Weg ermee MSN van de PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter CorZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CorZ

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2004
Mijn "lieve" kidz mogen best internetten of spelen op de PC, maar het gebruik van MSN is sinds vorige week absoluut verboden. Bestaat er een truc om uitsluitend MSN te blokkeren, verwijderen of onbruikbaar te maken?
(draadloos netwerk met 3 pc's)
:o

verwijderen? Of wil je ook dat het niet gedownload kan worden...dan gaat denk ik niet lukken omdat je wel websites kan blokkeren maar je kan echt overal msn downloaden. En dan heb je nog www.e-messenger.net

Waarom is dat absoluut verboden?

Natuurlijk zijn er manieren om msn te blokkeren. Als verwijderen niet helpt, kan ik die wel vertellen.

Toch zou ik eerst dat van rimsic proberen (gewoon verwijderen):)

EDIT:
Wanneer verwijderen niet genoeg is zou ik graag een aantal dingen willen weten:
- Windowsversie
- Type router
- Welke firewall

Laatst bewerkt:
MSNee

De kidz, 13 en 15 jr halen juist die dingen met MSN uit die je als ouder nou precies niet wilt hebben.
Da's nu voor de 2e x gebeurd en dat is dus eenmaal te veel. MSN is bij ons nu echt over, maar de kidz weten natuurlijk ook dat install van MSN een fluitje van een eurocent is.
Elke PC draait op XP, de router is van Linksys en de firewall is van McAfee

Je kan MSN blokkeren in de Firewall (geen toegang meer geven). Je kan ook een poort dichtzetten in de router alleen dan heb ik iets meer informatie nodig. Ik bedoel dan het typenummer van de router. Linksys heeft meer als één soort router namelijk.

Je kan ook voor de kids een Windows-account aanmaken met beperkte rechten. Wel op de gebruikersaccount dan een wachtwoord zetten.
Op deze manier kunnen ze msn niet installeren.

E-messenger (msn via de browser) is te blokkeren door die site te blokkeren. De beste manier daarvoor is via het Hosts-bestand. Ik zal hiervoor even een uitleg typen en die in een nieuwe reactie zetten:)

Ik zou dus graag het typenummer willen weten van de router:)

De router is van het merk :

ZYXL, type prestige 650 - H 33

In de router wil ik poort 7001 blokkeren. Hierdoor loopt msn vast bij het aanmelden. MSN gebruiken is dan dus onmogelijk. Ik ben er alleen nog niet achter hoe je een poort kan blokkeren in je router. Misschien dat je dit zelf weet. Ik zal nog wel even verder zoeken. Kijk (als je dat weet te vinden) ook even in het boekje van de router.

E-messenger blokkeren[/i]

- Ga naar C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC (De letter C kan ook anders zijn. Het is de letter van de partitie waar Windows op is geïnstalleerd).
- Dubbelklikken op het bestand HOSTS.
- Kies Kladblok om het bestand te openen.
- Zet onder 127.0.0.1 localhost de volgende regel (wel een open regel tussen localhost en de eerste andere regel): 127.0.0.1 www.e-messenger.net
- Doe hetzelfde met de volgende regels:
127.0.0.1 e-messenger.net
127.0.0.1 messenger.msn.nl
127.0.0.1 msgplus.net
127.0.0.1 www.msgplus.net

- Klik op bestand en daarna op opslaan.
- Sluit het Hosts-bestand af.

In het Hosts-bestand staat nu het volgende:

#[Beetje microsoft tekst]

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 www.e-messenger.net
127.0.0.1 e-messenger.net
127.0.0.1 messenger.msn.nl
127.0.0.1 msgplus.net
127.0.0.1 www.msgplus.net

Ik heb nu ook messenger.msn.nl, msgplus.net en www.msgplus.net geblokkeerd. Dat zijn de belangrijkste downloadlocatie's voor msn en msn plus.

Wanneer het niet lukt geef je maar een schreeuw:)

Succes:)

sry maar dit is echt een zinloos gevecht...
het is immers: waar een wil is, is een weg.
grote kans dat ze een alternatief msn programma downloaden.

Geplaatst door viper706
sry maar dit is echt een zinloos gevecht...
het is immers: waar een wil is, is een weg.
grote kans dat ze een alternatief msn programma downloaden.
Klopt helemaal wat je zegt, maar het is wel zo dat je de mogelijkheid kan verkleinen. Verder is het zo dat msn het probleem is. Misschien zijn het wel functie's in msn die de kids niet mogen gebruiken van de ouders.

msn = chat = blijkbaar verslavend.
-welke functie's zijn schadelijk dan, behalve de verslaving?
-kans verkleinen = goed maar lost uiteindelijk niet op

Geplaatst door viper706
msn = chat = blijkbaar verslavend.
-welke functie's zijn schadelijk dan, behalve de verslaving?
-kans verkleinen = goed maar lost uiteindelijk niet op
Wat denk je van de virussen, maar ook alle financiele reclame aan de zijkant. Altijd makkelijk om even een smsje te sturen via msn. En misschien zitten de kids wel op de dating-site's van msn. Om nog maar niet te spreken over virussen:(

Zodra msn niet meer werkt zijn de mogelijkheden om die dingen te doen ook weg. Ze kunnen dan nog wel een ander progje nemen, maar deze heeft deze functie's niet.

Geplaatst door Rimsic
je kan die reclame zo weghalen
Natuurlijk kan dat, maar een virus haal je niet zo maar weg en de sms-functie ook niet. Hooguit verbergen.

Het ging meer om de voorbeeldjes. Niemand van ons weet precies wat die kinderen verkeerd hebben gedaan. Dat is dus niet handig.

Zo moet je eens weten wat voor een spywaretroep je op een pc binnenhaalt met msn, de pc wordt er ook nog eens retetraag van . Dat msn komt bij mij ook nooit niet op geen enkele pc !

Vertel even welke Windows je hebt en op welke partitie die is geïnstalleerd.

Ik weet namelijk hoe ik msn kan blokkeren. Zelf uitgetest alleen moet ik nog 1 klein dingetje voor elkaar krijgen:)

Zo moet je eens weten wat voor een spywaretroep je op een pc binnenhaalt met msn, de pc wordt er ook nog eens retetraag van . Dat msn komt bij mij ook nooit niet op geen enkele pc !
Dat ben ik echt zo hard met je eens:thumb: :D
al die onzin dat er bij komt kijken.

Of gewoon een eigen accountje voor die kids maken met (zeer) beperkte rechten. Bijv. dat ze niet programma's kunnen installeren.

Inderdaad, gewoon een gewoon "gebruiker" account aanmaken en ze kunnen niks meer installeren ! Daarnaast nog even de nodige e-messenger sites blokkeren in Internet Explorer en voilla. Geen MSN meer.

Tevens ActiveX uitzetten zodat ze niet op 1 of andere vage site toch nog kunnen MSNen..

Moet wel lukken dacht ik zo !

Ik kan in mijn router bepaalde sites blokkeren, misschien kan dat in de jouwe ook ? Kan je sowieso http://webmessenger.msn.com (o.i.d) blokkeren en e-messenger en nog een hoop van die troep.

Dat is dikke onzin, ik gebruik MSN al jaren en heb nog nooit last van spyware gehad. En de mensen die ik ken ook niet, dus ik weet niet waar jij je MSN vandaan haalt.....

MSN plus komt met spyware ja, maar dat kan je bij de installatie uitschakelen dus heb je alsnog _geen_ spyware.

Verder uiteraard opletten wat je accepteert....

Laatst bewerkt:
Als je MSN messenger blokeert, blokeer je dan ook Windows Messenger die standaard in Windows XP zit?

Denk er ook aan dat ookal blokeer je die msn sites in Internet Explorer, dan de kids ook nog de mogelijkheid hebben andere browsers te installeren denk aan FireFox en Opera.

Dus de beste resultaten bereik je volgens mijn zoals hierboven reeds gemeld is om de kids een eigen "gebruikers account" te geven, je eigen en je partners account met beheerdersrechten van nieuwe en voor de kids onbekend paswoorden voorzien.
Tevens in het host bestand en/of de instellingen van Internet Explorer die MSN sites voor webmessenger uitschakelen.

Succes,
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan