• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat doe ik fout met mijn keuzelijst met invoervak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Ik krijg er horens van op m'n hoofd!

Ik krijg maar geen tekst in m'n keuzelijst met invoervak.! Wie zou mij daar mee willen helpen?

Groeten Jack

Je geeft niet echt aan wat je probeert.

Het eenvoudigst is je lijstje ergens in een reeks cellen te zetten en dan via Data / Valideren het gebied aan te geven waar de lijst staat.

Misschien even zoeken naar de juiste NL termen, ik werk met een Engelstalige Excel.

Je geeft niet echt aan wat je probeert.

Het eenvoudigst is je lijstje ergens in een reeks cellen te zetten en dan via Data / Valideren het gebied aan te geven waar de lijst staat.

Misschien even zoeken naar de juiste NL termen, ik werk met een Engelstalige Excel.

Dat weet ik wel. maar ik ben met een userform bezig en ik probeer daar 2 lijstjes te creeeren maar dat valt niet mee. Nu probeer ik een bestandje mee te zenden maar dat lukt me nu ook al niet! Hoe gaat dat ook alweer?

Laatst bewerkt:
Dat weet ik wel. maar ik ben met een userform bezig en ik probeer daar 2 lijstjes te creeeren maar dat valt niet mee. Nu probeer ik een bestandje mee te zenden maar dat lukt me nu ook al niet! Hoe gaat dat ook alweer?

Gewoon bijvoegen met de paperclip, met als bij andere Windows applicaties.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

als het goed is heb je het via de mail binnen gekregen
dit is een klein onderdeel ervan want ik wil er natuurlijk wel iets van leren, snap je!

Groeten Jack

Laatst bewerkt:
Klopt.
En wat is precies de vraag?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Klopt.
En wat is precies de vraag?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Die keuzelijsten met invoervak worden niet gevuld als het er 1 is lukt het me nog wel maar met 2 lukt het me niet. Het is de bedoeling dat de NAW gegevens automatisch in het userform verschijnen, zo ook met de plant gegevens. Dan moet er een ordernummer , een aantal en een opmerking toegevoegd kunnen worden zodat ik de gegevens weer opnieuw met een userform kan bewerken of verwijderen.

Laatst bewerkt:
Als je de combobox "Kies naam" wilt vullen met de gegevens uit de P-kolom dan moet je de verwijzing aanpassen.

Code:
Sub vul_combobox()
Dim Rij As Integer
    Rij = [COLOR="Red"][B]2[/B][/COLOR]
   Order.Zoeknaam.Clear
    While Worksheets("Data").Cells(Rij, "P") <> ""
        If Worksheets("Data").Range(Rij & ":" & Rij).EntireRow.Hidden = False Then
            With Order.Zoeknaam
                .AddItem Worksheets("Data").Cells(Rij, "[COLOR="Red"][B]P[/B][/COLOR]")
            End With
        End If
        Rij = Rij + 1
    Wend
End Sub

Er zaten 2 fouten in.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je kunt de gehele bovenstaande code vervangen door:

Code:
Sub vul_combobox()
Dim Rij As Integer
    Rij = Range("P65536").End(xlUp).Row
    Me.Zoeknaam.RowSource = "P2:P" & Rij
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoe werkt het dan met een 2e keuzelijst met invoervak? En Waarom worden de NAW gegevens niet gevuld?

Laatst bewerkt:
Hoe werkt het dan met een 2e keuzelijst met invoervak? En Waarom worden de NAW gegevens niet gevuld?

Met onderstaande code zijn beide comboboxen gevuld met de juiste waardes.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim Rij As Integer
    Rij = Range("P65536").End(xlUp).Row
    Me.Zoeknaam.RowSource = "P2:P" & Rij

Rij = Range("W65536").End(xlUp).Row
    Me.Zoekplant.RowSource = "W2:W" & Rij

Zoeknaam.SetFocus

End Sub

Als je een macro aanroept, dan hoef je overigens geen Call oid te gebruiken.
Slechts de naam van de macro is voldoende.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Of

Code:
  Zoeknaam.RowSource = cells(2,16).resize(cells(rows.count,16).end(xlup).row)
  Zoekplant.RowSource = cells(2,23).resize(cells(rows.count,23).end(xlup).row)
End Sub
Het gebruik van Me is even overbodig als het gebruik van Call.
De keuzelijsten maken nl. deel uit van het object, waarvan dit een gebeurtenis is.

Tenslotte: kijk ook eens hier

Laatst bewerkt:
Of

Code:
End Sub
Het gebruik van Me is even overbodig als het gebruik van Call.
De keuzelijsten maken nl. deel uit van het object, waarvan dit een gebeurtenis is.

Ok dank je hiervoor ik ga nu even naar bed, ik ga er morgen waarschijnlijk wel mee door en anders wordt het maandag!

Code:
End Sub

Bijna goed. 3 Opmerkingen.
  1. Je code veroorzaakt een foutmelding omdat er geen .Address achter staat. RowSource moet wel naar een bereik verwijzen.
  2. Verder wordt er een regel teveel in de lijst geplaatst dus moet er een -1 aan de Row worden toegevoegd.
  3. Tenslotte zou ik geen gebruik maken van nummers voor kolommen. Dus een P en een W ipv kolom 16 en 23. Dit komt de leesbaarheid beslist ten goede.

Dus je code zou er dan als volgt uitzien:
Code:
  Zoeknaam.RowSource = cells(2,[COLOR="Red"][B]"P"[/B][/COLOR]).resize(cells(rows.count,[COLOR="Red"][B]"P"[/B][/COLOR]).end(xlup).row[COLOR="Red"][B]-1[/B][/COLOR])[B][COLOR="Red"].Address[/COLOR][/B]
  Zoekplant.RowSource = cells(2,[COLOR="Red"][B]"W"[/B][/COLOR]).resize(cells(rows.count,[COLOR="Red"][B]"W"[/B][/COLOR]).end(xlup).row[COLOR="Red"][B]-1[/B][/COLOR])[COLOR="Red"][B].Address[/B][/COLOR]
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hoe komt het dat wanner je een naam uit een combobox aanklikt, de bijbehorende gegevens niet op de userform verschijnen?

Code:
End Sub

Bijna goed. 3 Opmerkingen.
  1. Je code veroorzaakt een foutmelding omdat er geen .Address achter staat. RowSource moet wel naar een bereik verwijzen.
  2. Verder wordt er een regel teveel in de lijst geplaatst dus moet er een -1 aan de Row worden toegevoegd.
  3. Tenslotte zou ik geen gebruik maken van nummers voor kolommen. Dus een P en een W ipv kolom 16 en 23. Dit komt de leesbaarheid beslist ten goede.

Dus je code zou er dan als volgt uitzien:
Code:
  Zoeknaam.RowSource = cells(2,[COLOR="Red"][B]"P"[/B][/COLOR]).resize(cells(rows.count,[COLOR="Red"][B]"P"[/B][/COLOR]).end(xlup).row[COLOR="Red"][B]-1[/B][/COLOR])[B][COLOR="Red"].Address[/COLOR][/B]
  Zoekplant.RowSource = cells(2,[COLOR="Red"][B]"W"[/B][/COLOR]).resize(cells(rows.count,[COLOR="Red"][B]"W"[/B][/COLOR]).end(xlup).row[COLOR="Red"][B]-1[/B][/COLOR])[COLOR="Red"][B].Address[/B][/COLOR]
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoe komt het dat wanner je een naam uit een combobox aanklikt, de bijbehorende gegevens niet op de userform verschijnen?

Dat komt omdat je in het verwijzen ook opnieuw zoekplant invult, waardoor het invullen van Zoekplant steeds opnieuw wordt gestart.

Dus:
Bij het invullen van zoekplant ga je zoeken naar de bijbehorende gegevens. Dat is goed maar je gaat zoekplant opnieuw invullen met gegevens uit de verkeerde kolom (ik meen J). Dus begint de hele cyclus weer van voren af aan.
Als je onderstaande zin verwijdert bij Zoekplant_Change(), dan ben je al een heel eind.
Code:
Zoekplant.Text = MyRange.Range("I" & c.Row)

Verder zijn de overige verwijzingen niet in orde. Je verwijst naar de kolommen J, K etc terwijl de plantgegevens in de kolommen W, X, Y en Z staan.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat komt omdat je in het verwijzen ook opnieuw zoekplant invult, waardoor het invullen van Zoekplant steeds opnieuw wordt gestart.

Dus:
Bij het invullen van zoekplant ga je zoeken naar de bijbehorende gegevens. Dat is goed maar je gaat zoekplant opnieuw invullen met gegevens uit de verkeerde kolom (ik meen J). Dus begint de hele cyclus weer van voren af aan.
Als je onderstaande zin verwijdert bij Zoekplant_Change(), dan ben je al een heel eind.
Code:
Zoekplant.Text = MyRange.Range("I" & c.Row)

Verder zijn de overige verwijzingen niet in orde. Je verwijst naar de kolommen J, K etc terwijl de plantgegevens in de kolommen W, X, Y en Z staan.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok maar het is uiteindelijk wel de bedoeling dat de gegevens in rij 16 terecht komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan