Viritueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lionel

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Berichten
27
Hallo ik heb een vraag.
Onze pc is helemaal weer opnieuw geinstalleerd maar nu heeft die gene er ook 6 verschillende gebruikers op gemaakt (Gezins leden)
Maar nu wil ik een spelletje installeren en staat er steeds onvoldoende C ruimte ?
En er zit maar 14 gb aan ruimte in de c schijf (Normaal was dit niet zo toen ik gewoon 1 gebruiker had) hoe kan ik mijn c schijf vergroten ? indien nodig de andere verkleinen
 
Dat zijn toch echt verschillende dingen, virtueel geheugen is de vrije ram plus het wisselbestand.

Zet die laatste op 0, reboot en maak er een vaste waarde van, met 512mb is 500mb voldoende, met meer intern geheugen mag hij ook kleiner worden.

Zet de hibernation uit en wis het bestand, scheelt ook weer, zet systeemherstel op een lagere waarde, scheelt ook weer ruimte, maak met Ccleaner de boel verder schoon.
 
Welke moet op 0 en welke op 500
Er zitten ook andere gebruikers op op hun eigen account ? hebben hun dan nog wel genoeg geheugen ??
 
Je moet hem eerst op 0 zetten, rebooten en een vaste waarde van 500mb geven, dus minimaal en maximaal 500mb en voor "instellen" kiezen, dan ij gelijk gedefragmenteerd.

Als je dat als administrator doet, heeft iedereen toch hetzelfde?:confused:
En hoezo, "geheugen te kort".:shocked:
 
Als je de schijf hebt opgeruimd en nog steeds ruimte te kort komt gebruik dan Partition Magic om de partitie grootte aan te passen

Maar, dit heeft dan weer niets met het virtuele geheugen uit de titel van je vraag te maken

Ron
 
Laatst bewerkt:
Wat moet ik op 0 zetten?
En als ik bij gebruikers accounts kijk is iedereen beheerder van de computer met wachtwoord beveiligd ?
zul je het mischien iets beter uit kunnen leggen want heb zelf niet echt veel verstand van pc's
 
Het wisselbestand eerst op "geen wisselbestand" zetten en voor instellen kiezen, rebooten en een vaste waarde geven.

Je kunt ook gewoon start, help en ondersteuning en dan wisselbestand intrommelen gebruiken, staat het allemaal netjes in, ga alleen niet af op de adviezen daar.
 
Okj dat heb ik gedaan nu heb ik er 500-500 van gemaakt.
en nu is dus op de c schijf 500 vrije mbs gekomen ? maar waar komen die vandaag ?
Van de D schijf ? waar 19gb op staat ? zo ja hoe kan ik dan op de c schijf 5 gb bij zetten ?
wat ik dan moet invullen
 
Zet nu ook de hibernation bij energiebeheer ook uit en wis het bestand, heb je denkelijk nog 2 gig. vrij, en ook systeemherstel op een lager schijfgebruik zetten, deze opties had ik al eerder aangegeven.

Je kunt alleen in Vista via schijfbeheel de schijven aanpassen, het kan wel met Gparted uitpakken, iso als image branden en ermee opstarten.

Ook al met Ccleaner wat gedaan?
Maare, alweer geprobeerd om te installeren?

Zet wel alles in mapopties zo, dat je alles kunt zien.
Met TreeSize kun je zien wat wie inneemt, qua groote.
 
is dat wel goed wat ik heb gedaan ???
Minimaal 500 en maximaal 500 ???
en waar haalt dat ding het geheugen vandaan ?
Verder Op de D schijf staat 19 gb geeft dat geen problemen als ik er een schijf in doe ?
En hoe doe ik er op de C schijf nog 5 gb bij ?
 
Het staat allemaal al boven je, wel lezen wat er staat, je komt elke keer met dezelfde vragen maar antwoorden geef je niet.:(
 
Nee luister
Op de C schijf staat 14 gb GEBRUIKT en 562 mb NIET GEBRUIKT.
En op de D SCHIJF staat 468 mb GEBRUIKT en 19 GB NIET GEBRUIKT.
-----------
Nu wil ik dus een spel INSTALEREN.
En dan geeft die aan ONVOLDOENDE geheugen.
---
Hoe krijg ik dan meer GB (GIGABITE) naar de C SCHIJF.
---
En wat jij hierboven verteld is wisselbestand en dat gaat maar tot 4096 MB
---
En leg het is even duidelijk uit stap voor stap ik weet namelijk niks van een pc :S
--
en als ik bij EVEREST kijk dan staat Geheugen capaciteit op 37,3 GB (22,4 GB VRIJ)
 
Laatst bewerkt:
Nee, luister jij eens, maar beter, lees nu toch eens, er staat toch een verwijzing naar Gpardet om je schijven te veranderen, en ook over Ccleaner lees ik niets en ook niet over de hibernation file.

Maare, ik geef geef het op, misschien iemand anders nog?
 
Nou, dan wil ik wel even m'n best doen. Ik denk dat Lionel het verschil tussen "geheugen" en "vrije schijfruimte" niet helemaal begrijpt. Als ik het zo lees wil hij niet de partitiegrootte veranderen, maar alleen meer ruimte maken op zijn C-schijf, zodat hij zijn spel op die schijf kan installeren. hij geeft zelf aan daarvoor circa 5 GB nodig te hebben; lijkt me stug dat hij zoveel "geheugen" tekort komt.

Lionel, als ik dit goed heb begrepen, lijkt het me het makkelijkst om een aantal grote bestanden ( NIET de Windowsmap of andere belangrijke programma's!!) te verhuizen naar je bijna lege D-schijf door te kopiëren en te plakken. Als ze goed op je D-schijf staan kun je ze van je C-schijf verwijderen en krijg je dus meer ruimte. ( Te denken valt aan bv. gedownloade muziek of filmbestanden, games etc.). Ik neem aan dat het spel dat je wilt installeren niet op de D-schijf kan? Dat zou immers de makkelijkste oplossing zijn.

PS. Ik zou zowiezo zoveel mogelijk bestanden naar die D-schijf verhuizen, omdat een schijf veel sneller en beter werkt als hij niet propvol staat.

Zoals al aangegeven, als je echt de partitiegrootte wilt veranderen (dus C groter en D kleiner maken of evt. samenvoegen - kan ook) dan moet je idd een extern programma gebruiken, net zoals Lange Pier zegt.

Hoop dat het zo duidelijker is en dat ik je goed heb begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Okj maar dan nog 1 vraag
Wat is de normale instellen van een 512 mb kaart bij viseuueel geheugen.
 
PS. In mij post staat "knippen en plakken", dat is verkeerd en moet dus "kopiëren en plakken" zijn, sorry!!

Virtueel geheugen kan je zelf instellen en is afhankelijk van de hoeveelheid echt geheugen in je pc (idd vaak 512 MB). Maar omdat ik niet precies weet hoeveel echt geheugen je hebt (je hebt het over een 512 MB kaart - is dit een videokaart of is dit je echte geheugen? Je ziet, het is allemaal knap ingewikkeld), zou ik dat maar gewoon door Windows zelf laten bepalen, dat lijkt me het veiligste. Even die optie aanvinken en bevestigen, dan is er niets aan de hand.
Wil je het virtuele geheugen echt veranderen, zoek eens op Google naar virtueel geheugen, dan begrijp je beter wat je aan het doen bent.
 
Die gene wie dit heeft geinstalleerd komt van de week even kijken.
Dus hoop dat hij heel wat van de D schijf af kan halen want die gebruik ik zelden.
 
Nee, er moet juist veel naar de D-schijf TOE en van je C-schijf AF
 
Hoezo als ik nog meer van men c af haal dan kan ik toch geen spel installeren ?
Ik installeer alles op de c
 
Nog één keer dan:
Je haalt ruimte-innemende bestanden van C af en zet die op D, zodat je plaats krijgt om je spel te installeren. Jij hebt nu als het ware twee boekenkasten, waarvan één leeg (D) en de ander propvol boeken waar je zelfs geen plek meer hebt voor nog een extra pocketje (C). Door de boeken netjes te verdelen over beide kasten kan je weer heel wat nieuwe boeken kwijt in je C-boekenkast en dat was precies je bedoeling. Je boekenkasten zelf blijven even groot als daarvoor (dus je schijven ook), maar je benut je ruimte gewoon beter.

Je kunt ook je boekenkasten gaan verbouwen naar 1 kleinere (D) en 1 grotere (C) of zelfs samenvoegen tot één grote kast, maar dat is een veel ingewikkelder procedure, waarvoor je aparte programma's moet hebben - en heel wat meer pc-wijsheid!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan