Hallo allemaal,
Ik wil mijn PC zo gaan verbouwen dat hij een stuk sneller wordt. Ik wil er spellen op kunnen spelen zonder haperen of vertraging. Ook wil dat mijn PC heel stil wordt, nu lijkt het vaak als een spel aan het spelen ben of hij gaat opstijgen. Ik heb er best wat voor over, maar ik ben maar een arme student, dus er moet op de centjes gelet worden
. Ik dacht aan een budget van 200 euro, is daar wat mee mogelijk?
Dit is de huidige staat van mijn PC (met EVEREST):
Computer:
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen 768 MB (DDR2-533 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (06/02/0)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
Scherm:
Video kaart ATI RADEON XPRESS 200 Series (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon Xpress 200 (RC410)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (625012D04010)
Multimedia:
Geluidskaart ULi/ALi M5461 High Definition Audio Controller
Ik ben er zelf al gedeeltelijk ingedoken en had gevonden dat ik een "onboard" videokaart heb wat voor de herrie en vertraging zou kunnen zorgen. Een externe videokaart zou beter zijn, maar welke dan goed is of wat, daar kan ik dan weer geen wijs uit worden. Ook las ik dat het belangrijk is om te kijken of het PCI is of PCI-E of nog iets anders was en dat de voeding ook van belang is.
Verder leek het mij handig om mijn geheugen te verdubbelen, twee kaarten van 1GB. Alleen welke ik dan weer moet hebben, ik begrijp het niet.
Ik zit dus dringend verlegen om advies en hoop dat iemand mij wil helpen.
Alvast heel erg bedankt, 2pacca
Ik wil mijn PC zo gaan verbouwen dat hij een stuk sneller wordt. Ik wil er spellen op kunnen spelen zonder haperen of vertraging. Ook wil dat mijn PC heel stil wordt, nu lijkt het vaak als een spel aan het spelen ben of hij gaat opstijgen. Ik heb er best wat voor over, maar ik ben maar een arme student, dus er moet op de centjes gelet worden

Dit is de huidige staat van mijn PC (met EVEREST):
Computer:
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen 768 MB (DDR2-533 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (06/02/0)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
Scherm:
3D-Versneller ATI Radeon Xpress 200 (RC410)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (625012D04010)
Multimedia:
Geluidskaart ULi/ALi M5461 High Definition Audio Controller
Ik ben er zelf al gedeeltelijk ingedoken en had gevonden dat ik een "onboard" videokaart heb wat voor de herrie en vertraging zou kunnen zorgen. Een externe videokaart zou beter zijn, maar welke dan goed is of wat, daar kan ik dan weer geen wijs uit worden. Ook las ik dat het belangrijk is om te kijken of het PCI is of PCI-E of nog iets anders was en dat de voeding ook van belang is.
Verder leek het mij handig om mijn geheugen te verdubbelen, twee kaarten van 1GB. Alleen welke ik dan weer moet hebben, ik begrijp het niet.
Ik zit dus dringend verlegen om advies en hoop dat iemand mij wil helpen.
Alvast heel erg bedankt, 2pacca