Met Power Quest Drive Image 7.0 heb ik onder XP een image (met de extensie .v2i ) gemaakt van de C-schijf (besturingssysteem) en die weggezet op een andere partitie van de harde schijf. (er zit één HD met meerdere partities in de pc)
Nu begrijp ik uit de Help van Drive Image dat je images van alle partities zonder meer kunt terugzetten onder Windows, maar dat je voor het voor het weer kunnen terugzetten van een image van het besturingssysteem naar de C-partitie, de cd-met-drive-image nodig hebt. Dat is dan waarschijnlijk een bootable cd zodat je de boel kan terugzetten vóór het opstarten van XP.
Drive Image staat gewoon geïnstalleerd op de pc maar ik beschik echter niet (meer) over de cd met drive image.
Wat nu? Het programma biedt niet de mogelijkheid een noodopstart cd te maken.
Bij programma's als Acronis True Image kan dat weer wél.
Heeft iemand een slim idee?
Nu begrijp ik uit de Help van Drive Image dat je images van alle partities zonder meer kunt terugzetten onder Windows, maar dat je voor het voor het weer kunnen terugzetten van een image van het besturingssysteem naar de C-partitie, de cd-met-drive-image nodig hebt. Dat is dan waarschijnlijk een bootable cd zodat je de boel kan terugzetten vóór het opstarten van XP.
Drive Image staat gewoon geïnstalleerd op de pc maar ik beschik echter niet (meer) over de cd met drive image.
Wat nu? Het programma biedt niet de mogelijkheid een noodopstart cd te maken.
Bij programma's als Acronis True Image kan dat weer wél.
Heeft iemand een slim idee?