Windows 10 down

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joop43

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Ik heb 14 dgn geleden windows 10 geïnstalleerd vanuit windows7. Sinds 2 dgn is het systeem 3x down gegaan na een korte tijd start het weer op en kan ik verder.
Eerst leek het erop dat ik al mijn documenten kwijt was, maar dat bleek (gelukkig) niet het geval, maar het systeem is wel onstabiel. Weet u een oplossing?

Veel problemen na een upgrade, ik zou hem schoon installeren of indien gewenst terug gaan naar 7.

@Joop43 , ik kan het 2e gedeelte van het advies van Terrarabo alleen maar van harte ondersteunen.
Ook ik meende na een migratie en kort daarna, na een schone installatie, een stabiele Win 10 te hebben, maar niets bleek minder waar.
Ook ik heb een paar een spontane reboots gehad en tijdens het gebruik van Win 10 tevens wat kleine onhebbelijkheidjes ervaren.

Ik denk dat Win 10 een prima besturingssysteem is, maar dat Microsoft de komende 12 maanden nog wat moet bijschaven. Derhalve adviseer ik iedereen die nu tegen dingetjes aanloopt :

ga terug naar 7 of 8.1 en probeer in juni 2016 nogmaals naar 10 te migreren / schoon te installeren. Wellicht dat bijna een jaar na de release, de meeste bugjes door Microsoft opgelost zijn. Doe het iig vóór 29 juli, want dan is de 'gratis' periode voorbij om te migreren. Schoon kan altijd nog gratis, mits je maar voor 29-7-2016 eenmaal 'gemigreerd' hebt.

Zie ook dit linkje : Klik

Laatst bewerkt:
gast0225,

Kom in mijn omgeving ook veel problemen tegen maar tot op heden alleen met upgrades. Schone installaties ( inmiddels al zo'n 20 gedaan ) lopen tot nu toe vlekkeloos. Zelfs op een oude Asus Pro79i welke volgens sommige al niet geschikt was voor 8.
Dat neemt jou ervaring niet weg natuurlijk en bij alles wat nieuw is zijn er kinderziektes alleen heb ik ze nog niet ervaren. Wel goed compabiliteit onderzoeken van te voren. Het enige probleempje wat ik nu ondervind is een geschikte W10 driver voor een co processor.

Wou ik toch even kwijt.

Da's ook het grote probleem met Win 10. Afhankelijk van de systeemconfiguratie kunnen er problemen zijn. Zie ook het linkje dat ik plaatste, waar er overigens vele van te vinden zijn, ook met andere geconstateerde dingetjes. De omschrijving dat Windows 10 in de afbouwfase zit, is denk ik wel een aardige. De 'schuld' ligt overigens mogelijk niet eens volledig bij Microsoft, maar wellicht eerder bij hardware behorende software van derden. De stroom mensen die de afgelopen 8 weken op de Helpmij 'iets' is overkomen tijdens de upgrade naar 10 (of na een clean install daarvan) dan wel in het gebruik van Win 10, is toch redelijk fors.

Ik heb systeem terug gezet naar W7. Wat is overigens een schone installatie

Denk dat veel mensen onvoorbereid te werk gaan en klakkeloos upgraden, sterker nog degene zonder Backup zijn ook niet mis wat me blijft verbazen. Ook in mijn omgeving.
Ook Joop43 had blijkbaar geen Backup want ook die was bang zijn documenten kwijt te zijn.

@Joop43, bij een schone installatie start je op vanaf de USB stick ( instellen in het BIOS) en formatteer je eerst de schijf waardoor Windows zonder upgrade fouten/ellende in Windows 7 installeert om het zo maar te noemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan