• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vrije dagen in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Likie74

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2024
Hi

Ik heb het bestand, waarover ik een vraag heb, van dit Forum afgehaald. Bij dit bestand ontbrak het weekend, deze heb ik er zelf aan toegevoegd en dit zal waarschijnlijk niet op de alle juiste manier zijn, maarr het staat er. Nu is mijn vraag:
Wanneer ik een datum invul wordt deze gearceerd, heel fijn voor een vakantieplanning
Maar is ook mogelijk dat ik meerdere datums kan aangeven bij 1 persoon.
Stel Angela heeft vakantie 1 t/m 20 Nov. maar wil op 5 Dec ook vrij. Hoe kan ik dit aanpassen? Mijn Excel kennis is echt minimaal hoor dus Jip en Janneke uitleg of wellicht is er iemand die dit voor mij er in wilt plaatsen.

Ik hoor/zie graag reactie

Alvast bedankt

Bijlagen

plaats dan een relevant voorbeeld, liefst een waar de vakantie dagen dagen opstaan van het betreffende jaar, de vakantie dagen van 2019 plaatsen in het jaar 2024 heeft weinig zin.

Ben je met deze kalender iets?
Je kan met de pijltjes het jaar aanpassen van 2024 tot 2090

1726568742972.png

Hier kan je zelf bepalen of de eerste dag van de week op zondag of maandag valt.

1726568809373.png

Hier vul je je aantal vakantiedagen in

1726568872282.png

Hier geef je je vakantiedagen in van tot

1726568975304.png

Bijlagen

Aangezien je vrij karig bent met informatie over hoe je de kalender wil gebruiken een poging tot.
Ik heb een bestandje van een ander forumlid nl. @mvdvlist even omgebouwd om tegemoet te komen aan je wensen.
Wijzig in het rode vak de naam en de vakantie data van betreffende persoon worden getoond.
Wil je een vakantie toevoegen klik op de knop Vakantiedagen en vul de 4 bovenste velden in.
Klik op OK om op te slaan.
Als je in het gele vak het jaartal wijzigt past de kalender zich aan.

Bijlagen

Aangezien je vrij karig bent met informatie over hoe je de kalender wil gebruiken een poging tot.
Ik heb een bestandje van een ander forumlid nl. @mvdvlist even omgebouwd om tegemoet te komen aan je wensen.
Wijzig in het rode vak de naam en de vakantie data van betreffende persoon worden getoond.
Wil je een vakantie toevoegen klik op de knop Vakantiedagen en vul de 4 bovenste velden in.
Klik op OK om op te slaan.
Als je in het gele vak het jaartal wijzigt past de kalender zich aan.
Dit ziet er mooi uit. Kan het dan ook nog dat ik van 30 collega's alles onder elkaar kan zien zodat ik in oogopslag kan zien welke collega's tegelijk vrij hebben gevraagd?

Probeer deze dan eens uit.
In de bovenste Combobox van het formulier kan je een naam selecteren of een nieuwe invoeren.
Als deze nog niet bestaat in het Kalenderblad word deze automatisch toegevoegd.
Als hij niet bestaat in de Combobox wordt de lijst ook automatisch aangevuld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Probeer deze dan eens uit.
In de bovenste Combobox van het formulier kan je een naam selecteren of een nieuwe invoeren.
Als deze nog niet bestaat in het Kalenderblad word deze automatisch toegevoegd.
Als hij niet bestaat in de Combobox wordt de lijst ook automatisch aangevuld.
Yesss dit is precies wat ik bedoel heeel erg bedankt!!!

Nog enkele aanpassingen gedaan aan het Userform en nog wat code toegevoegd zodat je bij het openen van het bestand direct naar de huidige week scrolt.

Als dit je vraag beantwoord zet je deze dan nog even op opgelost in je 1ste post.

Bijlagen

hallo warme bakkertje

toch nog 1 verzoek, ik zie dat de weekenden er niet bij staan is dit nog mogelijk # druftevragen

en kan de kleur per omschrijving ( vrij, ziek, nb) aangepast worden zodat ik aan de kleur kan zien of iemand vrij is ziek of niet beschikbaar is

Met weekeinde en springt nu ook naar de juiste huidige dag. Kleur per omschrijving kom ik zo gauw niet uit.

Bijlagen

Voortbordurend op het bestand van AHulpje > uitgebreid met Voorwaardelijk Opmaak

Bijlagen

@Haije
Mooi opgelost die kleuren!
En als kers op de taart in A1 t/m A5 misschien nog een legenda:
Legenda.png

allen hartelijk dank voor jullie reacties Wat zou ik dit toch graag willen leren

Beste ,
Wanneer ik de datum aanpas naar 01-01-2025 dan loopt een week van woensdag t/m woensdag hoe kna ik dit aanpassen?

er wordt gerekend met ISO-weken, die beginnen op maandag, dus kies 30/12/24 als 1e dag
verander de formule van D4 (en ND4) in
Uitgebreid (BBCode):
=ISO.WEEKNUMMER(D5)

oei, ik heb Angela 1 week ziek gemeld in oktober tijdens haar periode "vrij" en toen werd ze "NB" 😇
Dus je kontroleert best ook op "dubbels" (ofwel laat je een macro "Gantt-balkjes" tekenen en dan zou je zelfs per halve dag kunnen werken.)
Verder zou ik die Gantt hooguit voor max 2 maand tonen, niet voor een gans jaar.

Laatst bewerkt:
oei, ik heb Angela 1 week ziek gemeld in oktober tijdens haar periode "vrij" en toen werd ze "NB" 😇
Dus je kontroleert best ook op "dubbels" (ofwel laat je een macro "Gantt-balkjes" tekenen en dan zou je zelfs per halve dag kunnen werken.)
Verder zou ik die Gantt hooguit voor max 2 maand tonen, niet voor een gans jaar.
Hi kan je mij vertellen hoe je de Gantt voor een bepaalde periode toont (ik ben echt geen excel kenner)😂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan