Wat werkt er wel in Vista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Wat werkt er nog wel in Vista. Toen Vista net was uitgekomen verbaasde ik me ( helaas hier op dit forum niet velen met mij maar goed) niet alleen over drivers die niet werkten maar ook over de stupide aanpak van allerlei beproefde zaken uit Windows XP pro die nu opeens waren verdwenen of op een achterlijke manier waren verborgen. Even nog afgezien van de compleet waanzinnige veiligheids barrieres ( aangrenzend aan krankzinnigheid ) die voor een normale computer gebruiker kant nog wal raakten. Ik vergeleek het met alle deuren opslot doen in je eigen huis en dan ook nog eens de sleutels verstoppen. Ik dacht dat een en ander wel zou verbeteren in de tijd. En als je eenmaal een beetje gewend bent aan de veranderingen , lees: absuluut geen verbeteringen, dan doofde je ergernis wel een beetje. Tenslotte wil je toch het nieuwste van het nieuwste. Maar wat bleek alras echt ( en niet alleen bij mij ) Vista vertoont (de) een krakkemikkigheid zoals in de historie nog nooit is vertoond ( erger dan Windows ME ) en dat heb ik niet verzonnen maar was uiteindelijk voorpagina nieuws. Mijn probleem nu en in toenemende mate is dat ik steeds maar weer de mededeling krijg. "programma" werkt niet meer!!! niet een keer per week maar meerder malen per dag. En wat betreft Explorer 7: Explorer 7 werkt niet meer, explorer wordt herstart, zeg maar dag tegen de site van dat moment. Dit probleem wordt absoluut niet opgelost met een schone herinstall. Exporer 7 kan er niet af en vervangen worden door versie ondanks hier bestaand draadje.

Mijn computer: VISTA ULTIMATE, Athlon 64 x2 dualcore 6000+, 4 gig Ram , NVidia Geforce 7950 GT Samsung HD501LJATA 500 gig HD. Asus moederbord goeie koeling en perfect geheugen.

Wie krijgt deze mededelingen ook een beetje te vaak. Wordt dit opgelost met de SP1 (alhoewel daar ook alweer veel problemen zijn)???

Geen reacties in de zin van: niemand dwingt je om Vista te gebruiken ( even afgezien van de dure aankoop!!) of ga weer terug naar XP, of Linux. Of ook niet: egkok zit weer te zeiken etc. Gewoon constructieve opmerkingen ten behoeve van de plossing van dit structureel probleem. dus ook niet gebruik Firefox. Al het voor de handliggende heb ik zelf al geprobeerd.
 
Tsja,

Om antwoord te geven op de titel van je vraag:

Bij mij werkt alles 100% probleemloos in en met Vista Ultimate

EDIT:

En SP1 is niet voor niets uitgebracht...
 
Laatst bewerkt:
Bij deze ook mijn antwoord:

Alles maar dan ook echt alles werkt bij mij 100%.
Ik heb tot op heden nog geen één probleem gehad met Vista :thumb:

En ik gebruik hem intensief:

- Foto/Video bewerking
- Downloaden
- Branden
- Website maken
- Diverse browsers
- Office applicaties
- Beveiligingssoftware
- en ga zo maar door!

Zelfs mijn Dymo Label Writer werkt perfect :)
 
Laatst bewerkt:
Ook hier werkt Ultimate x64 al een paar maanden zonder enige problemen en de programma's waarvan ik de melding krijg dat die niet werken is omdat ze niet compatibel zijn met de 64 bit versie maar ook dat komt heel weinig voor.
Mijn kinderen draaien home premium 32 bit en ook zij hebben nergens problemen mee, bij hun heb ik die overdreven bescherming erin gelaten want ik wil dat ze 2 keer denken voordat ze OK en NEXT klikken, bij mijzelf heb ik het uitgeschakeld.
Ik heb dualboot met XP en UBUNTU maar die zijn toch trager dan Vista terwijl deze pc is gekocht en gemaakt voor XP (eerlijkheids halve moet ik zeggen dat de FSB en videokaart ong 12% is overclocked)
 
Zoals erder gezegd op mijn huidige, redelijk moderne, systeem geen problemen.

Maar ook op een oudere PC, mobo met Socket 462 en AMD XP processor, DDR1 geheugen, AGP video en IDE harddisken totaal probleemloos.
 
Ik heb zo af en toe dat ik de melding krijg dat een programma niet werkt en afgesloten wordt. Dit kan zo maar gebeuren als ik een mail aan het lezen ben en een nieuwe wil open maar die dingen vallen mee.
Mijn systeem is voorzien van sp1 en alle andere updates.
 
ik heb ook niet veel problemen met vista uliemate OEM.

ik heb wel dat kleine bestanden verplaatsen ,verwijderen achterlijk lang duur zo als foto's.
zelfs met sp1 voor vista is dit voor mij niet opgelost.
bij mij is het maar 1 keer op de dag dat er gebeurd dat een programma niet reageerd,
(meestal is het svhost)
verders heb ik niets te klagen eigelijk heb ook totaal geen crash gehad met vista.
de blokaades heb ik ook geen last van want ik draai als administrator met voledige,
bevoegheden.
maar uit ervarring weet ik wel dat de eene pc de andere niet is.
het val me wel op dat onze confugratie ongeveer gelijk is..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Ultimate OEM versie op me Acer laptop G7720

Geen problemen ondervonden tot nu toe, verder gebruik ik naast vista ook XP erop (dualboot) want nog niet iedere programma werkt er vlekke loos op zeker niet na de SP1 pack!
 
Blijkbaar is TS stilgevallen door deze antwoorden :)


En ik sluit me bij de rest aan, nauwelijks problemen gehad.
 
Tja dan weet ik het ook niet meer. Aan mijn configuratie kan het niet liggen. Heb juist alles vernieuwd naar aanleiding van veel compatibiliteitsproblemen in het begin. Explorer 7 veroorzaakt sowieso veel problemen, bij jullie kennelijk niet maar bij velen wel. Met name: Explorer werkt niet meer en wordt herstart. Er is niet voor niets een sticky met hoe verwijder ik Explorer 7 dacht ik?? ( ik kan hem echter helaas niet verwijderen en doe het met Firefox waarmee ook niet echt alles naar behoren verloopt, maar goed) Ik moet zeggen dat op de laptop van mijn ega nooit wat aan de hand is. Bij gewoon gebruik kennelijk niets aan de hand. Ik doe meer Raymond Bos achtig en dan in het kwadraad zalk maar zeggen. Maar hij heeft ook geen last. Echt heel intensief met zeer veel progs. ( niet geheel compatible met Vista??) die soms crashen en misschien daardoor ook Vista bij mij wat instabieler maken. Ligt dan indirect toch aan Vista want bij XP nooit een probleem. SP1 ga ik nu installeren. Zal melden als dit wel wat verbetering geeft. Overigens nog steeds in afwachting van commentaar of adviezen.
 
Ik heb ook Ultimate OEM versie op me Acer laptop G7720

Geen problemen ondervonden tot nu toe, verder gebruik ik naast vista ook XP erop (dualboot) want nog niet iedere programma werkt er vlekke loos op zeker niet na de SP1 pack!


Maar wat zijn dan jouw problemen?? Kijk XP werkte wel vlekkeloos. Daarom ben ik zo teleurgesteld, want ik wil toch Vista.
 
Adviezen, tsja, die zijn er wel voorhanden.

Aan je hardware-configuratie zal het niet liggen, daar is niets mis mee.

Maar dan:
- update de drivers van je hardware naar de nieuwste Vista compatible versies
- neem al je gebruikte software-pakketten eens onder de loep en vervang die ook door versies of alternatieven die WEL Vista compatible zijn.

Ik weet zeker dat je dan snel de meeste problemen achter je hebt gelaten.

Weet je, een auto met een dieselmotor doet het ook niet wanneer je er geen diesel maar Euro loodvrij in gooit. Een stand alone DVD speler die niet geschikt is voor DivX doet echt niets wanneer je er toch een DivX schijfje in stopt, Een DVD brander geschikt voor + DVD's werkt niet met - DVD's. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je installeert op je XP machine immers ook geen software die geschikt is voor Windows 3.1...
 
Laatst bewerkt:
Per definitie installeer ik natuurlijk alleen maar Vista compatible hardware en software. Aan updates kan het ook niet liggen daar heb ik Driver Agent voor. Verder Nod 32, vs 3.0, Vista firewall, Adaware Pro 2007 ( blijft overigens hangen! en heb ze gemaild) verder ccleaner laatste versie en Tuneup Utilities 2008, allemaal kersvers dus. Ik kan niks meer bedenken. Ook al nieuwe HD gekocht. SP1 nog niet geïnstalleerd, want zoals gezegd, is er niet voor niets, vanwege tekortkomingen dus, zoals die bij mij??, je weet maar nooit. Ik laat het horen.

Ben wel met virtuele Pianos, The Grand 2 en Hypersonic en Absolute Piano Bosendorfer bezig. Natuurlijk niet echt programma's die echt alles op de voet volgen en het laatste veroorzaakt sowieso blauwe schermen. Zal wel aan dit soort progs liggen dat de boel vesjteerd wordt.
 
Ben wel met virtuele Pianos, The Grand 2 en Hypersonic en Absolute Piano Bosendorfer bezig. Natuurlijk niet echt programma's die echt alles op de voet volgen en het laatste veroorzaakt sowieso blauwe schermen. Zal wel aan dit soort progs liggen dat de boel vesjteerd wordt.
 
Ben wel met virtuele Pianos, The Grand 2 en Hypersonic en Absolute Piano Bosendorfer bezig. Natuurlijk niet echt programma's die echt alles op de voet volgen en het laatste veroorzaakt sowieso blauwe schermen. Zal wel aan dit soort progs liggen dat de boel vesjteerd wordt.

Dat zou best wel eens kunnen ja!
 
Ik draai hier vista ultimate 32 maar geen problemen. Ik draai het eigenlijk op een xp-machine.In het begin moest ik het doen zonder drivers voor het moederbord. Maar nu draait alles zonder problemen. En ik speel nogal eens oude spelletjes die het in compatibiliteitsmodus moeten waarmaken , wat vaak nog werkt ook.
Verder download ik wel aardig veel.
Surfen doe ik met firefox en hier geen problemen.
 
SP1 geïnstalleerd. Meteen 4 gig RAM ipv de 3. Das mooi meegenomen. Verder krijg ik wel mededeling Nero Home werkt niet meer. ( versie 8 !!) zak even gerinstalleren worden denk ik. Lijkt sneller te gaan klopt dat??
 
Meteen 4 gig RAM ipv de 3. Das mooi meegenomen. Lijkt sneller te gaan klopt dat??

Jij bent daar ook ingetrapt vrees ik, Vista 32-bit ziet nu wel de 4 GB, maar kan het nog steeds niet volledig gebruiken. Je bent niet de eerste die dat dacht hoor. :D

En SP1 verbetert inderdaad het e.e.a aan de snelheid, hier merk ik ook dat sommige zaken ietsje vlotter gaan. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan