Vraag over Drive Image 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burlwood

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2002
Met Power Quest Drive Image 7.0 heb ik onder XP een image (met de extensie .v2i ) gemaakt van de C-schijf (besturingssysteem) en die weggezet op een andere partitie van de harde schijf. (er zit één HD met meerdere partities in de pc)
Nu begrijp ik uit de Help van Drive Image dat je images van alle partities zonder meer kunt terugzetten onder Windows, maar dat je voor het voor het weer kunnen terugzetten van een image van het besturingssysteem naar de C-partitie, de cd-met-drive-image nodig hebt. Dat is dan waarschijnlijk een bootable cd zodat je de boel kan terugzetten vóór het opstarten van XP.

Drive Image staat gewoon geïnstalleerd op de pc maar ik beschik echter niet (meer) over de cd met drive image.
Wat nu? Het programma biedt niet de mogelijkheid een noodopstart cd te maken.
Bij programma's als Acronis True Image kan dat weer wél.
Heeft iemand een slim idee?

voor xp moet je eigenlijk de versie 9.0 hebben, dit werkt gewoon met het prg. Trouwens de extensie is .PQI

Je hebt natuurlijk gelijk maar de feiten blijven dat het image is aangemaakt met Drive Image 7.0, dat de extensie .v2i is omdat gebruik is gemaakt van de functie PQRE en dat ik dat image graag terug wil zetten.
Tot nu was het zo, dat je met nieuwe versies van pgm's niet images van vorige versies kon terugzetten. Ik neem aan, dat versie 9.0 dus ook niet die mogelijkheid biedt.

Hallo,

Met het terughalen kan ik je niet helpen.

Ik heb wel een tip voor een volgende keer: Zet Drive Image ALTIJD op een andere partitie dan C:\.

Dan heb je dit probleem ook niet meer.

edit: Het maakt niet uit welke versie je gebruikt ( Ik gebruik versie 3 ivm grootte) Het gaat erom dat de grootte van je partitie overeen komt met de grootte van de partitie waar je een image van gemaakt hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan