Windows 7 en XP dual boot via partitie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
701
Hoi,

Ik heb een laptop met windows 7 64 bit, en ik wil graag windows xp erbij doen met dual boot. Ik heb een partitie gemaakt voor windows xp. Maar wanneer ik de windows xp installatie open kan hij de partitie niet vinden, hij ziet mijn hele harde schijf zelfs niet eens, hij ziet wel een SD kaart maar daar wil ik hem niet op installeren.

Waarom ziet hij de partitie niet? Komt het doordat ik niet opstart vanaf een windows xp installatie cd maar vanaf een bootable 4GB USB stick? Moet ik de inhoud van die usb branden op een cd?

Alvast bedankt!

-Tom
 
Dat komt doordat je een SATA controller hebt die drivers nodig heeft die ten tijde van het uitkomen van XP niet bestonden
 
Hoi,
even een paar dingen; als je win xp achteraf installeert dan overschrijf je de bootloader van Win 7 en dan start deze niet meer op.
Dat is dan wel weer te verhelpen maar brengt een hoop werk met zich mee en sommige voorwaarden, je moet een Win 7 installatie- of recovery dvd hebben.
Als je een hogere versie dan Premium hebt kun je ook de XP-mode draaien.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
 
Kijk in de bios (waarschijnlijk F8) en kies daar voor IDE mode ipv SATA
 
Dat komt doordat je een SATA controller hebt die drivers nodig heeft die ten tijde van het uitkomen van XP niet bestonden
kan ik die drivers installeren, moet je ze dan installeren op win7 of op winXP?

Hoi,
even een paar dingen; als je win xp achteraf installeert dan overschrijf je de bootloader van Win 7 en dan start deze niet meer op.
Dat is dan wel weer te verhelpen maar brengt een hoop werk met zich mee en sommige voorwaarden, je moet een Win 7 installatie- of recovery dvd hebben.
Als je een hogere versie dan Premium hebt kun je ook de XP-mode draaien.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
als je een recovery dvd hebt ben je dan al je data kwijt die op windows 7 stond? En moet je die dan elke keer gebruiken als he naar windows 7 wilt?

Kijk in de bios (waarschijnlijk F8) en kies daar voor IDE mode ipv SATA
Maar kun je daarna nog windows 7 nog opstarten?

Bedankt voor de antwoorden zover trouwens! :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps.... Krijg nu deze error:

The following value in the .SIF file used by Setup is corrupted or missing:

Value 0 on the line in section [sourceDiskFiles] With key SSA.exe

Setup cannot continue. To quit Setup, press f3

:(
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen om die XP-versie naar CD te branden en de installatie met de CD te proberen. Ik vermoed namelijk dat je melding te maken kan hebben met het installeren vanaf memory-stick, waar een hoop haken en ogen aan zitten.

Tijs.
 
Heb in inmiddels xp geinstalleert, bedankt voor de tip dnties :thumb:

Maar ik zit nog steeds met een probleem, ik heb geen internet meer! Waar kan ik de drivers vinden? Welke drivers moet ik hebben?
 
Kijk na welk moederbord je in je pc hebt (je zult wel een boekje ervan hebben) en ga dan bij de fabrikant ervan op zoek naar drivers.
Als je er helemaal niet uitkomt dan kun je programma's zoals Speccy of PC-Wizard gebruiken op je pc om te achterhalen wat er allemaal in zit.

Tijs.
 
heb inmiddels internet, bedankt voor jullie hulp :thumb:

maar hoe moet ik nou weer terug naar windows 7? ik heb easyBCD gedownloadet maar weet niet precies wat ik daarmee moet doen
 
sorry voor de late reactie :eek:
Maar ik snap nog steeds niet echt hoe ik weer in windows 7 moet opstarten, want als ik opstart via de windows 7 repair disk, zie ik niet dit:66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19.jpg maar windows vraagt of ik de image wil restoren ofzo
 
Die op Veronica met Nicolas Cage.
De link staat in m'n vorig bericht.
 
ik zal het proberen....

maar ik zit nog met een ander probleem, ik heb geen geluid, ook niet als ik de drivers download
 
wanner windows mij nu vraagt naar welk OS ik wil booten kan ik kiezen uit:

windows 7
windows 7

....2x windows 7 dus, maar geen xp? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan