• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit sheet 1 toevoegen aan andere sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus1975

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Hallo,

Na de hulp bij mijn vorige vraag stuit ik op het volgende probleem:
Ik heb een Excel bestand waarin op sheet 1 een lijst met nummers en bijbehorende e-mail adressen staan. Ieder afzonderlijke sheet moet naar een afzonderlijk lid (Jan, Piet etc) worden gemaild. De macro in het bestand splits heel netjes de sheets in afzonderlijke bestanden en als het e-mail adres ergens op die sheet staat dan kan ik het gelijk mailen. So far so good, maar, het e-mail adres staat in sheet 1. Dus ik moet de macro uitbreiden zodat deze per lidnummer in de overige sheets kijkt naar het betreffende nummer, dan het e-mail adres uit sheet 1 in cel A3 van de juiste sheet invullen en dan wordt de mail ook verstuurd. Volgens mij moet het lukken met een VLookup, maar ik kom er niet uit.

Voorbeeld: de macro start met doorlopen van de lijst in sheet 'mail', start met nummer 1, zoekt in de overige sheets in cel B2 naar het nummer 1. Als die gevonden is kopieert de macro het e-mail adres behorende bij nummer 1 uit sheet 'mail' naar cel C2 in de sheet die naar nummer 1 gemaild moet worden.

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Iemand suggesties?

Bijlagen

Dag Pierre,

Dank voor je reactie. Deze had ik inderdaad ook al gevonden en geven een deel van de oplossing. Het deel wat ik niet voor elkaar krijg is het zoeken van waarde x in sheet 1 in de overige sheets (dus niet de sheetnamen) en als er een match is de waarde die hoort bij x toe te voegen aan de sheet waar de waarde gevonden is.

In de voorbeelden wordt er uitgegaan van het feit dat je weet welke sheet naar welk email adres moet. Dat weet ik wel, maar het bestand bevat zoveel sheets dat dit handmatig een enorme klus is.

Ik hoop dat er meer suggesties zijn, ik blijf in ieder geval het weekend door Excel-len...

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan