voorraad beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyhermans

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
72
hallo,
ik ben bezig met visual basic (gebruik visual basic 2010 professional)
en ik wil voor mijn stage een voorraad beheer programma maken met data base zodat ik producten kan toevoegen en bijv wanneer er nog maar 2 in voorraad zijn moet er een knop zijn die een query genereert die mij een lijstje met alle producten instaan waarvan er nog maar 2 in voorraad zijn. ook wil ik een tabel hebben waarin alle producten staan en ik kan zien hoeveel er nog in voorraad zijn het liefst ook nog de prijzen van de producten. ook moet er 1 menutje komen dat ik kan zegen dit producten dit product en dit product is verkocht trek er dus -1 of -2 of 03 anaf afhankelijk van de hoeveelheid. is dit mogelijk en zo ja hoe kan ik dit het beste aan pakken??

met vriendelijke groet,
leroy hermans

e-mail: leroy.hermans@ziggo.nl
 
Allemaal standaard database kost. Alles wat je nodig hebt wordt standaard al ondersteund vanuit het standaard microsoft pakket.

Neem even de tijd om te bekijken wat je precies wil hebben en welke interfaces je nodig hebt. Een rudimentair programma wat voldoet aan je huidige eisen kost ongeveer 2 dagen om te bouwen. Waarschijnlijk krijg je daar je stage niet mee vol :)

Welke database
hoe wordt het beveiligd
welke gebruikers gaan het gebruiken
Hoe gaat de interface eruit zien
etc.

Buiten VB zou ik ook even naar SQL kijken. Daarmee gaat het meeste van je (DB) logica uitgevoerd worden
 
thnx,
tis ook niet om mijn stage mee vol te krijgen maar op me stage plaats hebben ze zo een progje nodig:p
en toen heb ik gezegd ik ben wat aant proggen met vb ik probeer wel iets te bouwen maar tnx voor de tips,
ik zal eens kijken hoever ik kom ik laat dit topic nog ff open voor tips en als ik vast zit (A)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan