Wat werkt er wel in Vista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.
SP1 geïnstalleerd. Helaas was het eerste venstertje "Windows Explorer werkt niet meer en wordt afgesloten of opnieuw opgestart". Zeg maar dag met je handje. Firefox doet het beter. Soms wel een mededeling maar de site gaat gewoon door, toch wel hinderlijk. De verbeteringen zullen wel onderhuids plaatsvinden zonder dat wij er wat van merken. Lijkt wel sneller te gaan maar dat is sowieso relatief met met mijn computer en extreme UPC internet. Wel bovengronds minder in plaats van meer. Tot op heden een Sitecom v90 USB modem in gebruik, voor Girotel pro. Daar wordt notabene de driver voor opgespoord. Maar na installatie en gebruik met Girotel krijg ik een blauw scherm, dat overigens weer ruim is vertegenwoordig in Vista. Girotel niet meer Compatible?? Of modem uit de gratie? Maar waarom dan een driver in Windows Update??
Ondanks de zeer tevreden gebruikers ( die zijn er ook, maar Google maar even met de door mij gevonden complicaties en wereldwijd zijn er echt honderduizenden met dezelfde problematieken), en ik wil ook niet terug, (waarom weet ik eigenlijk niet, maar waarschijnlijk wil ik er wel bijblijven en met mijn eigen ogen constateren of het goed of fout gaat), is het zo dat Vista nog wemelt van onvolkomenheden in relatie met Software en Hardware. Zoals nu weer met dat Modem en Girotel en dat gaat maar door. In het begin wat het echt verschrikkelijk. Je had het idee dat alles werkte maar dat was maar schijn, zeer veel merkwaardige problemen en foutmeldingen, toen heb ik echt alles Vista compatible gemaakt, zeker wat hardware betreft en veel problemen, die er zogenaamd niet konden zijn volgens andere gebruikers, waarbij Vista als een Zonnetje scheen, zijn gelukkig verdwenen. Echter denk ik dat veel Software, ondanks Vista Compatible te zijn, toch veel addertjes onder het gras bezit. Komt dus óf door Vista óf door de Software, maar ik/wij/zij/jullie zijn de dupe vooralsnog. Nogmaals Vista op mijn laptop geen probleem, ook als een zonnetje. Maar bij intensief en veelvuldig experimenteel ("compatible" software etc) gebruik is het voorlopig forse "vullis". Want blauwe schermen is het laatste waar ik weer op zit te wachten, gaat het nu achteruit of voorwaarts?? Wat betreft mijn onberispelijk werkende Modem, tot nu toe, denk ik dat Vista echt wil afrekenen met alle ouwe rommel, dus moet ik door de zure appel heen bijten, of is Vista echt "flop"??? Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Komt gelukkig weer snel een opvolger. Wat is er nou eigenlijk beter op geworden met SP1 (nb 560 MB)???
Ga ff een ander modem proberen. Ben benieuwd, (heb nl zolangzamerhand een volle kast met hardware, verdacht van incompatibiliteit, maar zeker weten doe ik het niet vandaar maar even proberen). Iemand nog wat nodig?? gratis en voor niets??? modems videokaarten usb poorten hubs name it. Wat een tekst weer heh.:shocked: Tsjonge tsjonge. Alle kritiek en adviezen weer welkom, want wie wil er nou niet een goed draaiende Vista Ultimate.
 
Laatst bewerkt:
Maar geloof mij, ook met de komende opvolger van Vista, Windows 7 genaamd op dit moment, gaat je oude oudware en software niet meer werken, dus daar hoef je niet op te wachten...
 
Ik weet dat je dit niet wilt horen maar begin me toch af te vragen of het niet beter is om Vista opnieuw te installeren, lijkt me dat je heel wat mist, heb dit soort dingen wel vaak gezien na bv gebruik van hitmanpro.
Met die explorer werkt niet meer word er dan bedoelt Internet Explorer of Explorer(in het nederlands verkenner) ?
 
Ik weet dat je dit niet wilt horen maar begin me toch af te vragen of het niet beter is om Vista opnieuw te installeren, lijkt me dat je heel wat mist, heb dit soort dingen wel vaak gezien na bv gebruik van hitmanpro.
Met die explorer werkt niet meer word er dan bedoelt Internet Explorer of Explorer(in het nederlands verkenner) ?

Ik doe natuurlijk niet anders. En let dan speciaal op waar de ellende gaat beginnen. Helaas kan ik geen relatie ontdekken tussen software en Vista terwijl daar natuurlijk het probleem zit.

De drie tools veroorzaken het ook niet. (Ad-Aware pro 2007 etc. zie boven.) Want het probleem treedt op voordat deze worden gebruikt. Wat betreft het blauwe scherm met het tot voorheen ( ook onder Vista ) goedwerkende usb -modem is zo'n raar probleem!! Vista update vindt nota bene de drivers!!!!! Maar na SP1 de vullisbak in. Oud modempje geïnstalleerd wordt niet herkend door Vista, maar werkt als een tierelier. Dat is toch merkwaardig een vreemd. Ik zit vanaf DOS en eerder in computers te pielen, bouw ze bovendien zelf, dus echt een newbie kun je me toch ook weer niet noemen en je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het zelf al geprobeerd. Wachten is op een brainwave van iemand anders, of ik moet gewoon accepteren dat Vista het met mijn spulletjes (software en hardware) het gewoon niet goed doet. Toch terug naar XP???? (nee:D)

Internet Explorer.
Krijg ook zo'n mededeling voor Nero Home ( laatste versie)

Oh ja en alle software is gekocht, alhoewel ik het ook gratis ( usenext en newsleecher) kan krijgen net als jullie waarschijnlijk. Dus daar kan het ook niet aan liggen!! ( zo zie je maar ik ga echt tot het gaatje)

Heb nu Firefox in actie, is ook niet alles maar die doet het tot nu toe redelijk en het is sowieso ff wennen aan nw. schoenen. Heb er wel wat vraagjes over maar open aldaar een topic.

Nog iemand hardware nodig gratis en voor niks??
 

Bijlagen

  • IE WERKT NIET MEER.png
    IE WERKT NIET MEER.png
    15,6 KB · Weergaven: 23
Nou, laat maar komen die hardware. Altijd leuk om mee te stoeien.
 
Alle hardware is hier van harte welkom!!!

Bij de redactie of bij jou??? Jij denkt ook natuurlijk, het is niet de hardware maar kok zelf waar de schroevies loszitten. Heb zoveel rotzooi en ik moet opruimen van mun ega, of de troep eruit of zij eruit, maar dat slikte ze weer vlug in.:confused::confused:
 
Laatst bewerkt:
Even serieus: ik heb echt serieuze interesse (prive), komt me heel goed van pas, omdat ik voor veel mensen computers repareer en daarvoor altijd op zoek ben naar onderdelen en ander spul!
 
Even serieus: ik heb echt serieuze interesse (prive), komt me heel goed van pas, omdat ik voor veel mensen computers repareer en daarvoor altijd op zoek ben naar onderdelen en ander spul!

Ik trek me terug, als jij er anderen mee kunt helpen dan is dat veeeel beter.
 
Even serieus: ik heb echt serieuze interesse (prive), komt me heel goed van pas, omdat ik voor veel mensen computers repareer en daarvoor altijd op zoek ben naar onderdelen en ander spul!

Alleen al 4 routers en nw videokaartsapphire X1650 pro
isdn modem usb modem gewoon modem
audio tv dingetje van pineapple blua touth dongle en allerlei andere troep. zal het in een grote doos doen en op sturen wel ff je adres mail maar
En wat te denken van terratec dmx sixfire 24/96 ( twee delen super geluidskaart alleen in vista dikke **** doet het wel op xp drivewrs maar met vista drivers helemaal niks. heb nu x-fi fatality ik ga nog ff scheumen andere liefhebbers?? zeg het maar
 
Hoi,

Geweldig zeg!!!

Ik stuur mijn adres even per email door!

Zal ik zelf de verzendkosten betalen?
 
Nou als je het zo zegt, wil je 1 router naar mij opsturen?
Dan kan ik weer eens prutsen met een netwerk hier.
 
Ik heb al een mail naar je gestuurd, laat even weten of je die ontvangen hebt!

Ja, ben de doos aan het volpakken, ook snoeren scartcables etc?? Had beter op koninginnedag kunnen gaan venten hehehe
 
Kreeg nu spontaan om de 10 minuten een blauw scherm na SP1 en een blauw scherm bij inbellen in Girotel.

Ga nu heel langzaam opbouwen. ( na hersinstall Vista )

Om te beginnen lijken zowel het pci als het usb modem mede kwaaddoeners te zijn. Ondanks Vista drivers... toch niet helemaal compatible? Creative beweert dan ook dat er sommige componenten kunnen zijn die niet vista compatibel zijn(??) waar door het geheel ook weer gaat spoken. (zeker componenten van wisselende toeleveranciers??)

Zit ook al heel lang tot dus ver een compatibel videocapture kaartje in wordt nu ook niet meer ondersteunt maar deed het wel!! Zal dus ook eventueel problemen onderhuids veroorzaken??

Heb net usb modem aangesloten en meteen begint de mededeling IE werkt niet meer etc dus dat is een van de boosdoeners ondanks een officiele vista update drive van windows?! Ben benieuwd waar nu precies de problemen zitten.

Ook doet een interne cardreader het opeens niet meer ( had ik ook geen erg in ). Vista jaagt me wel op kosten zo langzamerhand.
 
en als je een oudere driver gebruikt?? Bij mijn geluidskaart bv word er steeds gezegt dat er een nieuwere driver is, zowel bij windows update als op de realteck site zelf en met het programma driver magician, echter als ik die nieuwe driver installeer doet het geluid het niet en loopt de pc geregeld vast waar ik met een oudere driver geen last van heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan