Wil niet doorstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Goedemorgen allen

Ik heb een probleem met een dell dimension 9150, hij wil nl niet doorstarten, verder dan de blokjes kom ik niet en dan slaat ie vast.

Wat ik al geprobeerd heb :

herstelpunt, geen resultaat
Laatst werkende configuratie, geen resultaat
met Mbam gescanned, mse, snelle scan
IDE kabel losgemaakt van dvd rw en dvd rom (ook uitgezet in bios), geen resultaat

De veilige modus is geen probleem, daar kom ik makkelijk en snel in, ik neem aan dat een driverprobleem is oid...?

gaarne jullie hulp

gr

rob

Laatst bewerkt:
Het kunnen drivers zijn maar er worden op dat moment al meer dingen geladen. Het slimste is sowieso alle extra hardware die niet nodig is voor de werking van de pc af te koppelen. Vervolgens alle NIET Microsoft services en opstart items in de msconfig uit te zetten (start > uitvoeren > msconfig (enter) > tabblad services (vergeet het vinkje niet bij Microsoft services verbergen) en tabblad opstarten.

Herstart en kijk of het nu al werkt. Werkt het, test dan per groep welke software de boosdoener is. Werkt het nog steeds niet, schakel dan drivers die je niet nodig hebt voor de werking van het systeem uit en herstart tot je het probleem vindt. Werkt ook dat niet dan moet er ofwel een Windows reparatie installatie worden uitgevoerd vanaf CD of er zou al een of ander hardware matig defect moeten zijn. Bios instellingen kunnen ook nog invloed uitoefenen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan