vista 32 bits verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vistahelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
1
hoi allemaal, ik heb een probleem met mijn laptop.
de laptop is een HP pavillion dv9000, en er staat windows vista op.
op een dag werkte vista niet meer, en heb ik er een cd-rom (waarvan ik dacht dat het de juiste was) ingestoken, later bleek dit de 32 bits versie te zijn en niet de 64 (die op mijn laptop staat). daarna vond ik de juiste en kon ik dus opnieuw de 64 installeren, al mijn gegevens enzo stonden er nog op, net zoals vroeger.
nu krijg ik telkens bij het opstarten zo'n zwart scherm en moet ik kiezen tussen de 2 vista's, en als ik dan de verkeerde kies opent de 32. Hoe kan ik de 32 bits versie verwijderen van de laptop, zodat er alleen nog 64 opstaat? Ik veronderstel dat die 32 ook al veel geheugen in beslag neemt...
ik ben maar 14 en ken buiten de basisdingen niets van computers/programmeren enzo, dus als je een oplossing weet het niet niet moeilijk uitleggen aub?

ps; ik dacht misschien om de hele laptop volledig te resetten en dan gewoon de juiste vista erop te zetten, maar ik weet ook niet hoe dat moet.

alvast heel erg hard bedankt!
 
Wanneer je de cd van de 64bits variant van vista in je computer steekt en gereed maakt voor herinstallatie, kun je vanuit de wizard de verkeerde vista eraf gooien, vermoedelijk zul je wel beide geinstalleerden moeten verwijderen, daarna kun je meteen de goede 64 bits variant installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan