videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey oscar,

kun je even je pc kast open doen en kijken of je een slot ziet zoals hier in het plaatje, dat is de pci-e 16x die in het plaatje geel is maar hij kan ook een andere kleur hebben.

800px-PCI_und_PCIe_Slots.jpg

is deze leeg of zit er een kaart in?

btw games die nog moeten uitkomen zullen waarschijnlijk erg hoge eisen stellen aan pc's, jou pc voldoet ook niet meer aan de minimum eisen van de zwaardere games. dus als je van plan bent echt te gaan gamen dan ben ik bang dat je een hoger budget moet inschatten en een kompleet nieuw systeem moet kopen. (of een upgrade kit)

voor games zoals gratis mmo's zit je met jou systeem en de kaarten die ik in de vorige post heb gezet wel goed.

Laatst bewerkt:
dat is dat van pcwizard een klein foutje dat hij "in use" aangeeft.

weet je zeker dat je er 2 hebt? dan heb je nog best een lux moederbord :P

anyway koop een van de kaarten die ik je heb aangeraden (of een andere moet je zelf weten) en geniet van je gametijd.

jah maar heb je ook een sleuf zoals die gele daar gaat het om??

nu maak je me aan het twijfelen :P

volgens pcwizard heb jij een pci-e sleuf (zon een als die lange GELE op het plaatje)

de videokaarten die ik heb uitgezocht moeten in zon sleuf.

dus kun je nog 1x checken of je zon pci-e x 16 sleuf hebt? (zon lange smalle) dus niet die witte zoals in het plaatje!!!

in mijn computer zie ik bijelkaar, bovenelkaar 2 van die witte even groot en volgens mij identiek met daar rechts boven nog een kleine zoals op het plaatje in deze topic aleen zonder die grotere gele, betekent dat dat ik er geen bijkan zetten?
Oscar

jwel

MAAR ik begin zo te vermoeden dat je moederbord geen pci-e slot bevat.

vreemd dat pcwizard dat dan wel aangeeft. :confused:

als jou pc geen pci-e slot bevat kunnen de kaarten die ik je eerder heb aangeraden niet in jou pc.

waarschijnlijk heb je alleen pci sloten.

dat betekent dat de prijs, kwaliteit en keuze uit videokaarten word verkleint.

ik ga nog even op onderzoek naar je mobo gegevens om te kijken welke sloten je wel en niet hebt.

oke raar dat pcwizard dat dan wel zegt, maar ze moeten toch bij elkaar zitten, niet dat ik hem gewoon niet kan zien dat er iets voor zit ofzo
Oscar

als je een foto van je moederbord kan maken, dan graag :D

ik heb moeite met het vinden van gegevens over je moederbord :P

ik zie hier en daar wat op het internet dat lijkt op een mobo zonder pci-e x 16.

dus dan moet je voor zon kaartje gaan:

http://www.alternate.nl/html/produc...4586/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI

deze zal niet goed genoeg zijn voor de modernere games maar warrock en andere gratis onlin spelletjes moet hij wel kunnen draaien.

Laatst bewerkt:
sorry voor de kwaliteit maar dit zijn een paar foto;s als je het niet goed kan zien kan ik proberen betere kwaliteit te krijgen:

Oscar

Bijlagen

• DSC00192.JPG
    DSC00192.JPG
    8,1 KB · Weergaven: 10
  • DSC00193.JPG
    DSC00193.JPG
    8,8 KB · Weergaven: 18
  • DSC00194.JPG
    DSC00194.JPG
    8,6 KB · Weergaven: 11
  • DSC00195.JPG
    DSC00195.JPG
    8,2 KB · Weergaven: 8
  • DSC00196.JPG
    DSC00196.JPG
    7,2 KB · Weergaven: 8
maakt niet uit. ik vind het al erg knap dat je daadwerkelijk foto's hebt gemaakt en upgeload. de meeste mensen zou ik niet zover kunnen krijgen xD

nu weet ik iig zeker dat je NIET over een pci-e x 16 slot beschikt. (mobo is best oud)

je kan nu dus 2 dingen doen.

1. de kaart kopen die ik hierboven heb aangeraden (of een andere "PCI" kaart)

2. een kompleet nieuw systeem kopen (dit zou ik aanraden als je van plan bent wat van de modernere games te spelen)

ik laat de keuze over aan jou.

die link is hem ja, in ieder geval lijkt hij er erg veel op. Is dan de beste mogelijkheid die kaart die je al gepost had?
Oscar

dat ligt helemaal aan jou.

volgens mij is je pc best oud en is het geen slecht idee om een nieuwe te kopen (als dat binnen je budget ligt)

ik raad liever niet aan om een pci videokaart te kopen want dan koop je eigelijk spul wat al oud is. en de levensduur van computer hardware heeft een gemiddelde van 5 jaar.

als jij verder niks doet met je pc dan zou ik gewoon die kaart kopen.

maar als je veel doet met je pc zoals dingen voor school, werk of gamen dan raad ik het aan een nieuw systeem te kopen.

mijn pc is nu 3 jaar oud volgens mij en ik ben zeker niet van plan om een nieuwe te kopen eigenlijk, ik denk dat ik ga kiezen uit deze 3 kaarten
CGN-626P CGA-246P GF6200 passief
welke raad jij aan?
Oscar

hie nog de links van de kaarten:
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGN-626P/-1074586/?
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGA-246P/-1074174/?
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Zotac/GF6200_passief/-1076026/?

ik zou voor die van club 3d gaan aangezien die koeling heeft.

de rest is passief gekoeld. wel stil maar als je airflow in je kast niet goed, dus te warm dan willen die nog wel eens overhit raken na een aantal uur.

maar op allemaal zou een spel als warrock het goed moeten doen op de hoogste graphics?
Oscar

op hoogste graphics kan ik niet garanderen.

maar iig wel laggloos met iets hogere graphics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan