welk antivirus het best c.q. minst belastend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoals eerder gezegd, ik heb avast! en ben daar tevreden over.
op het moment dat je het WWW opgaat,
met een permanente breedbandverbinding hoef je nog niet eens 'het net op te gaan'. Er zijn allerhande "programma's" (windows is daar koploper in) - ik denk zelfs bijna alle moderne programma's - die zodra je opstart of de programma's zelf start, kontakt zoeken met het net en daarmee allerhande 'deuren' wagenwijd openzetten voor echte "intruders".(messenger kan er wat van); (als ik mijn firewall - Kerio - op niet-automatisch zet, krijg ik om de haverklap de vraag of er iets naar buiten en ook zeer dikwijls naar binnen mag).
Waarmee ik de vraag dus een beetje opentrek naar hackers - hackersoftware - enz ... Een virus langs een openstaande poort naar binnen duwen is toch geen illusie, denk ik.
 
Staat ongeveer op pagina 3 of 4

Veel leesplezier :D
 
Geplaatst door m@rio
Staat ongeveer op pagina 3 of 4

Veel leesplezier :D

Maar je kan het ook nog aantreffen op pagina 2. Of ergens tussen de links die je op 2 en 3 aantreft als het goed is.

;).
 
LOL, ik ben gek op dit forum!:D:)
Maar inderdaad, met breedband werkt een firewall erg prettig. Bedankt Pasja voor je uitleg. Ik laat hem toch maar gewoon lekker draaien, ben wel een type om het te vergeten.
Gezina, ik ben best bereid om die 2 gratis AV's uit te proberen, ik ben nu toch aan het klooien ;)
Ik laat zal proberen dit binnenkort te doen.

Jane
 
Laatst bewerkt:
Deze discussie heb ik eigenlijk al te vaak gevoerd, maar vooruit.
Er zijn misschien 200 virussen die zo wijd verspreid zijn dat ze een echte bedreiging vormen waartegen je je moet wapenen. Je kunt er met een gerust hart vanuit gaan dat elk AntiVirusprogramma met een beetje naam deze 200 herkent.

Dus eigenlijk zou het belangrijkste argument voor of tegen een AV moeten zijn IMO: hoe goed bevalt het mij en hoe gedraagt het zich op mijn computer?

Groetjes,

Pieter
 
Gezina, ik kom toch even terug op mijn aanbod om de 2 gratis AV's te testen. In iedergeval voor AVG, daar lees ik op het net zulke vreselijke resultaten dat ik hier niet het wiel opnieuw wil gaan uitvinden en mijn computer evt. verprutsen. Het andere moet nog even wachten tot NOD32 afgelopen is.

Groeten,
Jane
 
Geplaatst door gezina
Hopelijk reageert er nog iemand die AVG of Avast (qua gratis) gebruikt, ben daar ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk. By the way, ik heb de NIS altijd aan, on- en offline, behalve met branden maar dat doe ik niet zo vaak.

Als eerder gemeld, ik gebruik al enige jaren AVG free edition en naar volle tevredenheid. Natuurlijk scanner automatisch starten bij het opstarten van de pc, alleen als je nooit externe functies toelaat (internet, diskette, door een ander gebrande cd) kun je dat achterwege laten.

Ik merk weinig van trager worden of een te groot beslag op intern geheugen. Ook tijdens de dagelijkse scan (ik heb de scheduler op 'iedere dag' staan zodat als er een virus ergens doorheen geglipt is, bijvoorbeeld een volledig nieuw type, dat alsnog wordt opgemerkt) kan ik normaal doorwerken, zelfs mijn fotobewerkingsprogramma's (en soms gebruik ik er meerdere tegelijk) werken gewoon.

De virusdatabase wordt minstens eens per twee weken geupdate, de laatste maanden iedere week via een wat snellere methode als voorheen (eerst moest je de hele database opnieuw downloaden, nu alleen aanvullingen).
Door de heuristic-optie aan te zetten werden ook al nieuwe virussen opgespoord.

Kortom, ieder het zijne, maar ik blijf bij AVG.

Groeten
 
Geplaatst door 2jane
Gezina, ik kom toch even terug op mijn aanbod om de 2 gratis AV's te testen. In iedergeval voor AVG, daar lees ik op het net zulke vreselijke resultaten dat ik hier niet het wiel opnieuw wil gaan uitvinden en mijn computer evt. verprutsen. Het andere moet nog even wachten tot NOD32 afgelopen is.

Groeten,
Jane

Zoals ik meldde, hou het gewoon ff bij NOD32, mogelijk dat Helpmij een deal met ze kunnen afsluiten, we wachten op verdere berichtgeving via Tibor.

@ rmschoof, zo blijkt maar weer dat gebruik van consumenten en de resultaten van allerlei testen heel verschillend kunnen zijn. Daarbij sluit ik mij aan wat Pieter Arntz hierover meldt. :)
 
Aan Gezina die vroeg wie er Avast of AVG gebruikte. Ik gebruik de Avast 4.1 home edition als virusscanner. Hij bevalt me erg goed. Heeft veel functies zoals on-acces scanner, email scanner + outlook plugin, Instant Messaging scanner, P2P scanner en heuristische scanner. De updates worden automatisch gedownload en worden minstens twee keer per week uitgebracht.
Bovendien heeft het programma twee keer een virus 100 % award in 2002 van het virus bullitin gewonnen.
Voor verdere informatie over avast 4.1 home edition:

http://www.avast.com/i_idt_153.html
om te downloaden:

http://www.avast.com/i_kat_67.html

Dit programma verdient meer aandacht dan nu!
 
hoi Kikker, leuk zo'n positief bericht over een gratis scanner.. Tis zeker een optie om in gedachten te houden!
Ok Gezina, ik hou het even hier bij en wacht af...

grtzz,
Jane
 
Ik gebruik al een paar jaar NORMAN naar volle tevredenheid.
Ik heb het thuis op meerdere PC's geinstalleerd, nooit problemen gehad.
Automatische update werkt ook prima, zowel voor de virusdefinities als voor de engine.
 
Blij dat je deze vraag stelde 2jane, ben er zelf ook heel wat wijzer van geworden qua reacties van gebruikers over minder bekende AV's, ook mijn dank daarvoor!
 
Door het lezen van deze thread AVG eens gedownd en geprobeerd.
Daarstraks vond ie het: 'Joke program Only_game' , wat een nepvirus is, maar wel een waarschuwing geeft. De meeste AVprogramma's zouden zoiets niet deleten, maar AVG wel.
Dus zeker niet slecht !!
 
In afwachting van nieuws over NOD32 heb ik ook maar eens Avast op mijn pc gezet en het lijkt tot nu toe niet gek.

Neleke
 
Ik draai nu ook een week of 2 met AVG free, nadat ik NAV 2004 eraf gegooit heb vanwege de belachelijk grote aanslag op het intern geheugen, ik moet zeggen tot nu toe werkt AVG tot volle tevredenheid, reeds 3 onderscheppingen gehad en bij controlescan's bij housecall blijkt inderdaad mijn systeem schoon te zijn.
Dus in afwachting of Tibor wat kan bereiken met NOD32 blijf ik dit voorlopig maar gebruiken (het is tenslotte gratis en ik ben een Nederlander ;) )
 
Wat ik nog vergeten was te vertellen over avast is dat het ook weinig geheugen gebruikt, er zijn veel mensen die hem gewoon op een pentium 2 300 mhz gebruiken en waar die toch goed draait en dat avast een geweldig forum heeft waar elke vraag gesteld kan worden en waar ze erg behulpzaam zijn mocht je een probleem met het programma hebben. Ze hebben mij daar ook al geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Kikker !

of 't nu handig was om die link naar dat forum te plaatsen :) :D en zodoende "zieltjes" te winnen ?????

Ik heb een paar topics aldaar opengeklikt, maar het is kommer en kwel........................
 
Ach, ik probeer geen zieltjes te winnen, het is immers niet mijn programma. Die link er neerzetten zal meer komen omdat ik gewoon misschien ietwat te enthousiast ben over het programma. Kan ik het helpen??
Maar in ieder geval: mijn bedoeling hiermee was te zeggen dat de ondersteuning ook goed is. Daarvoor had ik misschien de link niet hoeven te plaatsen, dat is alleen handig voor de mensen die het programma hebben.

O ja, er is trouwens ook nog een gratis antivirus programma wat ik eventjes gebruikt heb: het gratis Antivir Persional Edition. Alleen toen had ik avast al, en die twee programma's bijten elkaar, dus heb ik antivir er ook afgegooit. Veel heb ik dus niet over dit programma te zeggen, maar het schijnt ook wel een goed gratis antivirus programma te zijn.
 
ik bedoelde er ook niets mee, ik ben tevreden met mijn huidige scanner, alleen toeb ik een paar topics in de link openklikte las ik alleen maar probleempjes en dat vond ik wel "komisch" ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan