Wat werkt er wel in Vista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een domme vraag maar heb je na de herinstallatie wel je moederborddrivers opnieuw geinstalleerd??(chipsetdrivers)
 
Misschien een domme vraag maar heb je na de herinstallatie wel je moederborddrivers opnieuw geinstalleerd??(chipsetdrivers)[/QUO

Uiteraard, bovendien gebeurt dit ook door Vista zelf??? (weenie zeker) maar ik gebruik Driver Agent, dus altijd het nwste van het nwste. Lek is trouwens wel boven!! Het is hardware waar Vista geen driver voor installeert maar die nog wel reageren met hun ouwe drivers. Alleen SP1 heeft hier definitief een stokkie voor gestoken. oa twee modems en een ingebouwde cardreader. Stap voor stap alles weer ge-herinstalleerd. Zo kwan ik er achter. Als je een nw. computer koopt zul je die problemen niet hebben als Vista is geïnstalleerd, maar zelf bouwen zit je toch vaak met wat ouwe spullen die lijken te werken maar die kennelijk toch storen. Dat is het verschil met draaien als een zonnetje, zie boven, of k met peren zoals ik ervoer. Ik zie nu ook een zonnetje verschijnen maar juich niet te vroeg en de doos met ouwe maar goeie spullen vult zich alsmaar hehehe.


Router morgen op de post. gr egkok
 
Even een kleine update, ik heb inmiddels de nodige hardware ontvangen en kort getest:

* de bluetooth adapter werkt prima onder Vista met de nieuwe BlueSoleil software
* de interne multi-cardreader werkt prima onder Vista
* de X1650 Pro werkt prima onder Vista
* de TerraTec DMX 6fire 24/96 werkt prima onder Vista
* alle ontvangen netwerk-kaartjes werken gewoon onder Vista
* alle routers/hubs werken (uiteraard bijna) gewoon onder Vista
 
Even een kleine update, ik heb inmiddels de nodige hardware ontvangen en kort getest:

* de bluetooth adapter werkt prima onder Vista met de nieuwe BlueSoleil software
* de interne multi-cardreader werkt prima onder Vista
* de X1650 Pro werkt prima onder Vista
* de TerraTec DMX 6fire 24/96 werkt prima onder Vista
* alle ontvangen netwerk-kaartjes werken gewoon onder Vista
* alle routers/hubs werken (uiteraard bijna) gewoon onder Vista

Die cardreader ook?? die gaf bij mij geen sjoege meer, en terratec werkte alleen met xp drivers. Die X1650 kon niet meer op mijn nw moederboard en die blue tooth werd niet geaccepteerd...heb je wel Vista??? hehehehe Maar goed het lag hier maar te verstoffen, veel plezier ermee. Ik heb nu gewoon alles Vista proof geïnstalleerd. Oh die modems als die werken onder Vista dan laat ik me opnemen. Dus juich niet te vroeg. Die incompatibliteit is heel gluiperig, het lijkt te werken, maar opeens het ene blauwe scherm na het andere.

En dat lijkt met SP 1 erger dan voorheen. De meeste spullen waren overigens over na xp rebuilds etc. Vista draait bij mij nu ook uitstekend. Alleen als ik wat ouds aan een usb poort aansluit wil IE nog wel eens uitvallen maar ik weet nu waar het aan ligt.


Maar ik moet toegeven ik experimenteer heel erg, zal daar ook wel door komen.
Hou me maar op de hoogte van je nw. speeltjes.
 
Misschien een domme vraag maar heb je na de herinstallatie wel je moederborddrivers opnieuw geinstalleerd??(chipsetdrivers)


Dat is geen domme vraag en natuurlijk heb ik dat gedaan, met als gevolg blauwe schermen. Ben gaan googlen en dat probleem bleek te ontstaan, hou je vast, door de nwste drivers!! Advies drivers eraf en geen centje last meer!!!! Zo leer je nog eens wat. Zoals ik al zei, het blauwe scherm is weer terug in Vista, tenminste als er ook maar iets schort aan compatibiliteit ben je de klos. Net nog een vista laptop gekocht, dan is er niks aan de hand hoor. Maar zelf bouwen en toch nog ouwe spulletjes gebruiken die het lijken te doen levert die problemen op. En vooral in het begin van Vista, toen waren die nw. drivers echt lang niet allemaal ok.
Met mij gaat verder alles goed.
 
Aha, nou dat is wel vreemd. De router werkt hier prima!!! Hij komt helemaal goed uit hier, ben overgestapt van provider en heb een gewoon basismodem genomen. Maar ja die heeft maar 1 rj45 uitgang. Dus de router hangt ertussen en allevier de computers zijn weer online.

Nu nog proberen of ik mijn printer aan het werk krijg op de router, dan is het helemaal perfect.
 
Nu nog proberen of ik mijn printer aan het werk krijg op de router, dan is het helemaal perfect.

Inderdaad de ontvangen routers hier ook probleemloos.

Verder zul je toch een print-server moeten hebben (al dan niet ingebouwd in je printer of extern)
 
Die zit al in de router, alleen moet ik naar een andere aansluiting.
 
Hehehehe, hebben de jongens plezier met de spullen?? Die routers dateren uit het xp tijdperk de ene voldeed meer dan de ander enz. Nu heb ik hier alles draadloos, dus ik heb ze niet met Vista gebruikt, alleen afgestoff want ze lagen al een jaartje of twee in de kast. Waar ik wel benieuwd naar ben is of die modems het onder vista doen. Als ik met dat usb modem op girotel wilde kreeg ik meteen een blauw scherm. Terwijl Vista wel de drivers downloadde voor de modem. De creative modem kreeg geen drivers meer na SP1 ( girotel is het enige programma dat nog een modem nodig heeft, en ik doe uiteraard online )
 
Laatst bewerkt:
De modems kan ik helaas niet voor je testen want ook de tijd van een vaste KPN aansluiting is hier al een tijdje voorbij....
 
Ik heb ook enorm veel problemen gehad met Ultimate x64. Veel BSOD 's, vastlopers en spontaan herstarten. Alle updates en SP1 hebben deze problemen niet opgelost. Uiteindelijk heb ik een update van mijn BIOS gedaan en vanaf dat moment heb ik geen enkel probleem meer gehad. Ultimate loopt nu als een tierelier!!
Dus........misschien een update van je BIOS?
 
Ik heb ook enorm veel problemen gehad met Ultimate x64. Veel BSOD 's, vastlopers en spontaan herstarten. Alle updates en SP1 hebben deze problemen niet opgelost. Uiteindelijk heb ik een update van mijn BIOS gedaan en vanaf dat moment heb ik geen enkel probleem meer gehad. Ultimate loopt nu als een tierelier!!
Dus........misschien een update van je BIOS?


Vorige mb zat een proggie bij voor automatische bios update dat mis op dit mb ( ook van asus) Ga het maar eens proberen
 
Ik heb ook vista ultimate, de eerste dag werkt het nog. Maar steeds meer dingen werken daarna niet meer, geen updates, geen control panel, geen problem reporter en geen spellen.

Heb nu 3 keer opnieuw geinstalleerd, maar krijg steeds het zelfde. Op dit moment heb ik 24 programma's die ''niet meer werken''. Altijd problemen met vista, altijd.

Ik ga nu gewoon weer xp installeren:p
 
Ik heb ook vista ultimate, de eerste dag werkt het nog. Maar steeds meer dingen werken daarna niet meer, geen updates, geen control panel, geen problem reporter en geen spellen.

Heb nu 3 keer opnieuw geinstalleerd, maar krijg steeds het zelfde. Op dit moment heb ik 24 programma's die ''niet meer werken''. Altijd problemen met vista, altijd.

Ik ga nu gewoon weer xp installeren:p

Heel veel mensen geloven dit niet, maar ja kan echt allemaal gebeuren in Vista. Heeft echt te maken met incompatibele progs en hardware. Heeft lang geduurd maar nu draait alles goed.
 
Heel veel mensen geloven dit niet, maar ja kan echt allemaal gebeuren in Vista. Heeft echt te maken met incompatibele progs en hardware. Heeft lang geduurd maar nu draait alles goed.

Precies:thumb: Maar het hoort gewoon te werken.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan