 af te spelen, maar dan hapert de film, of de framerate klopt weer niet. word er gek van.

Hehe eindelijk weer n reactie

maar als antwoord: voor zover ik weet is er nog geen betere kaart in LP

Vaag dat er op deze planeet maar 1 kaart voor is , aan de ene kant begrijpelijk want als je er een brute videokaart inhangt gaat iedereen een acer aspire kopen in plaats van een ps3 of xbox haha dat is het hem gewoon

Is er trouwens al iemand die deze pc weet te gebruiken voor het echte gamen> dan bedoel ik crysis stijl

want voor multiplayer gamen is deze pc sowieso geschikt

Ja dat wil ik ook heel erg graag weten , ik heb er trouwens wel Xp op dat gaat wel snellerrmaar spellen zijn echt bagger Nvidia 8200 . Maar ik lees ook nergens wat op internationale sites of op gathering.tweakers.net , er moet toch wel iemand zijn die deze computer als een beest laat lopen ?

Ik ben er zelf wel mee bezig :P ik ga er alleen geen xp op zetten, vind persoonlijk vista toch mooier en ik ben t er niet mee eens dat vista zo slecht is

tot nu toe alleen de GPU vervangen (Sapphire ATI Radeon HD3650 + HDMI), en ik behaal nu een 5,3 op vista (Voor de 3D game score) Proc haalt 5,0... Maar ik ga de CPU en de SPU (Sound Processing Unit :P, niet op letten XD) wss vervangen... Grote voordeel aan de gpu... hij draait maar op 25 Watt piek. Licht OC'ed naar 749 / 522 stable, verder laat atitool me ook niet oc'en :P

Mja ik hoop er prestatiewinst uit te halen :D.. gpu draait ingame op 80 graden, maar ook dat wil ik aanpakken in de komende zomer! Miss post ik nog wat ontwerpschetsen van de case en / of foto's tijdens het modden... zie ik nog wel :)

Is er toevallig ook al iemand die 3 Gb ram in 2 bankjes laat lopen? zo ja, lever je dan snelheid in? Want met de 32 bits vista ga ik niet verder dan 3 gb ;)

En bepaalt de snelheid van de processor veel voor de snelheid van het spelen van je games?

Ik denk het beide namelijk wel. Ik denk van de ram dat ik wel snelheid inlever aangezien ik dan niet op dual channel loop :) Maar de processor zou toch ook prestatiewinst moeten geven?

Naja, alvast bedankt he!

PS: ben geen amateur, is alleen dat ik dingen zeker wil weten

waarom zou je niet gewoon 2x2GB kopen, dat is bijna net zo duur als 2+1, en handig als je in de toekomst nog eens een 64bit systeem gaat draaien

Dat kan idd,

Alleen vooruitkijkend denk ik niet (weet bijna zeker) dat ik een 64 bits os ga nemen, misschien als Seven uitkomt! Dus ja ik denk er nog wel ff over na ;)

Weet hier toevallig of het mogelijk is (wat ik denk van wel) en of je veel prestatieverlies krijgt van het plaatsen van een AM2+ (Phenom X3 proc) op een Socket AM2 Mobo?

En waar moet je op letten bij het kiezen van een CPU koeler? Dan kan ik weer verder ;)

dus: ALVAST BEDANKT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan