website in google chrome past zich niet aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Argor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Argor

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2002
Ik heb voor een vriend een website gemaakt, en on-line geplaatst. heb die daarna wat aangepast, maar in google chrome blijft de oude lay-out staan, terwijl je met int.explorer de juiste versie te zien krijgt
kan iemand mij daar een uitleg voor geven?
de url is http://users.telenet.be/maurice.snelders
met dank,
Argor

Hoe moeten wij weten wat de nieuwe en de oude is?

Ik zie in Safari (zelfde engine als Chrome) een grijze site met een fiets en in Firefox hetzelfde.

Zomaar een suggestie (ik heb geen chrome op mijn pc): Leeg eens de cache van Chrome.
En kijk verder na of je in je webpagina's een verversing kunt afdwingen voor de volgende keer dat Chrome na de opschoonactie wordt gebruikt.

Kijk ook hier over hoe de inhoud van je webpagina('s) te laten verlopen ('expire').
Vooral How web caches work (voor achtergrond/inzicht) en de Implementation Notes (voor direct toepassing in je code/website) lijken mij nuttig.

Tijs.

'k denk inderdaad dat het iets te maken heeft met de cache. Heb het zelf ook gehad met php/AJAX-pagina's.

Wat je ook zou kunnen doen (aangezien het toch html-files zijn) om bij een wijziging in de bestanden het origineel via de ftp te verwijderen, F5 te doen op je site en dan de nieuwe te plaatsen. Dit kan binnen een minuut en werkt ws. ook wel.

Hoe moeten wij weten wat de nieuwe en de oude is?

Ik zie in Safari (zelfde engine als Chrome) een grijze site met een fiets en in Firefox hetzelfde.

op google chrome staat de oude site,
en de cache van google chrome word bijna dagelijks geledigd met CCleaner

Iets meer directe informatie zou nuttig zijn:
Staan de bestanden die horen bij 'de oude website' nog op de webserver?
Haal die daar dan weg (ruimt op, en kan dan zeker niet meer worden opgevraagd door welke webbrowser dan ook). Bovendien zou je dan vanuit Chrome een fatsoenlijke foutmelding moeten krijgen waar we wat mee kunnen ipv. "In Chrome krijg ik mijn oude website te zien".

Succes,

Tijs.

'k ben er niks mee vooruit,maar toch bedankt.
mvg Argor

Hoi Argor,
Ik ga nog eens een poging wagen. Als ik je website users.telenet.be/maurice.snelders/ ga bekijken, zie ik in Firefox dit, in Chrome dit, en in Internet Explorer (versie 7) dit.

Daaruit concludeer ik dat (zoals te verwachten en te voorzien was) alle browsers naar dezelfde pagina op internet gaan. *)
Chrome gaat dus niet naar een "oude versie" die nog op internet is blijven hangen. Ik heb de Google-caches even gecheckt, en die zitten intussen ook allemaal op de nieuwste versie; daar kan het ook niet aan liggen.

Als Chrome wèl een oude versie laat zien, is er dus lokaal (op de computer van de bezoeker) iets met de instellingen van Chrome aan de hand.
Als de Chrome-chache goed geleegd is, is het enige dat ik kan verzinnen: staat de link naar de site soms in je Chrome-favorieten, en schakelt die link per ongeluk door naar een lokale versie van de site?
En, vraagje, zijn er eigenlijk ook andere mensen die je kent, die last hebben van het verschijnsel?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

*)
IE7 laat het logo "De Maurice Website" niet zien. Dat ligt er aan, dat de pagina gebouwd is met MS-Word of een ander programma uit de Microsoft-stal (en dan "Opgeslagen als ... html"). Dat geeft geen goede html, maar een soort surrogaat-html met veel overbodige/slechte html-codes: die in dit geval, ironisch genoeg, uitgerekend in hun eigen browser IE7 niet goed werken! :shocked:

Hoi Argor,
Ik ga nog eens een poging wagen. Als ik je website users.telenet.be/maurice.snelders/ ga bekijken, zie ik in Firefox dit, in Chrome dit, en in Internet Explorer (versie 7) dit.

Daaruit concludeer ik dat (zoals te verwachten en te voorzien was) alle browsers naar dezelfde pagina op internet gaan. *)
Chrome gaat dus niet naar een "oude versie" die nog op internet is blijven hangen. Ik heb de Google-caches even gecheckt, en die zitten intussen ook allemaal op de nieuwste versie; daar kan het ook niet aan liggen.

Als Chrome wèl een oude versie laat zien, is er dus lokaal (op de computer van de bezoeker) iets met de instellingen van Chrome aan de hand.
Als de Chrome-chache goed geleegd is, is het enige dat ik kan verzinnen: staat de link naar de site soms in je Chrome-favorieten, en schakelt die link per ongeluk door naar een lokale versie van de site?
En, vraagje, zijn er eigenlijk ook andere mensen die je kent, die last hebben van het verschijnsel?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

*)
IE7 laat het logo "De Maurice Website" niet zien. Dat ligt er aan, dat de pagina gebouwd is met MS-Word of een ander programma uit de Microsoft-stal (en dan "Opgeslagen als ... html"). Dat geeft geen goede html, maar een soort surrogaat-html met veel overbodige/slechte html-codes: die in dit geval, ironisch genoeg, uitgerekend in hun eigen browser IE7 niet goed werken! :shocked:

Bedankt, voor de moeite die je voor mij doet,

ik denk niet dat er veel mensen zijn die Chrome gebruiken, ik wel, en daarom viel mij het verschil op.
ik gebruik ms frontpage 2003 om site's te maken, omdat dit voor mij de simpelste manier is.'k ben een leek op gebied van html.
ik ga de site's eens uit mijn favorieten wissen en zien wat het oplevert.
ben ook al gaan kijken naar de bestanden op de server van de site, die zijn allemaal ok.

ik zoek verder, bedankt.
Argor
ps. hieronder een bijlage van hoe de juiste startpagine er uitziet.

Bijlagen

• site maurice.jpg
    site maurice.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
alles opgelost door de hele website terug te uploaden!
bedankt voor jullie hulp
mvg Argor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan