wie wil medoen met project?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
586
hallo.
ik heb een tijdje zitten denken.
ik zit veel achter de pc ,ik wil wel eens een project beginnen.
het moet een groot project zijn bijv zoiets als eigen virtuele wereld.
ik heb niet veel verstand van programeren.
ik zoek dus iemand die met mij mee wil doen.
ik zit te denken aan 1 of 2 mensen.
heb jij interesse? meld het dan of plaats je msn.
mvg ricie
 
hallo.
ik heb een tijdje zitten denken.
ik zit veel achter de pc ,ik wil wel eens een project beginnen.
het moet een groot project zijn bijv zoiets als eigen virtuele wereld.
ik heb niet veel verstand van programeren.
ik zoek dus iemand die met mij mee wil doen.
ik zit te denken aan 1 of 2 mensen.
heb jij interesse? meld het dan of plaats je msn.
mvg ricie

Wat heb je in gedachte dan
 
ja ik weet het zelf ook neit egt het liefst iets van een virtuele wereld maar ik wil een project beginnen waar ik lekker aan bezig kan zijn
 
Een virtuele wereld kost honderden mensen honderden dagen fulltime werk om goed op te zetten...

Als je nog nooit een programma geschreven hebt zou ik iets minder ambitieus beginnen, bijv met je eigen website (als je wilt leren programmeren) of met een bordspel (als je graag een spel maakt)

(Verder vind ik het best leuk om mensen het een en ander te leren over zowel coden als gamedesign, maar ik heb niet zo heel veel tijd...)
 
hahahah ok ik heb al een mooie site gemaakt een keer en ben daar al mee bezig geweest ik heb veel tijd en wil graag een groot project beginnen
 
Defineer 'groot' en 'veel tijd' ;)

Ik ben onderdeel van het team achter een webgame en wij hebben 9 mensen x 100 dagen fulltime nodig gehad om een simpele browsergame in elkaar te knutselen... met een team dat massa's ervaring heeft :)

Het is echt meer werk dan je denkt, vrees ik...
 
hahha ik geloof het best het hoeft ook niet persee een game te zijn het was maar een voorbeeld maar wel een beetje een groot project
 
Tsjah, als je weet wat je wilt gaan doen, laat maar wat horen ;) Misschien ben ik dan wel geinteresseerd om een handje te helpen :)
 
hahaha ok is goed miss kan je helpen denken ik weet op het ogenblik nog niet echt iets (ik heb een idee dat zal niet gaan)
 
hahaha ok is goed miss kan je helpen denken ik weet op het ogenblik nog niet echt iets (ik heb een idee dat zal niet gaan)

Probeer eerst een klein spel. Bevoorbeeld zoals hij al zij een boord spel ofzo.
Probeer is een dam spel temaken kijken of je dat lukt. Ik kan zelf geen spellen maken. Scripts ben ik niet goed in. in ze spele wel :p Maar je moet eerst kijken of je dat kan maken steeds stapje verder tot dat je ongeveer Burnout paradise ofzo kan maken of need for speed undercover. Red alert 3 Battlefield2. Noem maar op. Probeer eerst klein. ;) de rest komt vanzelf.
 
hahahahah ok maar wat mijn vraag eigenlijk was om gewoon wat mensen te vinden die samen met mij een project op internet wilden beginnen
 
ik moet me aansluiten bij wat boven al door de anderen is gezegt, een echt project progameren is iets wat maanden en maanden kost, met een hele groep mensen die ervaring hebben. we praten dan van minimaal 8 uur per dag progameren.

maar goed, dat gezegt hebbende. er is iets anders ook mogelijk en dat wilde ik je onder de aandacht brengen. ik map zelf nml al zo'n 8 jaar en vind dat waanzinnig leuk.
mappen (leveldesign) wil zoveel zeggen als zelf een level/map te maken met een bestaand spel, zelf maak ik enkel single player mappen met firt person shooter games, maar er is veel meer mogelijk.

neem bijvoorbeeld een game als Cod4 of 5, of welke shooter dan ook, kan ook 3th person shooter zijn. misschien heb je wel eens gedacht, toen je een spel speelde dat je heel gaaf vond, van dat wil ik ook kunnen maken. dat kan dus, en is veel eenvoudiger dan leren progameren, want dat is net zoiets als leren vloeiend russisch te spreken in een paar maanden. slechts sommige mensen kunnen dit, je moet daar aanleg voor hebben. dat is ook wel een beetje met dit mappen t geval, maar toch veel minder. iedereen kan een level in elkaar 'rammen'. of hij goed is, hangt af van hoeveel tijd je erin stopt, en ook natuurlijk of je er een beetje feeling voor hebt.

wat je enkel nodig hebt is de game zelf waarmee je wilt werken, en de editor waarmee de game in elkaar is gezet/gemaakt is. die is bijna altijd gratis downloadbaar van t internet. dan moet je leren hoe die editor werkt, je kan namenlijk ALLES wat in de game zit zelf gebruiken om een eigen wereld/level te maken. zoals geluiden, texturen, models, meestal scripts, etc etc etc.

t is niet iets wat je in een kwartiertje leerd, dat toegegeven, maar, na 1 middag klooien met de editor (met tutorials erbij) kun je gegarandeert een kamer maken met ligt, wapens erin en een paar vijdanden. en kan je eenmaal dat dan wil je vanzelf verder gaan. echt, t is gratis, en t is echt heel bijzonder. en daarna kun je t uploaden naar bepaalde sites waarna honderden zoniet duizenden mensen je spel (level-s) gaan spelen.

mocht je echt geinteresseert zijn, zeg t dan maar, help je graag wat verder op weg.

ben zelf bijna klaar met mn nieuwste project Strider Mountain, 15 grote levels die gespeeld kunnen worden met Half Life2.

leon
 
ik heb het ook niet persee over programeren!!
ik heb het gewoon over een groot project.
het kan ook heus wel wat anders zijn hoor.
 
Zoals?

Bij bijna al dit soort projecten komt wel een of andere vorm van programmeren aan bod.

Zoek nu eerst eens uit wat je wilt gaan maken en zoek daarna de juiste manier om dit te gaan waarmaken erbij. Niet ***lig bedoelt, maar op deze manier gaat het niet lukken.
 
ok
jullie zeuren wille jullie dit bereiken dat ik de pest krijg in dit forum?
 
ok
jullie zeuren wille jullie dit bereiken dat ik de pest krijg in dit forum?
Graag een beetje normaal reageren. Misschien zijn de reacties wel realistisch. Als je niet tegen een mening kan die anders is dan de jouwe, moet je niet om een mening vragen.
 
ja ok das waar sorry nou ja dan laat ik nu maar duidelijk wezen wie wil medoen met project je kan ook helpen verzinnen en graag geen domme (wat ik dom vind) zoals dat je verstand van dit en verstand van dat moet hebben)
 
Serieus, niet vervelend bedoelt. Maar hoe kan iemand meedoen aan een project als je nog niet weet wat je wilt doen, wat je nodig hebt, wat je wilt maken en waarom? Dat is hetzelfde als in de auto stappen om via Zweden naar Amersfoort te rijden en er dan achter te komen dat je naar Groningen wil.

Vandaar ook dat ik zei, zoek eerst voor jezelf uit wat JIJ wilt doen en zoek er daarna mensen bij. Zo weet iedereen meteen waar hij of zij aan toe is en jij krijgt mensen die je echt willen helpen.

Op deze manier is het een stuk simpeler en duidelijker voor iedereen.

Bedoel het echt niet verkeerd, maar een project start met een plan.
 
we komen misschien op jou wat bet weterig over, maar zo is het echt niet bedoelt.
maar t is inderdaad wel zo dat je beter eerst een vast omlijnt plan kunt hebben alvorens je mensen vraagt met een dergelijk project mee te doen.

maar ik zal eens meedenken, en zoals ik al eerder zei. progameren is geen must, bij wat ik voorstelde, dat mappen komt in het geheel geen progameren aan te pas, kan zelf ook niet progameren.

om wat ideetjes te spuien, zie tegenwoordig steeds vaker lijkt t wel hier op Helpmij van die game sites voorbij komen, waarop een soort van mafia text spel staat. dus t bestaat enkel uit tekst, niet mijn ding maar anderen schijnen t erg leuk te vinden. misschien is dat iets voor je, of zoals ik dus voorstelde mappen, (of modden in bredere zin, dit is een spel echt aanpassen met zelf gemaakte dingen, figuurtjes, sounds, texturen, etc).
je kunt ook met een groepje mensen een heel eigen spel maken, nog altijd zonder 1 letter te scripten/progameren. daarvoor zou je progammas als Game maker of FPCreator kunnen gebruiken.

tja, de mogelijkheden zijn legio.
denk dat je nu t beste je kunt afvragen wat jij precies zelf zou willen, want anders loop je dadelijk de kans dat allerlei mensen met je willen samenwerken aan een project, maar dat jij dan zelf t project niet ziet zitten.
dus nu even nadenken wat je zelf precies in gedachten hebt, want echt, een project heeft echt planning nodig, zonder kan een project simpelweg niet bestaan.
en zoals al gezegt, je vraagt hier hulp en mensen zijn zo vriendelijk je bij te staan, dat ze dan niet direct antwoorden wat jij verwacht is heel goed mogelijk wanneer jouw vraagstelling niet geheel duidelijk was.
dus, laten we allemaal gewoon vriendelijk blijven, dat is wel zo prettig voor ons allemaal, en, ook zo productief.
Helpmij is een al jaren en jaren bestaand forum waar mensen elkaar belangeloos helpen, we zitten hier niet om iemand een hekel aan t forum te laten krijgen. dat zou natuurlijk wel erg contra productief zijn.

wens je succes, en blijf dit wel volgen, want ben zelf gek op game projecten, van welke aard ook.

leon
 
ik heb niet zo veel verstand van programeren.
maar een game met aleen text vind ik niet zo leuk.
ik heb al eens een idee.
het is tog legaal als je een soort LET OP SOORT habbo maakt.
aleen dan totaal andere openbaren ruimte en natuurlijk geen cms maar bijv debbo en dan eigen meubels enzo en geheel eigen loader niet van habbo dus.
helemaal van jezelf geen meubi van habbo.

dat is tog legaal?

en zo ja dan zoek ik mensen met programeringskennis die me er mee helpen en natuurlijk zijn die dan ook medewerkers enal.

dat lijkt me een leuk project
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan