welk antivirus het best c.q. minst belastend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC
Gezellie :p.

Inderdaad, valt mij ook op. De ene test lijkt wel partijdiger dan de ander.

Zelf uitproberen vind ik tot nu toe nog altijd de beste test.

Exact!!!! Van vrijwel elk (virus)programma is wel een trial-versie beschikbaar. Iedereen kan voor zichzelf nagaan wat hem\haar het beste bevalt en zélf uittesten wat wel of niet waar is. De rest is blah blah....:D

Groetjes,
Bennie

Eeehh...als je die tegelijkertijd laat draaien wél. Het is ook volstrekt overbodig.

Groetjes,
Bennie

Ok, had ik het toch goed:D.

En bestaat er een site waar je virussen kan downloaden?

Het lijkt me dat een zoekmachine wonderen doet:)

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door XP_PC
En bestaat er een site waar je virussen kan downloaden?

Ja, kopieër %77%77%77%2e%6a%2d%70%2d%69%74%2e%6e%6c en plak het in de adresbalk van je browser en geef enter.

Uuhm, ik bedoel meer een veilige site. Waar je ze kan ophalen in .zipjes ofzo. Want wat ik nu gevonden heb met google lusten de honden geen brood van. Virussen zat, maar de naam onbekend en zelf installerend.

Tiborv> Hoe doe je dat :eek:.

Zoek het op google of op %77%77%77%2e%68%65%6c%70%6d%69%6a%2e%6e%6c

Geplaatst door Bennie
De enige veilige test is die van Eicar:
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

De rest komt uit de "onderwereld" vandaan. Dan weet je het wel...:D

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Jammer, ik zou graag zo'n site zien :(.

Bijlagen

• nav.jpg
    nav.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 3.495
Mijn zoekmachine blijft steken op 38,100 sites. Wil het niet zo lukken?:D :D :D

Groetjes,
Bennie

En safe URL's? Nee, bedankt ;). Zoo goed vertrouw ik NAV niet :p.

Moet ik het testen op een goede PC (geen test PC voorhande). Ik wacht wel even.

Geef de URL eens wil je.

Het doet inderdaad de gemoederen oplopen, zo'n discussie:). Wat ik hier een paar keer tegen ben gekomen zijn de kreten: niet resident en resident.. wat betekent dat?
En Pasja, een voortreffelijke uitleg over Norman, raak erg geïnteresseerd. En al denk ik wel dat de meeste scanners wel voldoende beveiligen, ik vind het gewoon leuk en een sport om de beste/goedkoopste/etc.. uit te vinden. Tis meer een sport. Al moet ik zeggen dat ik echt wel vind dat Nod32 een stuk lichter draait, wat ik wel belangrijk vind op mijn pIII systeempje.
En dan nog een vraagje, hoef je je scanner niet altijd aan te laten staan? Ik voel me zo "bloot" zonder antivirus draaiende...

Jane

Volgens mij niet, als je weet wat je doet lijkt het me niet nodig. Maar ik heb hem altijd aanstaan, onder het motto dat ik niet weet wat ik doe :p.

Neehoor, maar het geeft inderdaad een veilig gevoel.

Lol, www.j-p-it.nl werkt ook nog:D.

ohja, ook zó'n verschil met Nav is dat Nod elk uur de updates ververst, terwijl Nav dat maar een keer per week doet. Zelfs wanneer ik het handmatig doe verteld ie mij dat alles is geupdate.... In een week kan een virus aardig verspreiden natuurlijk.

jane

Ja, maar als je Intelligent Update's ophaalt ben je toch redelijk bij de tijd.

Is waar, zit aantal dagen tussen.

een scanner hoef je asoluut niet alijd "aan" te hebben staan, het vergt alleen een ontzettend hoge dosis van zelfdiscipline om er zo mee om te gaan.
Reden ? Als jij een virusvrij systeem hebt, dan is er (theoretisch) geen enkele reden om de scanner "aan" te hebben staan als je op je pc aan het werkt bent, in de zin van brieven typen, muziek afluisteren, Excel bestandjes maken etc. etc,
ECHTER : op het moment dat je het WWW opgaat, een diskette, een cd, of weet ik wat voor een verwisselbaar medium in je machine doet, DAN moet je scanner aanstaan. Je kunt er "gif" op innemen dat je sowieso een keer vergeet om je scanner aan te doen als je het WWW opgaat of een verwisselbaar medium in je pc doet.
Derhalve is het uitzetten van een scanner af te raden. Je gaat geheid een keer vergeten 't ding aan te zetten als het nodig is.

Je 2e vraag : resident en niet resident :
Resident : het progje is IN het geheugen van de pc aanwezig bij alles wat je doet, m.a.w. permanent geladen.
Niet resident : het progje wordt alleen op "afroep" -> als JIJ het start / of een applicatie op je pc "roept het aan", in het geheugen van de pc geladen.

Laatst bewerkt:
Als jij virusvrij bent en je tikt alleen briefjes ofzo is het veilig. Ook externe media zijn nog wel te doen, even scannen en klaar. Maar het internet is inderdaad toch wel het grootste gevaar.

Daarom reageren de meeste scanners zelfs al als er een virus in je TIJDELIJKE bestanden zit. Ondankt dat hij daar weer weggaat, je weet maar nooit.

Hopelijk reageert er nog iemand die AVG of Avast (qua gratis) gebruikt, ben daar ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk. By the way, ik heb de NIS altijd aan, on- en offline, behalve met branden maar dat doe ik niet zo vaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan