Vraag m.b.t. startmenu Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

*MauMau*

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Beste Allemaal,

Ik heb even een vraag voor jullie en ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
Ik kamp namelijk al een week met een probleem.
Het is namelijk zo wanneer ik het startmenu binnen Windows 10 open dat ik diverse apps zie staan met uitroeptekens. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Wanneer ik er op probeer te klikken dan openen deze apps ook helemaal niet.

Is hier een oplossing voor om dit probleem te herstellen?
In de bijlage heb ik een screenshot toegevoegd.

Hopende op een goede oplossing!

In afwachting van jullie reactie.

Bijlagen

• Startmenu.jpg
    Startmenu.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 63
Mhh nog nooit gezien. Vreemd iets. Maar alles zal wel een verklaring hebben. Probeer eerst eens hier in te duiken. Wacht ook op andere helpers. Succes.
Als je op store drukt of er naar toe scrolt dan zie je denk ik niets. Alleen grijs. Althans bij mij. Dus die kan ik niet eens verwijderen. Misschien kun jij daar dan herstellen of zo. Probeer eens wat. Of ga naar standaard apps en kijk daar eens.

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-10/repair-or-remove-programs#v1h=tab01

Of deze als niets lukt. Er staat try. Dus gewoon proberen.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/run-the-troubleshooter-for-windows-apps

Laatst bewerkt:
*MauMau*, voordat ik mogelijk een lang antwoord ga typen, wil ik je eerst graag 1 vraag stellen:

zit er in de mappenstructuur onder jouw naam (dus C:\users\jouw naam\) een map "foto's" en / of in de verkenner onder de woorden "Snelle toegang" een map die "Afbeeldingen" heet)?

Laatst bewerkt:
gast0225,

Ik heb inderdaad even gekeken onder die map, maar ik kom geen map 'foto's' tegen. Ook onder snelle toegang zit geen map die 'Afbeeldingen' heet. De map afbeeldingen is dan wel weer zichtbaar onder de map C:\users\mijn naam\.

Dankjewel alvast voor het meedenken!

Beste manamana,

Ik heb beide opties geprobeerd, dit heeft helaas mijn probleem nog niet opgelost. Ik kan de apps niet de-installeren en ook de troubleshooter ziet verder geen problemen.
Thanks voor het meedenken in ieder geval!

Laatst bewerkt door een moderator:
Reden dat ik de vraag stelde is het feit dat ik vermoed dat jij de standaard instellingen van Windows hebt overruled, m.a.w. als de standaardmappen niet de inhoud bevatten die Windows veronderstelt, of mogelijk niet eens bestaan, dan zal het startmenu dergelijke kuren gaan vertonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan