welk antivirus het best c.q. minst belastend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door gezina
Ik denk dat over elke AV wel wat goeds/slechts valt te zeggen, een ieder heeft daar zo z'n eigen ervaring mee. Ik heb nooit anders gebruikt als Symantec-produkten, maar dat zegt helemaal niks. Norton doet voor mij wat het moet doen (99%) en van een zware belasting qua pc heb ik nog nooit iets gemerkt. Maar als je regelmatig de sectie Geinfecteerd/Waarschuwing naleest dan zie dat elke AV wel eens een steek(je) laat vallen. Ik ga ook voor makkelijk, ik ken Norton een beetje, dat scheelt een hoop gedoe/gezoek. Groot nadeel, een belabberde ondersteuning, dat is idd 0 komma 0. En verder ben ik het met Pasja eens, de pr van NOD32 heeft nog nooit van Nederland gehoord. Als laatste, ik hou ervan produkten te kopen in een winkel, Norton is overal te koop. Online betalen is voor mij uit den boze. Laten we de gratis produkten niet vergeten, Avast en AVG komen ook best goed uit de bus. Kijk hier en hier eens. (en dan hebben we het nog niet eens gehad over firewalls en antispyware!:D )

Het Nederlandse bedrijf "Floating Point" treedt op als distributeur voor Nod32. Info:
http://www.floating-point.nl/index.php?page=eset

Stuur het bedrijf een e-mail voor meer info. Ik heb begrepen dat je zelf de software moet downloaden, maar dat het bedrijf kan zorgen voor de licentie.

Groetjes,
Bennie

Nou jongens, het wordt er niet echt makkelijker op..:D. Maar ik ben blij met alle ervaringen! Ieder heeft zo zijn eigen voorkeur en het ligt er maar net aan denk ik, wat je het meest aan je hart gaat. Grappig dat zelfs patriotisme hier een rol in kan spelen!:).
Ik ga eens kijken bij alle verwijzingen die jullie me doorgeven hier en dan maar gewoon proberen wat het lekkerste werkt denk ik. Als je alle AVprogramma's op een rijtje uitprobeert ben je wel een paar maanden verder..;). tot nu toe werkt NOD32 wel erg lekker moet ik zeggen.
Bedankt voor al jullie reakties! erg leuk!!

greetzzz,
Jane

Dank je voor de info Bennie, beste kans dat ik die lui eens ga bellen over hoe dat zit qua betalen, en 2Jane...als deze AV je bevalt why change! :)

Hmmmzz, toch ook maar eens gaan kijken voor NOD32. Had vorige week een trial van NAV2004 geinstalleerd, deze nam tot mijn verbazing rond de 60mb intern geheugen in beslag, vind ik eigenlijk belachelijk veel voor een AV programma.

Geplaatst door maestro12
Hmmmzz, toch ook maar eens gaan kijken voor NOD32. Had vorige week een trial van NAV2004 geinstalleerd, deze nam tot mijn verbazing rond de 60mb intern geheugen in beslag, vind ik eigenlijk belachelijk veel voor een AV programma.

Pardon?! 60MB aan geheugen?:8-0: Dat is volgens mij meer dan de hele Windows:D

NOD32 laadt twee componenten:
Nod32kui.exe ====>2,5MB
Nod32KRN.exe====>1,8MB

(Je leest het goed:D )

En hoeveel schijfruimte vreet Norton? Meer dan 7MB? :love:

Groetjes,
Bennie

Laat ik ook nog eens een duit in het zakje doen ten gunste van NOD32 :D
NOD32 is mij prima bevallen, dit in tegenstelling tot NORTON (diverse versies en nog veel meer problemen) en kaspersky, die erg traag was.

Wanneer blijkt dat bij Floating Point NOD32 aangeschaft kan worden, ben ik zeker van de partij.

Groeten Neleke

Geplaatst door Bennie

Pardon?! 60MB aan geheugen?:8-0: Dat is volgens mij meer dan de hele Windows:D

NOD32 laadt twee componenten:
Nod32kui.exe ====>2,5MB
Nod32KRN.exe====>1,8MB

(Je leest het goed:D )

En hoeveel schijfruimte vreet Norton? Meer dan 7MB? :love:

Groetjes,
Bennie

OK, nou ben ik helemaal overtuigd. :D

:rolleyes: De downloadversie is al 125mb en dan moet je hem nog gaan installeren :eek:

Had trouwens ook opvallend veel last van 'low resources' na dat NAV erop gezet was.

Ik denk dat symantec weer een redelijk trouwe klant kwijt is :evil:

Ik was vroeger ook iemand die ALLES van Symantec moest hebben, maar ik ben daar inmiddels wel van genezen...

NIS was bij mij ook continu problematisch: poorten waren opeens niet meer stealth, ads werden niet meer geblocked; ik blééf maar opnieuw installeren.

Een combinatie van Nod32, Look n Stop en Adshield doet hetzelfde, beter, en gebruikt het absolute minimum aan system resources...

Het enige wat ik nu nog gebruik van Norton is Speed Disk in Win98

Ag kwa update functionaliteiten en gebruikers gemak en gebruikers ondersteuning maakt norton prima producten.

Ze hebben over de wereld 7 centra waar ze virusen allert bestrijden bij uitbraak, dus ze zijn er altijd snel bij en hebben veel resouces en kennis tot hun beschikking.

Alleen als je het oversnelheid en belasting gaat praten, dan zijn er betere producten verkrijgbaar. Maar die kunnen over het algemeen weer minder. Daarom is het elk jaar weer effe dubben of ik met norton verder ga, maar tot nu toe is het nog steeds ja geweest.

Ik zie een hoop verschillende meningen hoor.

Ik draai momenteel NAV 2002 en ga "straks" weer over op 2003. Is het een aanrader om over een tijd 2004 aan te schaffen? Of is NOD dan beter? Voor de spyware heb ik Ad-aware en de banner/popup toestand heb ik nog geen betere gezien dan ZAP 4.0.

Kleinkramer> Dus jouw NOD haalt een "onbekend" virus eruit. Maar NAV heeft toch een bloodhound?

En toch zijn antivirussen als Nod32, Kaspersky, Dr.Web er in de praktijk vrijwel altijd nét iets eerder bij.

Maar die discussie is al zó vaak langsgekomen. Het belangrijkste is dat je regelmatig update, al je Internet Explorer patches geïnstalleerd hebt, en uitkijkt wat je download.

Voor de rest is iedereen gelukkig baas over zijn eigen computer... ;)

Ja, dat is waar. Persoonlijk ben ik ook een "fan" van Norton, tot nu toe nog nooit grote problemen mee gehad. Ik heb NSW 2003, bevalt me prima...

Maar zoals ik al vroeg, is 2004 een aanrader of niet? Of kan ik beter bij 2003 blijven of NOD nemen?

Geplaatst door XP_PC

Kleinkramer> Dus jouw NOD haalt een "onbekend" virus eruit. Maar NAV heeft toch een bloodhound?

Ja, maar misschien is ie vaak verkouden...

Maar serieus, het maakt niet uit wat voor een hondje het is, het gaat erom hoe goet ie het dioet.

Met NAV is niet gék veel mis, maar NOD32 wordt in security kringen gewoon nét iets hoger aangeslagen.

En verder zijn er de eerder genoemde voordelen (compact, weinig systeembronnen gebruikend, zo nodig zelfs meer dan 1 automatische database update per dag, en meer.

Geplaatst door XP_PC
Ik zie een hoop verschillende meningen hoor.

Ik draai momenteel NAV 2002 en ga "straks" weer over op 2003. Is het een aanrader om over een tijd 2004 aan te schaffen? Of is NOD dan beter? Voor de spyware heb ik Ad-aware en de banner/popup toestand heb ik nog geen betere gezien dan ZAP 4.0.

Het is een aanrader om naar 2004 over te stappen.
En inderdaad, er zit een bloodhound op die ervoor zorgt dat onbekende virussen waar nog geen virus definities tegen zijn ook gedetecteerd worden. Die wordt ook wel heurististiek genoemd.
Zo werd bijvoorbeeld de W32.Welchia.Worm als eerst door de heuristische functie van NAV ontdenkt voordat er virus definities hiertegen waren.

Daarnaast heeft de email protection ook een worm herkenner. Het herkend ook wormen waar nog geen virus definities tegen zijn door hun gedrag omdat zij zichzelf kopieren.

NOD:

- Trojaner/Backdoors: 95 %
- i-Worms: 91,3 %
- P2P/IRC Worms: 80,3 %
- Win32 viruses: 94,6 %
- macro viruses: 98,3 %
- packmen/Crypter: 58,7 %
- Dialer: missing
- false alarms: 5/2

NAV 2004:

- Trojaner/Backdoors: 98,3 %
- i-Worms: 97,7 %
- P2P/IRC Worms: 98,4 %
- Win32 viruses: 100 %
- macro viruses: 100 %
- packmen/Crypter: 4,3 %
- Dialer: missing
- false alarms : nicht durchführbar

Netjes...

diagramm.jpg

McAffee...

- Trojaner/Backdoors: 100 %
- i-Worms: 100 %
- P2P/IRC Worms: 100 %
- Win32 viruses: 100 %
- macro viruses: 100 %
- packmen/Crypter: 87 %
- Dialer: 85,5 %
- false alarms: 0

Nog een stem voor NOD.
Al 21 keer op rij een 100 % score voor I(n) T(he) W(ild) virussen.
Toegegeven dat NAV meer trojans kent, maar daar wordt door NOD hard aan gewerkt als ik de updates van de laatste tijd bekijk.

En ook NOD heeft een heuristische scanner. (Hoe vaak die wel niet afgaat bij mailtjes van Kleinkramer :D )

Ik heb NAV en NOD samen op één PC. Het erbij zetten van de (niet resident, maar wel mail scannende) NOD maakt nauwelijks verschil voor de snelheid van de computer) Het wisselen van NAV's Autoprotect naar NOD merk je echter wel (in positieve zin)
Op mijn nieuwe computer komt Kaspersky Personal Pro. Dat schijnt ook zo'n geheugenvreter te zijn, maar voorlopig resources zat. ;)

Groetjes,

Pieter

Ik heb contact opgenomen met floating point ivm bulkkorting voor helpmij, zodra ik antwoord heb plaats ik dat onmiddelijk.

Een single user licentie voor NOD32 2.0 kost bij Treestar.nl € 41,65 voor een jaar en voor twee jaar € 65,66 prijzen zijn incl. B.T.W. Misschien heb je hier iets aan om te vergelijken als je antwoord van floatingpoint.nl krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan