Wedstrijdje: hoe hoog zal m'n P IV komen?

Kies de FSB die het dichtst in de buurt komt van de FSB die je in gedachten hebt.

• 110 MHz (2640 MHz)

Stemmen: 1 3,4%
  • 120 MHz (2880 MHz)

Stemmen: 0 0,0%
  • 133 MHz (3200 MHz)

Stemmen: 4 13,8%
  • 140 MHz (3360 MHz)

• 145 MHz (3480 MHz)

• 150 MHz (3600 MHz)

Stemmen: 5 17,2%
  • 155 MHz (3720 MHz)

Stemmen: 3 10,3%
  • 160 MHz (3840 MHz)

• 167 MHz (4000 MHz)

Stemmen: 3 10,3%
  • 170 MHz (4080 MHz)

Stemmen: 5 17,2%
  • Hoger/lager

• Totaal aantal stemmers
    29
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Steve
Een koker met koelvloeistof? Ik kan er me niets bij voorstellen.. Er bestaan wel extreme koelvormen als vloeibaar stikstof (-192°) of droog ijs, maar na een tijdje is de reactie afgelopen, samen met de pret.
Alsjeblieft, een met stikstof gevulde koker voor de CPU te koelen.:D
attachment.php

Lekker koud is ie wel.:cool:

Laatst bewerkt:
In dat geval wil ik graag m'n voorspelling t.a.v. te bereiken FSB veranderen (lees: ophogen).
Zal de milieudienst lekker vinden trouwens. Op zich wel apart een CPU die zo koel is dat de condens erop slaat...

Niet echt onlogisch als er stikstof in die koker zit dat je condens vorming krijgt.
Jammer dat ik de site niet meer weet waar de "review"van deze overklok staat.:(

Het is jammer, dit MOBO met koeler past niet in mijn kast.

Ophogen zou ik niet doen.. De core op de 2.4 en 2.5 is waarschijnlijk net hetzelfde, verschil is dat de 2.5 getest is en ingesteld om op 2.5 GHz te komen. Maar ik denk dat m'n FSB net zo hoog zal zijn als de 2.4 met dezelfde core.

Geplaatst door crash
Niet echt onlogisch als er stikstof in die koker zit dat je condens vorming krijgt.
Jammer dat ik de site niet meer weet waar de "review"van deze overklok staat.:(
Onlogisch niet, apart wel. Mijn cpu blaast nogal wat stoom i.v.t. die koele condens(!)
-errug offtopic-
Was die foto toevallig niet uit het blad CTmagazine?
-..-

Stikstof

Alsjeblieft, een met stikstof gevulde koker voor de CPU te koelen.

Je idd. een leuke oplossing. :D

Maar de wedstrijd ging ook over stabiliteit , ik mag aannemen dat het mobo geen 2e keer zal opstarten.

Desondanks is die oplossing leuk gevonden en toegegeven behoorlijk effectief als snelheid het enige doel is. :D :D :D

Grtz.

Zoo, ik ben weer iets verder. Het wordt waarschijnlijk een P IV 2.4'B', dus met 133 MHz bus. Waarom?

1) De 2.4 met 100 bus wordt weinig verkocht, dus is hij bij weinig shops op voorraad waardoor ze ook niet kunnen kijken welke stepping (B0 of C1) de processor heeft

2) Ik ben dan ook zeker dat m'n geheugen minstens op de standaard snelheid draait, iets wat op dit moment een teleurstelling is geworden.

Maar desalniettemin zal ik toch weer redelijk hoog kunnen. Processor is watergekoeld en heeft een C1-core (= goed OCbaar), het RIMM-geheugen heeft een kleine heatsink enz, en al de rest blijft op z'n standaard snelheid lopen dankzij de AGP/PCI-lock.

Wie wil kan z'n keuze veranderen, al zal de uiteindelijk behaalde waarde niet veel hoger liggen.. Maar mensen die een waarde onder 133 MHz hebben gekozen, doen er goed aan om 'm te veranderen :p

Nee hoor 171mhz it is. Dus eindelijk maak je van die northwood een bosbrand, of heb je je waterkoeling ook weer op orde?

Nee, nieuwe pomp komt op de tweede plaats... Ik zal het eerst proberen met de standaard Intel-koeler, maar die klokt ook lekker over, geen probleem.

overclock

Hmm, met die 133 Mhz. voorspelling *** ik natuurlijk naast de pot in dit nieuwe geval ;)

Ik stel mijn verwachting desondanks naar boven bij aangezien ik pas nog een paar artikelen over oc'en heb gelezen.

Zonder aanpassing van het voltage denk ik dat 185 Mhz. moet lukken.

Indien je het voltage gaat verhogen dan zul je er een paar procentjes meer uit kunnen persen (mijn gok is dan 3900 Mhz.)

Ik mag natuurlijk maar 1 waarde noemen en dat wordt dus 185 Mhz.

Bij deze. :cool:

Ik gok op deze score na het lezen van dit artikeltje.

Grtz.

Argh, 185 is hoog hoor! Vergeet niet dat deze CPU waarschijnlijk dezelfde core als die 1.6 heeft, het verschil is dat deze getest is op 2.4 GHz en stabiel is bevonden. Dus niet alleen kijken naar de procentuele overklok ;)

Trouwens, met DDR-SDRAM systemen is dat misschien haalbaar (aangezien PC2700 en PC3200 op 166 en 200 MHz lopen en die snelheid dus aankunnen), maar mijn geheugen loopt op 133 MHz.

Ik hoop dat ik 166 haal, dat is een beetje m'n doel.. Dan heb ik in elk geval een enorme geheugenbandbreedte.

oc' en

Vergeet niet dat deze CPU waarschijnlijk dezelfde core als die 1.6 heeft

Ach de P4 3.06 zonder HT heeft die toch ook.

Het blijft hoe je het ook bekijkt een kwestie van koelen en gebruik maken van degelijke randcomponenten (zoals geheugen, moederbord en voeding)

Daarbij ga je het systeem met vloeistof koelen terwijl overclock percentages van 65% en hoger met lucht gerealiseerd zijn.

Mijn motto is blijf optimistisch en onderschat je zelf niet ;)

Ps.: overschatten is natuurlijk ook niet goed :D

Grtz.

Geplaatst door Steve
Nee, nieuwe pomp komt op de tweede plaats... Ik zal het eerst proberen met de standaard Intel-koeler, maar die klokt ook lekker over, geen probleem.
en:
Geplaatst door Tron
Daarbij ga je het systeem met vloeistof koelen terwijl overclock percentages van 65% en hoger met lucht gerealiseerd zijn.
Wat wordt 't nou?

Die 65% en hoger zal zelden met een CPU hoger dan 2.2 GHz gebeurd zijn..

Ik heb geleerd dat je je zeker niet mag baseren op de procentuele overklok. En optimistisch was ik, maar na die ervaring met het B0-core'tje niet echt meer... En terecht IMO.

En zo'n groot voordeel levert waterkoeling nu ook niet op :). Welke WC-set heb jij trouwens, toevallig die Poseidon - <strike>zooi</strike> set?

Het wordt aanvankelijk de Intel boxed-cooler, op zich geen slecht ding. Dan moet ik even het weinige geld dat ik voor m'n verjaardag jongstleden heb gekregen optellen, en tot de constatatie komen dat ik eens héél lief naar m'n pa zal moeten kijken om een bestelling van zo'n 80 euro te plaatsen... Nieuwe pomp en reservoir.

wc

Welke WC-set heb jij trouwens, toevallig die Poseidon - zooi set?

Vroeg je dat aan mij?

Mijn wc setje is van Senfu , alles bij elkaar (dwz. Reservoir met ontluchtingsnippel, slangen, veren, koel element, meters isolatie materiaal en pompje) koste me € 79,00.

De radiateur met 2 fans koste nog eens € 79

Ik heb het waterpompje gekocht bij Hornbach (bouwmaterialen) omdat die stiller en sneller was dan die van Senfu) de kosten hiervan bedroegen nog eens € 24.

Ik had de hele zooi toen aangesloten op mijn toenmalige Athlon 2000+ (18 micron) en later nog even op de 2200+. (13 Micron)

Het verschil bedroeg ( was toen hoog zomer ) gemiddeld 10 graden tav de Akasa SMII en 12 graden tav. de Zalman CNPS3100 Gold plated met 12 CM Enermax fan.

Let wel ik heb die radiateur nooit gebruikt en dus moest ik de koelvloeistof soms met koel elementen weer op niveau brengen. :confused:

Een en ander werd te omslachtig als ik de pc weer eens mee moest nemen.
Vandaar dat ik nu gewoon met lucht koel. Meer is ook niet nodig met mijn huidige P4. :)

Het setje ligt nu stof te verzamelen op zolder. :o

Grtz.

Senfu.. Valt mee, wel spijtig dat ze zoveel aluminium gebruiken, ze hadden beter alles in koper gedaan.

Waarom heb je de radiateur nooit gebruikt?? Wat voor eentje is het trouwens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan