Windows 10 pro BSoD: kernel_security_check_failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wal_fish

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Berichten
58
Hallo.

Mijn 64-bit HP laptop heb ik geupgraded van windows 7 prof naar windows 10 pro.
Steeds vaker krijg ik bij het opstarten een BSoD :-( met de foutmelding kernel_security_check_failure.
In het begin volgde wel een herstart na 100% verzamelen van foutgegevens, maar tegenwoordig moet ik een harde reset geven. Zelfs dan keert de foutmelding terug, behalve als ik een scherm krijg met 2 opties: geavanceerd herstarten of opnieuw starten. Als ik deze laatste kies, start de laptop meestal wel goed door, maar wat als ik telkens in een loop met een start BSoD blijf?

Ik heb de drivers al geupdated met driverbooster2, en alle overbodige scanprogramma's verwijderd. Nu heb ik alleen nog McAfee Total Protection, AVG PC TuneUp en RegCure Pro. Ook heb ik bij het opstarten [Esc], F2 en system diagnostics gedraaid. Dit alles heeft geen soulaas geboden.

Heeft iemand suggesties.

Bij voorbaat bedankt.
Wal_fish.
 
"Total Protection, AVG PC TuneUp en RegCure Pro"!!!!
Dat doet me vermoeden dat uw pc een ernstige malware besmetting heeft.

Lees dit maar eens: http://www.sr-pc-hulp.nl/Populaire ...nload sites en de malware die daar in zit.pdf

Advies: download en scan de pc eens met:
Malwarebytes https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
adwcleaner https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

En lees de tips in bovenstaande link/artikel (staat aan het eind van het artikel) hoe al die malware te voorkomen
 
McAfee Total Protection, AVG PC TuneUp en RegCure Pro

Eerste wil wel eens voor problemen zoals deze zorgen, 2e heb je niks aan, niks wordt sneller en de de 3e ook niet, die maakt het register vaak onbruikbaar, waarom al die rommel in gebruik?

Pleeg een systeemherstel naar een datum toen het nog wel werkte en mijn advies is, verwijder die tools en gebruik gewoon een gratis virusscanner van Avira, Avast of AVG.
 
Allen.

Hartelijk dank voor alle tips en suggesties.
Voorlopig heb ik genoeg omhanden om het probleem aan te pakken.

Groeten.
Wal_fish.
 
Omdat ik de laptop ook zakelijk gebruik, voer ik wekelijks een antivirusscan uit met McAfee Total Protection. Evenals met RegCurePro wordt eventuele malware ook verwijderd. Vandaag de dag komt het verschijnsel nog maar in 1 op de 5 starts voor, terwijl het eerst 4 op de 5 starts was.

De situatie is al verbeterd, maar de eigenlijke oorzaak is bij mij nog niet bekend.
Als de foutmelding voorkomt, is 1 keer een harde reset voldoende om de laptop goed te laten doorstarten.

Misschien verdwijnt die bij een windows10 upgrade, maar voorlopig is het probleem bij mijn laptop nog niet opgelost.

Alle suggesties zijn welkom.

Groeten,
Wal_fish.
 
Ik heb de drivers al geupdated met driverbooster2, en alle overbodige scanprogramma's verwijderd. Nu heb ik alleen nog McAfee Total Protection, AVG PC TuneUp en RegCure Pro. Ook heb ik bij het opstarten [Esc], F2 en system diagnostics gedraaid. Dit alles heeft geen soulaas geboden.
Met de eerste haal je rommel mee binnen, de tweede heb je niets aan en die RegCure kan teveel sleutels weghalen, tis rommel, een register is een database en maakt niet uit hoe groot die is en wat erin staat, Die RegCure repareert niets.
En spul van McAfee heb je ook niet nodig.

Kunnen wel adviezen geven maar als je er niets mee doet is dat net zo overbodig als die progjes die je gewoon blijft gebruiken, waarom?, paarlen voor de zwijnen.
Deïnstalleer die rommel, installeer alleen Panda free of AGV free b.v. en virus scannen is ook overbodig, met de eerder gegeven progjes op malware scannen kan.

Installeer die voor de foutcode.
http://www.resplendence.com/whocrashed
 
AVG is ten zeerste af te raden vanwege de "exta's" die meegeleverd worden zoals Tuneup en securesearch.
Daarom beter AVAST-free of Avira.
 
Onzin, gebruik het zelf en die dingen hoef je niet te instaleren......beter opletten.
 
"Kunnen wel adviezen geven maar als je er niets mee doet ........"

'k Heb er wel degelijk iets mee gedaan, maar dan op een wijze die bij mij past:

1. Ik handhaaf McAfee Total Protection voor zowel antivirus- en internetbeveiliging als als firewall. Zoals vermeld nodig voor zakelijk gebruik maar ook voor internetbankieren.

2. RegCurePro heb ik verwijderd met Revo Uninstaller. Dit maakt de laptop weer veel sneller. Hoewel RegCurePro van ParetoLogic claimt een gecertificeerde partner van Microsoft te zijn, wordt het gebruik van registerbeïnvloedende software op de Microsoft site afgeraden, en omschreven als "snake oil". Dit is een belangrijke les voor mij.

3. Na de genoemde verbetering onder punt 2, vloog de laptop nog 1 keer eruit met een BSoD. Toepassing van het handige tooltje WhoCrashed gaf te kennen dat de driver van MediaTek WiFi adapter verouderd zou zijn. Nou heb ik geen WiFi adapter van MediaTek maar eentje van Ralink. Dus toch maar de Ralink driver geupdatet, en sindsdien geen last meer van BSoD.

Blij te constateren, dat in mijn geval het probleem is opgelost, dankzij de gedane suggesties en de link naar WhoCrashed.

Ontzaglijk bedankt, iedereen die zich de moeite heeft getroost zich in het probleem te verdiepen.

Groeten.
Wal_Fish.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan