• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat kan wel met Excel en wat niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kniesoor die daar oplet.

Hoi Sylvester,

Had ik nog niet eens gezien, zie titel. Het werkt inderdaad perfect. Heb inderdaad pa veranderd in Vader en ma in Moeder, heel simpel door je aanwijzing.
Ik probeer om de achtergrond bij de vader en de moeder te verwijderen maar dat lukt mij niet. Liever zie ik namelijk dat
vader in de stamboom gewoon in rode tekst wordt afgedrukt en moeder in blauwe tekstkleur.
Ben nu nog een beetje aan het experimenteren met de layout van de stamboom op het overzicht mooi op een bladzijde te krijgen, vermoed wel dat mij dit eventueel gaat lukken, maar dat weet je bij mij nooit.
Indien jij een mooie layout naar voren kan toveren zou dat natuurlijk ideaal zijn.
Aangezien ik een fototoestel heb gekocht en reeds van een foto een afbeelding heb gemaakt vraag ik mij af of het mogelijk is om in de stamboom ergens een plaatsje kan maken waarin deze foto dan eventueel zou kunnen worden gedownload vanuit mij afbeeldingen?
Een voorbeeld van een foto is bijgevoegd.

Groetjes
Math
 
Perfect zeer mooi.

Hoi Sylvester,

Ik heb de stamkaart beetje aangepast, ziet er mooi uit.
Het enigste wat ik dus nog graag zou willen aanpassen, is foto downloaden vanuit mijn afbeeldingen, op de plaats waar nu in bijgevoegd de foto van een duif staat.
Verder graag de kleurarcering bij doffer/duivin of pa/ma of m/v weghalen, is overbodig want er staat duidlijk nu of het een mannetje (doffer) of een vrouwtje (duivin) is.

Indien dit lukt ga ik mijn vraag defintief op opgelost zetten, mocht een en ander niet lukken hoor ik het graag en erna zet ik de vraag dan toch op opgelost.

Bedankt voor alle moeite en ondersteuning

Groetjes

Mathijs
 
Ontvang geen berichten.

Derhalve zal ik deze materie maar als opgelost verklaren.
Bedankt iedereen.

Math
 
De kleur kan je makkelijk zelf verwijderen door in alle gekleurde cellen de Voorwaardelijke opmaak te wissen.
Wat betreft je afbeelding zal je jezelf toch enkele vragen moeten stellen over de manier waarop je de afbeelding wil laten verschijnen.
Wil je het automatisch als je een nummer invult zal je toch ergens op je werkblad de naam v/d afbeelding ook moeten vermelden.
Wil je de afbeelding manueel selecteren uit een keuzelijst op je werkblad, of wil je de afbeelding manueel selecteren uit een soort van verkennerscherm ?
 
Aanpassin in mijn bestandje.

Goede morgen warm bakkertje,

Voor wat betreft de kleuren heb ik inderdaad alles kunnen oplossen, heel simpel, maar wist niet dat dit was gebeurd met behulp van automatische opmaak.
Voor wat betreft de foto, het nabolgende.
De bedoeling is dat ik vanuit de cel waarin de foto komt staan moet kunnen navigeren naar mijn afbeeldingen vervolgens naar de map duiven waarin alle foto's van de duiven zich bevinden met als kenmerk bij de foto de het ringnummer.
Vervolgens klik ik dan op de desbetreffende foto en dan moet de afbeelding zichtbaar worden.

Met vriendelijk groeten en alvast bedant voor je ondersteuning.

Math
 
Code:
Const PictDir As String = "C:\Mijn afbeeldingen\Duiven\"
Wijzig bovenstaande in de macro naar het juiste bestandspad met afbeeldingen.
Als je nu een nr invoert in sheets Stamboom B18 dan wordt automatisch de juiste afbeelding geladen.
Kopieër het jpg bestandje ook naar je Dir met afbeeldingen zodat wanneer er toch geen foto beschikbaar is deze getoond wordt.
 

Bijlagen

  • Duivenbestand_WB.xlsm
    81,2 KB · Weergaven: 20
  • Geen_Foto.JPG
    Geen_Foto.JPG
    7 KB · Weergaven: 15
Eevn korte reactie

Hoi Rudi,

Heb het bestandje geopend en er verschijnt de tekst geen foto beschikbaar. Kan ik deze macro gewoon gebruiken en gaat deze dan gelijk naar de desbetreffende map duiven, hierna dan gewoon de juiste foto aanklikken?

Groetjes

Math
 
Als je nu een nr invoert in sheets Stamboom B18 dan wordt automatisch de juiste afbeelding geladen.

Gelezen ?????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan