Welk moederbord zou jij kiezen?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Goeiemorgen,
ik ben op zoek naar een moederbord, maar ik wil kiezen uit deze 2, maar kan niet zo goed kiezen.
welke zou jij mij aanbevelen?!

Asus

of deze:

MSI

Laatst bewerkt:
Beide links werken niet..

(tipje, in het berichtenvenster moet je geen enter geven als je aan het einde van het veld komt, gewoon doortypen. Dit maakt een zin een stuk leesbaarder.)

Ondanks dat je links niet werken moet je in dit geval gewoon kijken welke het voordeligst is lijkt me.
Beide merken zijn goed, al heb ik persoonlijk een voorkeur voor MSI.

Voordeligste is niet altijd de beste, ik wil graag weten welke chipsets de moederbordjes hebben, als de ASUS een dual-channel ondersteunende chipset heeft, zou ik toch voor de Asus gaan.

Kan je gewoon de type's doorgeven?

Zo nu werken ze wel!
maar ze liggen bijna het zelfde qua prijs, 10 euro verschil. dus kunnen jullie mij helpen?!
ik heb een AMD Athlon Xp 2400+
dus als het goed is kunnen die 2 bijde die processor wel ondersteunen. heb ik het niet goed vertel het dan even svp!

Laatst bewerkt:
In dit geval ga ik helemaal met aceman mee.. ga voor de MSI..

Voordelen: Groter bereik FrontSideBus (leuk voor als je later snellere processor wilt kopen)
nVIDIA® nForce2 chipset die als zeer goed aangeschreven staat en dual channel ondersteund..
(van asusbordje zie ik zo snel de chipset niet)

Als je ook nog geheugen moet kopen, kies dan voor 2 DDR-DIMM's ipv van 1 grote. Dit om gebruik te kunnen maken van Dual-channel geheugen.

ja maar als ik het goed heb
ondersteund die maar tot amd 2200+
en ik heb net een 2400+

MSI ==> Supports 600MHz up to Athlon XP 3000+ processor or higher

ok top bedaknt voor de hulp!
en tiborv, die geheugen waar jij het over had kan je die ook bij norrod kopen. heb er niet zo veel verstand van nammelijk zag hem er volgens mij niet bij staan.
als hij erbij staat wil je mij dan even de prijs geven ervan.!

ok ik zal eens kijken.
en nu ik hier toch ben heb ik nog een heel klein vraagje, is een AMD athlon 2400+ te vergelijken met een pentium 2,0 ghz?!

Geheugen hebben ze vast wel bij Norrod, ik raad je aan DDR-RAM PC2700 te kopen, dan kan je voorlopig vooruit en betaal jij je niet helemaal scheel. Met 2x256MB kom je al een heel eind.

Quote:

ok top bedaknt voor de hulp!
en tiborv, die geheugen waar jij het over had kan je die ook bij norrod kopen. heb er niet zo veel verstand van nammelijk zag hem er volgens mij niet bij staan.
als hij erbij staat wil je mij dan even de prijs geven ervan.!

Dat zijn gewoon de normale DDR 400 stripjes.

Geplaatst door cage
En nu ik hier toch ben heb ik nog een heel klein vraagje, is een AMD athlon 2400+ te vergelijken met een pentium 2,0 ghz?!

Volgens AMD is een 2400+ te vergelijken met een Pentium 2400 (2.4 Ghz)...

Geplaatst door Tiborv
Geheugen hebben ze vast wel bij Norrod, ik raad je aan DDR-RAM PC2700 te kopen, dan kan je voorlopig vooruit en betaal jij je niet helemaal scheel. Met 2x256MB kom je al een heel eind.

waarom zeg jij 2x256
en niet 1x512?

en bedankt over de andere info hoor erg bedankt!

Geplaatst door cage
waarom zeg jij 2x256en niet 1x512?

en praten wij dan over de:

DDRAM 256Mb PC2700 333MHz
of de
DDRAM 256Mb PC3200 400MHz

Ik zeg 2x 256Mb omdat je met 2 geheugenbankjes gebruik kunt maken van Dual-channel (128 bits ipv 64 bits) Dat levert prestatiewinst op.

Je kunt werken met PC2700, die zal een stukje goedkoper zijn dan de PC3200. Wil je helemaal voorbereid zijn op de toekomst dan neem je PC3200.

ok heel erg bedankt jullie beide ik ben er helemaal uit erg bedankt hoor
en veel succes nog verder op het forum!

Tja als je een Mobo aanschaft met een Fsb van 400Mhz en je processor haalt ook die snelheid dan moet je wel geheugen DDRAM PC3200 400MHz aanschaffen. Dan haal je het optimale uit het geheel lijkt mij.

Overigens zou ik ook kiezen voor de Msi.

ja die msi word het ook ja en over die geheugen
dat is ook de bedoeling om die toch maar te kopen net wat tiborv zei het is toch een voorbereiding op de toekomst.
maar nu heb ik nog 1 klein vraagje, ik moet nog een hardeschijf hebben maar wat is een beetje een goeie en niet te dure?
graag even kijken ook www.norrod.nl (80 gig is genoeg voor mij)
ik hoop dat jullie mij daar ook nog even mee willen helpen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan