• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden verplaatsen naar de juiste regel in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.
eventjes iets snel in elkaar gebotst, ik zie wel waar we straks landen
rij 1 = oranje, voor waarden die je wenst uit te sluiten
rij 2 = groen, voor waarden die je wenst te selecteren

Wat heb ik nu bv. gevraagd in de bijlage
kolom B = geen Irac 10A
kolom D = bedekt
kolom F = overal waar het woord "bonen" in voorkomt, dus bonenspintmijt en bonenluis
cel P2 = 8 = 8e maand, dus augustus

Stoeit er even mee en meldt je dan terug
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac.xlsb
    289,2 KB · Weergaven: 41
Mijn idee kan je beter vergeten. de t = t +1 hoort 1 regel hoger te staan maar dan krijg ik meer dan 3 miljoen rijen en dat past niet echt in 1 werkblad zonder het op te splitsen naar meerder kolommen waardoor de door mij beoogde tabelstructuur niet meer klopt.

@cow18, mooie oplossing en handig dat je expertise hebt in deze materie.
 
Cow

Ik snap waar je heen wilt en ik moet zeggen je moet er even mee werken wil je begrijpen hoe het werkt.
als je het eenmaal door hebt werkt het wel fijn moet ik zeggen. Met deze methode zou je ook snel wijzigingen in het bestand kunnen aanbrengen als de overheid dit bepaald heeft.
Zo kun je altijd up tot date blijven

In blad 3 heb ik nog een aanvulling gedaan. Is het mogelijk dat je het zo in zou kunnen voeren in de bovenste regels van de hoofdtabel en dat dan hieronder de middelen te voorschijn komen zo kan je sneller selecties invoeren en eventueel wijzigingen aanbrengen. Eigelijk hoe jij het nu horizontaal hebt toegepast alleen dan verticaal zoeken op de meest cruciale voorwaarden.

Ik denk als dit is gebeurt dat je dan vrij compleet bent en je snel een goed advies kunt geven.
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac (3).xlsb
    289,3 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
@VenA, inderdaad, dat is het voordeel van in de stiel te zitten, dan weet je hoe die tabellen werken.

@Patrick, zoiets als in bijlage, alleen zie ik daar 2 toepassingsorganismen, dat begrijp ik niet.

Straks wil ik nog even iets aanpassen zodat die 3 hulpkolommen op het einde van "hoofdblad" wegkunnen.
Die had ik gisteren even snel erbij gezet, maar die zal ik straks via VBA oplossen, stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar is iets netter en vergemakkelijkt het straks als de hoofdtabel aangepast wordt.

Van welke site kopieer je eigenlijk die gegevens ? Ik zou bv. de middelen voor wintertarwe, mais, suikerbiet, voederbiet, aardappelen, uien, knolselder, gras, klaver, ... willen zien.
Natuurlijk bestaat er de kans dat bepaalde middelen in Nederland toegestaan zijn en niet in België of omgekeerd.
Wat een geluk dat we in een ééngemaakt Europa zitten !
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac (3).xlsb
    298 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Cow,

er moet dan maar 1 toepassingsorganisme in komen te staan. excuses als dit er 2 zijn geweest je kunt er gewoon 1 weg halen dat is geen probleem.
Ik kan jouw wel die gegevens verstrekken dit is geen probleem, alleen zit jij in Belgie voor jouw teelt? ik neem aan dat jij in de akkerbouw zit omdat jij voor deze teelten vraagt.
Schrijf maar op voor welke teelten jij dit nodig heb dan zorg ik ervoor dat jij deze gaat krijgen. De nederlandse toelatingen kan ik jouw wel bezorgen das geen probleem alleen de belgische moet ik even zoeken waar deze staan.
Wat betreft de middelen in belgie en nederland kan het zijn dat middel A voor ziekte B is toegelaten is in Nederland maar in belgie deze toelating niet heeft. maar dit ga ik uitzoeken voor jouw.
 
Cow,

ik moet zeggen wat jij snel in elkaar hebt gezet werkt mooi heb hem vandaag een getest.
Als je het nog moet fine tune is het mischien dan mogelijk dat je bij sommige invoer gebieden alleen maar keuzes hebt.

bij aard werking dat je daar al standaard alleen nog maar kunt kiezen in Herbicide,insecticide,nematicide, acaricide, en dergelijke.
bij toepassingsgebied onbedekt,bedekt,binnen,substraat enz.
Bij toepassingstijdstip januari,febr,maart, enz.
 
Cow, ik begrijp niet waarom in de selectie kolom 6 (Toepassingsorganismen) dubbel voorkomt.
en ik hoop dat je het ok vindt dat ik een beetje door heb gerommeld met jouw bestand.
zie voorbeeld: ps druk eerst op de reset keuze knop

weet iemand hoe je die rare tekens uit de tabel krijgt? zie eerste items in combo (Toepassingsorganismen)
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac (4.xlsb
    317,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
In het hulpblad kan

PHP:
=--IF($F5;MEDIAN($D5-1;$E5+1;G$2)<>G$2;(MEDIAN($D5;$E5;G$2)=G$2))

vervangen worden door:

PHP:
=N(INT((G$2-$D5)/($E5-$D5+1))=0)
 
@sylvester-ponte, Zonder de hele code te bekijken/begrijpen; Het rare teken is chr(10) ofwel <Enter>. Het splitsen kan je ook in 1 keer doen

Code:
Function ZoekWoorden(kolom)
  Dim r As Range
  Set r = Sheets("Hoofdtabel").Range("A4").CurrentRegion.Columns(kolom)
  With CreateObject("system.collections.arraylist")
    For Each cl In r.Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeVisible)
      If cl <> "" Then
        ar = Split(Replace(Replace(cl.Value, ":", ","), Chr(10), ""), ",")
        For Each it In ar
          c00 = Trim(it)
          If Not .Contains(c00) Then .Add c00
        Next it
      End If
    Next cl
    .Sort
    ZoekWoorden = .toarray()
  End With
End Function
 
VenA, bedankt voor de tip, hij is verwerkt.



Patrick, heb je hier iets aan?
er is nu ook nog een leeg veld toegevoegd om de betreffende kolom filter weer uit te zetten.
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac (5.xlsb
    316,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Oftewel: Chr(10) = vbLf
 
Damn Heren

Dit werkt super echt waanzinnig, zo had ik het me nooit voor durven te stellen toen ik jullie om hulp vroeg wat de mogelijkheden waren om alles op 1 plek te zetten. Dat er nu dit bestand uit gerold komt is echt helemaal geweldig.

Is het ook nog mogelijk om de dubbele toepassingsorganisme er uit te halen zonder dat dit ten koste gaat van de code als ik dit namelijk doe krijg ik een foutmelding dat de code het niet meer doet.
En is het dan tevens ook nog mogelijk om op toepassings tijdstip een selectie te kunnen maken, dan ben je helemaal compleet.

Graag verneem ik van jullie, hiermee kan alvast zeker aan de slag ik ben hier echt super blij mee.
(ik hoop dat jullie zwaar zijn want jullie zijn jullie gewicht in goud waard)
 
@VenA

Wellicht sneller:

Code:
Sub M_snb()
    sn = Split(Replace(Replace(Replace(Join(Application.Transpose(Blad3.UsedRange.Columns(5)), ","), ":", ","), vbLf, ","), vbCr, ","), ",")
    
    With CreateObject("scripting.dictionary")
        For j = 4 To UBound(sn)
            If Len(Trim(sn(j))) > 1 Then x0 = .Item(Trim(sn(j)))
        Next
        sn = .keys
    End With
    
    With CreateObject("ADODB.recordset")
        .Fields.Append "item_1", 200, 120
        .Open
        For j = 0 To UBound(sn)
             .AddNew
             .Fields("item_1") = sn(j)
            .Update
        Next
        .Sort = "item_1"
        
        MsgBox .GetString
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
ik heb er eventjes niet geweest, dus moet ik nog even alle vorige reacties lezen, maar tot zover even mijn laatste stand van zaken (van enkele dagen terug)
 

Bijlagen

  • Ziekten Met HoofdTabel met irac (4).xlsb
    297,1 KB · Weergaven: 44
Patrick, in kolom 16 (toepassings tijdstip) staan lege cellen en cellen met "Van januari tot en met december" betekenen die het zelfde?
 
sylvester

in principe wel zou ik zeggen (anders had er wel een bepaalde toepassingstijdstip gestaan) maar om dit zeker te weten moet ik het nakijken

mijn vermoedens zijn bevestigd

Als er geen toepassingstijdstip staat mag je er van uit gaan dat deze het gehele jaar mag worden toegepast. vandaar dat er niets staan maar er kan dan net zo goed jan/tm dec staan.
 
Laatst bewerkt:
Patrick, in de irac code's staan oa deze combinaties
C3 + G1 wat betekentde +
C3+33 wat betekent de +
M1/2 wat betekent de /
G1 & M wat betekent de &
 
dat zijn allen producten die een mengsel van 2 actieve stoffen zijn met elk hun eigen Irac-code.
Dus ga er van uit dat je op beide tegelijk moet kijken als je bv. een bepaalde resistentie wil vermijden, dus een filter op "bevat niet" C3, neemt zowel de "C3", de "C3+G1" en de "C3+33" mee.
Begrijp je ?
Dat wordt dus moeilijke als je nergens de Iraq "3" wilt hebben, maar wel nog de 23 of de C3 etc.
Nu zie ik dat ik daar ook nog een fout in gemaakt had in mijn voorbeeld hierboven.
 
hallo cow,
kun jij aan geven welke producten hier bedoeld worden?ik doe een poging, en jij verbetert me:
C3 + G1 wordt C3 , G1
C3+33 wordt C3 , 33
M1/2 wordt M1 , M2
G1 & M wordt G1 , M
 
Patrick, in regel 172 van de hoofdtabel staat bij het Toepassingstijdstip: Van november tot en met augustus
is dat correct? welke maanden worden hier bedoeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan