Een LTS versie heeft ondersteuning voor 5 jaar. De tussenversies zijn leuk om mee te spelen maar die hebben 8 maanden support. Dus voor mensen die een stabiel systeem willen, is dat gewoon geen optie.
Zelfs ik doe dat niet meer. Hoewel, ik heb op de pc waar ik nu op zit Mint 16 maar die gaat er gelijk vanaf als de nieuwste LTS in mei uitkomt.
De hardware (uitgelegd in een van onze nieuwsbireven) doet er wel toe met war voor een Linux distro je kan hebben.
Op een hele oude pc waar XP op heeft gestaan en minder dan 1 GB. geheugen heeft, kan je Lubuntu, of Mint XFCE.
Dan heb je nog Xubuntu, die best wel veel aan XP doet denken.
Maar goed, kijk je hardware na. Bekijk de systeemeisen en je weet het.
andre zei:
Ik ben nu bezig voor mijn zwager om Linux Mint te installeren, met XFCE desktop, de lichtste voor een XP pc.
Lubuntu is nog altijd lichter.
Uiteraard... veiligheid geldt ook daar... ook daar heb je lekken alleen worden ze vaak sneller gedicht dan bij Windows door de grote community... dicht is eigenlijk niks... alleen wie maakt de kans zo klein mogelijk...
Ik weet (nog) niet of Mint standaard een firewall aan heeft staan... die zou ik wel er op zetten....
En een virusscanner (moet ik nog uitzoeken)...
Anti virus is helemaal niet nodig!!
Firewall zit op elke Linux maar op sommige moet je die even zelf aanzetten. Dat is makkelijk met het volgende commando:
= aanzetten firewall
= uitzetten firewall
= controleren status firewall
Nog vragen? Ik beantwoord ze graag.