Waar moet ik op letten bij het veranderen van Vista naar Windows 7 Home prem. 64-bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hombra

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Berichten
13
Hallo,
Net op het forum aangemeld en 2 linker handen wat betreft de computer.:eek:
Maar mijn vraag:
Ik heb een laptop waar nu Vista op staat en ik wil Windows 7 Home premium 64-bit opzetten. Die 64-bit is aangeraden door de winkel waar ik het heb gekocht omdat er op 4 GB geheugen opzit (op mijn laptop)
Ik moet dus nu eerst alles wat ik wil bewaren van mijn pc opslaan op een externe hardeschijf zoals: Brieven-Foto's-Muziek-filmpjes en mijn vraag is wat nog meer??? Wat ik misschien niet in de gaten heb.

Zodra ik alles heb opgeslagen kan ik gewoon de cd plaatsen en de aanwijzingen volgen.
Moet ik van te voren nog andere dingen doen?

Nadat het geinstalleerd is kan het zijn dat ik via de site van HP nog drivers moet installeren.

Zijn er nog belangrijke dingen die ik niet moet vergeten alvorens ik begin???

Gr
 
Hallo Hombra.
Ja dat is natuurlijk mooi om te doen. Hier een uitleg van hoe en wat. Lees het eerst maar eens even goed door. Print het allemaal uit, want anders heb je geen naslag, of je moet nog ergen een laptop hebben staan. Volens mij staat er ergen een icoontje. Je kunt het afdrukken (zie zelfstudie op de pagina) in PDF en in XPS. Er zijn nogal wat dingen waar je op moet letten. Ook wordt jou vraag beantwoord 32 bits of 64 bits. Succes ermee. ;)

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7
 
Hallo,

Zovast al super bedankt voor je advies.

Maar nu heb ik nog een vraag:
Nu draait mijn laptop onder Vista.
Geheugen RAM 4,00GB
Type computer 32-bits besturingssysteem.

Nou hebben ze in de winkel geadviseerd om Windows 7 Home premium Gold 64-bit NL er op te zetten. Volgens de persoon in de winkel was dat beter dan de 32-bit er op te zetten. Maar is dat waar en is dat veel ingewikkelder om te installeren?
Nou heb ik met een programma al gekeken of alle hardware draait onder windows 7 en dat is geen probleem.

Wat is je advies toch de al gekochte 64-bit er op zetten of terug brengen en de 32-bit er op zetten.

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag de knop "reageer op vraag" of "Snel reageren" onder op de pagina gebruiken, als je direct reageert. De topics worden anders zolang met dezelfde tekst.
 
Mooi zo.:)

Of je nu 32BIT of 64BIT installeert, de installatie op zich verschilt niet verder. Je ziet niet eens het verschil met deze twee. Echter met de 64BIT wordt je 4GB geheugen volledig ondersteund. Op de gedeeld geheugen na, wat de onboard videokaart gebruikt. De 32BIT versie, kan maar tot 3,25GB geheugen ondersteunen.
 
Dus even voor de zekerheid, toch de 64-bits installeren???
 
Is wel verstandiger, als je die toch hebt.
 
Hallo,

Ik ga het dit weekend proberen om windows 7 64-bit er op te zetten.:eek:
Ik ga eerst eens alles op een externe hardeschijf zetten.
Is het ook nog mogelijk om de websites die ik in mijn favoriete heb staan om die ook op de externe schijf te zetten en mijn Emailadressenlijst kan ik die ook op de externe schijf zetten?

Nog een vraagje, ik heb 2 iphones aan deze laptop hangen geeft dat nog problemen???
Moet ik daar nog iets van opslaan??

Sorry veel vragen maar wil het goed doen:eek:
 
Hoi !

Normaal kun je Vista upgraden naar Win 7, zonder gegevens- en instellingen verlies.

64-bits Win 7 over 32-bits Vista is NIET mogelijk, dus dat wordt een schone installatie.

Greetz,

Harry.
 
Hallo Crash,

Bedankt voor je link naar de lijst om back-ups te maken.
Kan ik mooi even kijken of ik geen belangrijke dingen vergeet om er een back up van te maken.

Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie.
Ja is even werk en zeker voor mij met mijn 2 linkerhanden.
Maar volgens de kenners in de winkel en op deze site ben ik beter af met de 64-bit dus dat gaan we dan ook maar doen.
 
Hallo Help!!!!!

Alles is tot nu toe gelukt alles opgeslagen op een externe harde schijf.

Maar nu stop ik de disk van windows 7 erin en geeft hij een tabblad met daarin geschreven:
Windows setup
Deze installatieschijf is niet compatibel met uw versie van windows. U hebt de juiste installatieschijf nodig als u de upgrade wilt uitvoeren. Raadpleeg de systeeminformatie van uw computer voor meer informatie. Al u een nieuw exemplaar van windows wilt installeren, start uw computer opnieuw op vanaf de installatieschijf en selecteer u aangepast (geavanceert)

Ik heb de computer opnieuw opgestart met de schijf van windows 7 erin en dan stopt hij en geeft 2 regeltjes aan 1: met dezelfde tekst erachter en 2: met dezelfde tekst er achter.

Wat nu hoe verder???
Moet ik opnieuw opstarten en een van de cijfers invullen 1 of 2 of wat anders te doen???
Graag zo spoedig mogelijk goed advies???
 
Nog even ik wist van te voren dat ik de aangepaste versie moet pakken.
Maar hoe of waar is mij een raadsel.
Het is trouwens de versie die geleverd wordt bij een nieuwe pc maar dat moest volgens de computerzaak geen problemen opleveren.
 
De windows advisor gedaan (had ik al gedaan) Maar toch bedankt:thumb:

Resultaat:

Rapport 32 Bits:
Groen Vtje Upgrade opties beschikbaar
Groen vtje aan systeemvereiste voldaan

Rapport 64 Bits:
Geel driehoekje met uitroepteken er in: Aagepaste Installatie vereist
Groen Vtje aan systeemvereiste voldaan.

Dus volgens mij moet het toch echt wel mogelijk zijn alleen moet ik alles opslaan omdat ik een schone installatie doe en dan alles kwijt ben.

Graag advies wat en hoe toch Windows 7 64 bits te installeren??
 
Hombra, als het doosje nog niet geopend is, zou ik terug gaan naar de winkel.
Vragen naar een windows7 Upgrade van vista naar windows7 .
En dan kun je kiezen voor 2 mogelijkheden.
Nieuwe installatie of Upgrade van vista naar windows7
Bij een nieuwe installatie ga je al je hardware terug moeten installeren, bij een Upgrade niet. Upgrade uitvoeren met behoud van instellingen.
Voor ik het vergeet.
Maak ook een backup van je windows mail, want windows7 heeft windows live mail als standaard aan boord.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat niet doosje is al geopend.
Heb je een ander advies/oplossing???
 
Als het om een windows7 nieuwe installatie gaat, werd het hier al beschreven. Ervoor zorgen dat je van je muziek/afbeeldingen/documenten enz....... kopie hebt op een externe schijf.
Als je windows mail gebruikt je adresboek en berichten exporteren zodat je die achteraf terug kunt importeren.
Maak een map aan bijvoorbeeld adresboek
Open windows mail
Klik bovenaan bij bestand en kies voor exporteren
Selecteer contactpersonen en exporteer als CSV tekstbestand
Klik op volgende en in het volgende menu klik je op browsen. Zoek de map adresboek en sla het bestand op als adresboek.csv
Voor je berichten
Maak een map aan : bijvoorbeeld berichten
Selecteer in het menu als indeling windows mail
Klik op volgende
Zoek de map berichten en klik op volgende.
Markeer het keuzerondje alle mappen en klik op volgende.
Hierna worden al je berichten geëxporteerd naar de map berichten.
Achteraf kun je in windows live mail je adresboek en berichten terug importeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan