• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden verplaatsen naar de juiste regel in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.
snb, je schrijft:
Ik illustreer een methode waarmee de gewenste resultaten verkregen kunnen worden.
ik help je om te laten zien waar dat niet goed gaat.
als je dat liever niet hebt, is het ook goed.
als er lrac codes verdwijnen kan ik daar ook geen filter op zetten.
dat lijkt me niet de bedoeling.

ps als iemand de fouten in mijn oplossing kan aangeven ,of hints voor verbetering heeft, graag
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac 8.xlsb
    311,7 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Ik vind de vraagsteller wel erg stil geworden...
 
snb, in de code (post 75) staat:
.Fields.Append "item_1", 200, 120
wat betekenen die 200 en die 120
 
Laatst bewerkt:
#81 van sylvester
* toepassingslocatie : die D-kolom in hoofdtabel moet nog aangepast worden zodat bv. "Bedekt, Onbedekt" vertaald wordt naar ",Bedekt,Onbedekt," zodat je kan filteren op ",Bedekt," om zo enkel de optie "Bedekt" te weerhouden, nu krijg je ook nog alle onbedekten erbij
* toepassingstijdstip : daarvoor zal je gebruik moeten maken van de kolom X en dan kies je bv. "_9_" als je alle producten die in de huidige maand gebruikt mogen worden.

aanpassing, toepassingslocatie : door zoeken en vervangen in de D-kolom : Onbedekt vervangen door Onbedëkt is mogelijks ook een optie
 
Laatst bewerkt:
cow18, heel veel dank voor je bijdragen: hier een verbeterde versie: dat bedekt onbedekt moet ik nog naar kijken alvast bedankt voor de tip
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac 9.xlsb
    312,9 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
voor bedekt onbedekt e.dd heb ik toch maar een kolommetje toegevoegd.
ik wil zelf niets aan de oorspronkelijke tabel veranderen. behalve wat hulp_kolommen toe voegen
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac 10.xlsb
    313,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is een simpele Array-benadering het eenvoudigst en snelst.
De enige code die je nodig hebt:

Code:
Dim sn
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("D4:D13")) Is Nothing Then Exit Sub
    
    If IsEmpty(sn) Then sn = Blad3.UsedRange
    
    sp = Range("D4:D13")
    For j = 5 To UBound(sn)
       If LCase(IIf(sp(1, 1) = "", "", sn(j, 13)) & IIf(sp(2, 1) = "", "", IIf(InStr(1, sn(j, 5), sp(2, 1), 1), sp(2, 1), "")) & IIf(sp(3, 1) = "", "", IIf(InStr(1, sn(j, 6), sp(3, 1), 1), sp(3, 1), "")) & IIf(sp(4, 1) = "", "", IIf(InStr(1, sn(j, 4), sp(4, 1), 1), sp(4, 1), "")) & IIf(sp(5, 1) = "", "", Abs(InStr("_" & sn(j, 24) & "_", "_" & sp(5, 1) & "_") > 0) * sp(5, 1)) & IIf(sp(6, 1) = "", "", IIf(InStr(1, sn(j, 14), sp(6, 1), 1), sp(6, 1), "")) & IIf(sp(7, 1) = "", "", sn(j, 2)) & IIf(sp(8, 1) = "", "", sn(j, 1))) = LCase(sp(1, 1) & sp(2, 1) & sp(3, 1) & sp(4, 1) & sp(5, 1) & sp(6, 1) & sp(7, 1) & sp(8, 1)) Then
          y = y + 1
          If InStr("|" & c00 & "|", "|" & sn(j, 1) & "|") = 0 Then c00 = c00 & sn(j, 1) & "|"
       End If
    Next
    
    Application.EnableEvents = False
    Cells(1, 4) = y
    Cells(2, 7).Resize(300).ClearContents
    If c00 <> "" Then
      st = Split(c00, "|")
      Cells(2, 7).Resize(UBound(st) + 1) = Application.Transpose(st)
    End If
    Application.EnableEvents = True
End Sub
 
snb, ik heb het getest, inderdaad zeer snel.

behalve dat hij nog niet helemaal af is, vind ik het belangrijk dat de hoofdtabel gefilterd en wel te zien is ivm de andere info.
 
@sylv

Kijk nog eens naar #1.
De bedoeling van het geheel is snel een advies te kunnen geven welke middelen in aanmerking komen aan de hand van een beperkte set van criteria.
 
ik ben niet geheel afwezig maar mijn vriendin staat op het punt om te bevallen komende week. en er moeten nog last minute wijzigingen worden aangebracht in en om het huis. (vrouwen en hormonen deathly combo)

Vandaar dat ik af en toe afwezig ben met comments en het bekijken van het bestand ik hoop komende week er iets meer tijd voor te hebben. als we in iets rustiger vaarwater zitten

maar wat ik op hoofdziekte 10 gezien heb in de gouwigheid ziet het er allemaal mooi uit. ik heb het alleen nog niet echt getest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan