Wel verbonden, maar geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

petulaa

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Hallo,

sinds een paar dagen kom ik niet meer het internet op met mijn laptop. Ik maak gebruik van een draadloze verbinding. Er staat dat de laptop wel verbonden is, maar als ik Internet Explorer open, wordt er gezegd dat er geen verbinding is en of ik offline wil werken.
Meerdere mensen hebben dit probleem, gezien op andere forums en alles al uitgeprobeerd, maar nog steeds niets opgelost!
Ik kan overigens met de andere laptop wel op het internet. In de zaak kan ik ook op internet, maar dan wel een andere internetverbinding. Ik heb laatst het kanaal in de zaak aangepast, ivm slechte verbinding. Misschien iets verkeerds ingesteld?
Wie zou mij kunnen helpen aub? Zou zeer op prijs worden gesteld!:d Probeer van alles, maar tevergeefs :(
Gegevens van laptop die het niet doet: (cmd>ipconfig/all)

Host-naam: : PETULA
Primair DNS-achtervoegsel :
Knooppunttype : onbekend
IP-routering ingeschakeld : nee
WINS-proxy ingeschakeld : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding :
Status van medium : medium ontkoppeld
Beschrijving : Atheros AR8132 PCI-E Fast Ethernet Controller
Fysiek adres : 00-26-55-B7-14-D1

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving : Broadcom 802.11b/g-netwerkadapter
Fysiek adres : 00-26-5E-62-09-0E
DHCP ingeschakeld : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Autoconfiguratie IP-adres : 169.254.4.53
Subnetmasker : 255.255.0.0
Standaardgateway :

Heb je ip toewijzen en dns toewijzen wel op automatisch staan?

En kun je wel met een andere pc op jouw draadloze netwerk komen? Anders ligt het probleem bij de router en die kun je dan resetten zodat alles wordt terugdraait en dan heb je kans dat het weer werkt ;)

Ja dat lukt wel! Ik wou dat resetten al eens proberen, maar hoe moet ik dat doen?? Ik zie geen knopje op de router wat ik kan indrukken ofzo..
Bedankt voor je reactie!

Kan je wel inloggen in je Router?
Meestal is in het menu van je router namelijk een mogelijkheid tot resetten.
Gwoon ipconfig, en dan het ip-address bij 'standaardgateway' intypen in je browser. Gebruikersnaam/wachtwoord zal Admin/admin of -/admin of admin/1234 zijn (als het nog steeds op het standaard wachtwoord staat)

Mvg

job

kan oplossing geven, kabels eruit is geen oplossing, nog even voor de duidelijk over resetten dat gaat als volgt,

pak iets duns maar niet scherp en prik daarmee in een klein gaatje wat achter op de router zit, als het goed is klikt er dan wat, houd hem net zo lang ingedrukt tot die opnieuw begint met opstarten dus dat de lampjes uitgaan en ze een voor een weer gaan branden :)

Er staat niets achter standaardgateway...
En er zit ook nergens een gaatje op de router, zodat ik kan resetten :confused: Moet ik misschien de modem resetten dan?

Probeer 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of 192.168.0.1 eens.
Of anders 169.254.4.53
of probeer ff te Googlen of je het standaard ip-address van jou router kan vinden

kan je wel internetten als je direct een draadje tussen je computer en de Router doet? En als je een draadje tussen de computer en de modem doet?!

Edit: ik ben bang dat de Modem resetten geen zin heeft... Proberen kan altijd, maar waarschijnlijk zit het probleem in de Router. Kijk anders eens onderop je Modem of in het boekje van de Modem wat het MAC address van je modem is. Het kan namelijk ook zijn dat je router het MAC address van je Modem kwijt is.

Laatst bewerkt:
Het is niet te geloven, maar er zit daar ook geen gaatje! Heb goed gekeken maar word er scheel van, nergens staat reset of een klein gaatje..

Ik zal het proberen!
De router direct verbinden met de laptop werkt wel ja, dan kan ik gewoon internetten!

Als het draadje werkt, zit er dus een fout in de instellingen. 'gewoon' resetten lijkt me de beste oplossing!

Ja dat wil ik graag doen maar ik weet niet hoe :P
Er zit zowel op de router als op de modem geen resetknop of gaatje waarmee ik hem kan resetten! Help wat nu??
Kan ik niet gewoon alle kabels eruit halen, komt dat op hetzelfde neer?
Bedankt voor je reactie!

Wat is nu precies het merk/typenummer van je Router?
Draadjes loshalen kan je altijd proberen, maar bij een 'normale' router zullen dan gewoon de instellingen hetzelfde blijven. Het is toch ook niet de bedoeling dat, als je stroom uitvalt, je de hele router weer opnieuw moet instellen...

router is SMC WBR14-G2
modem is Motorola SB5100E

Of zou het misschien zo zyn dat ik de instellingen in t menu van de router kan resetten?

Kan je wel inloggen in je Router?
Meestal is in het menu van je router namelijk een mogelijkheid tot resetten.
zie mijn eerste reactie...

Dus inloggen in het menu van je router, en dan zoeken naar reset (zal wel onder 'setup' of 'manage' staan)

edit: default ip van SMC router: 192.168.2.1 of 192.168.2.25,
standaard gebruikersnaam/wachtwoord:
[geen]/[geen] of Admin/admin of admin/smcadmin of [geen]/smcadmin (voor de andere mogelijke combinaties: http://www.answersthatwork.com/Down...t_Router_Admin_Passwords_and_IP_addresses.pdf

Laatst bewerkt:
Ik ben ingelogd nu, maar zie nergens reset staan?
Ik gooi hem zo t raam uit, mn geduld raakt op :evil:

Probeer binenn je router eens naar 'Advanced settings' en dan naar 'maintenance' te gaan. Waarschijnlijk staat daar een mogelijkheid om te resetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan