wat is sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar die schijf van mij is wel 7200 rpm..
norrod zegt dat het het beste is als je een cooler op die ingen plaatst en ik heb geen hd cooler en als ik dan twee dezelfde schijven heb wordt het dan niet warm...

Maar norrod verkoopt alleen maxtor

Geplaatst door jhonnybos
Heb jij ook al twee maxtor schijven naar de dood gebracht...

ik wel en beide schiven waren maar een paar maadjes oud:D

nee, drie :(. 2x een 20 gig en 1x 80 gig. Nou moet ik er wel bij zeggen dat de service prima is. Stuur je schijf op en twee weken later heb je een nieuwe (20 gig schijf die dus WEER kapot ging :mad: )

Laatst bewerkt:
ja zal wel maxtor word volgens mij als beste beschreven ..
maar heb vorige week die 40 gyg ata133 2mb cach naar de winkel toe gestuurd duzz zal ik deze week hem weer terug krijgen ....... heb ik een nieuwe en dan ook ng 2 en een halve jaar garantie:D

krijg je dan een nieuwe in verpakking terug:thumb:

Geplaatst door jhonnybos

krijg je dan een nieuwe in verpakking terug

nou, dat ligt eraan. De ene keer heb ik, omdat ik die schijf in de winkel had gekocht (80gig) bij Maxtor een zendpaket opgevraagd. Dan krijg je zo'n anti statische zak en anti-schokdoos. Zo kreeg ik mijn nieuwe ook terug.

Die van 20 gig zat bij een kant-en-klare pc. (van 'completer') Ik heb de schijf naar hen gestuurd en ik kreeg er eentje netjes in een nieuwe doos terug...

in de winkel afgeleverd?? En je kreeg niet meteen een nieuwe mee? Vaag...

Is IDD wel prijzig, maar zou alles bij mekaar niet meer moeten kosten als wat je aan die Ti4200 geeft...

Wat de snelheid betreft, kijk eens deze topic over pc mark scores... Heb 1398 voor de array gekregen...

ja dat scheelt inderdaad wel. (ga ik toch ook maar eens over denken)

Als je het over de prijs hebt, moet je ook meerekenen dat je die GF4 mx kunt verkopen. Voor die HD zeg maar eens 150 euro (heb de pricewatch niet gekeken, het is een gokje dus don't blame me als ik er dik naast zit) en 50 euro voor de RAID controller. Maakt 200 euro. Voor 200 euro + het geld dat je overhoudt van die MX kun je een leuke Ti4200 kopen...

Maar tenzij je vooral games speelt lijkt me de aanschaf van die RAID kaart het beste ja... En, net zo belangrijk, een reepje RAM erbij.

duzzik kannn gewoon het beste die raid gaan invoeren in mij pc erg veel games speel ik niet.

maarja ik ben een jongen van 15 duzz games hou ik wel van maar ik rip vaker een dvd of luister muziek.

maar van een video kaart wordt je pc niet sneller ..
en van raid wel ... duzz ik denk dat ik een rid met een zelfde schijf als ik al heb erbij in . en dan ook ng wel ff een ram kaartje erin dan denk ik dat ie weer op volle toeren draait ****o
waarom werkt die pc mark2002 niet bij mij

ff wat verbeteren meelman
geplaatst door meelman: Maar tenzij je vooral games speelt lijkt me de aanschaf van die RAID kaart het beste ja... En, net zo belangrijk, een reepje RAM erbij.
is het niet zo dat als je veel games speelt juist een betere videokaart nodig hebt inplaats van een raid

Maar wat kan ik nu beter doen dan ..
een schijf met een pci raid kaart erbij of een nieuwe videokaart

Geplaatst door jhonnybos
Maar wat kan ik nu beter doen dan ..
een schijf met een pci raid kaart erbij of een nieuwe videokaart

Tja, Daarop zal alleen jij een antwoord moeten en kunnen geven, maar hier alvast mijn meningkje...

Denk eens goed na waarvoor je je pc het meest gebruikt, en vraag jezelf dan ook af of een upgrade daarvoor uberhaubt wel nodig is, gezien de specs van je pc... Een raid zal zichtbaar het meest veranderen, maar nogmaals, gezien de specs van je pc heb ik eigenlijk het gevoel dat je geld gaat uitgeven voor niets... Uiteindelijk ga je soieso een 200 a 250 euro uitgeven, voor wat? Een paar seconden snelheidswinst bij het werken met de opslag? Een snellere beeldkaart terwijl je er terloops bijverteld dat je niet zoveel games speelt?

Misschien moeten we allemaal eerlijk blijven en je zeggen dat in jou geval de beste upgrade je bankrekening is??? :D

Binnen een half jaar zal een upgrade je al veel meer opleveren dan nu, en dan kan je je geld misschien nuttiger besteden op dat moment...

Oke bedankt
ik denk dat ik het nu weet .
het word of raid of helemaal niets .:D :thumb:

Geplaatst door jhonnybos
is het niet zo dat als je veel games speelt juist een betere videokaart nodig hebt inplaats van een raid

ja, dat zei ik:

TENZIJ je veel games speelt, is de aanschaf van een RAID-kaart het beste.

Natuurlijk is helemaal niks ook een goede optie (vooral goed voor je portemonnee :D:D)

Ja oke maar ik heb wel van die ene prog pcmark gezien dat die ojan wel de hoogste cijfers had op h.d.d duzz dat zal wel erg goed helpen dat raid functie.
maar weet jij ook waarom die pcmark het niet bij mij doet of weet je miscien ng een andere progamma daarvoor

Je moet niet afgaan op een getalletje dat hoger is. Een benchmark score kan nog zo hoog zijn, het gaat om hoe hij het in het echt doet. maw wordt een pc dubbel zo snel met een dubbel zo hoge score? Bij een benchmark wordt alles tot het uiterste gestressed, maar hoe vaak komt dat in het echt nu voor, dat je echt àlles gebruikt? Als onderdeel A beter is, heeft dat wel een positief effect op de rest? Je weet pas zeker of zoiets ook echt performance-winst oplevert als je het daadwerkelijk probeert.

Geeft pcmark een foutmelding oid? Ik heb weinig ervaring met pcmark want ik zit hier nog steeds te internetten met een telefoonlijntje dus aan zulke grote downloads kom ik niet toe....

nee iets met video bilden .. ofzo ik weet niet precies heb pcmark al verwijdert doet het toch niet

Nou ik heb een progamma gevonden waarmee ik de kracht van mij cpu kan meten ...... duzz en wil je het resultaat zien

naja het lukt me niet ik typ het wel ff op .... hoop dat je me gelooft:D

process of testing was finished succesfully :Time summa 161.140908 :cpu id speed 8057 frames
:D ik hoop dat dat een beetje goed is ... dan hoef ik hem ook niet meer te updaten:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan