Windows 7 Home Premium soms ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

INTELxCORE

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2011
Berichten
36
Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn Windows 7 Home Premium (bijna 2½ jr oud)
Elke keer als ik die laptop opstart, start hij normaal op ik meld me weer aan en maak verbinding met het internet dan ga ik naar bijv. naar Hyves, Facebook, Twitter of ik meld me aan op MSN kan de laptop na enkele minuten traag reageren ik heb een aankoop gemaakt op AVG 2012 en ik heb toen de hele computer gescand maar blijkbaar zei AVG dat mijn laptop schoon was. Ik heb vervolgens het taakbeheer geopend en er waren maar 91 Processen actief. Het processor gebruik is maar 20% tot 35% maar als de laptop traag begint te reageren dan is het processor gebruik 100% ik zal de laptop vervolgens uit moeten zetten en dan weer wachten tot de volgende dag.
Nou dit is mij heel erg aan he irriteren ik heb niet teveel programma's gedownload en ik heb geen torrents gedownload

weet iemand toenvallig een oplossing?
gr. Zanah
 
er zijn een aantal zaken die u kunt doen:
1- laat er eens een tooltje als Ccleaner op los
2- defragmenteer de partities eens
3- zet de automatische indexering van de partities uit
4- check of er soms automatische runs geplanned staan (Antivirus van AVG, defragmentatie, etc) en zet die allemaal uit. Dat betekent wel dat u van tijd tot tijd dat zelf handmatig moet starten.
5- kijk eens of er overbodige services opgestart worden en meedraaien (Start >> Uitvoeren. Type msconfig + [Enter]. Ga naar het tabblad "Opstarten".)
Let daarbij met name op de services wmpnetwk en/of Ati2evxx. Die vertragen de PC enorm en kunnen gewoon uitgezet worden.

Hier kunt een nog een aantal tips van Microsoft vinden http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Optimize-Windows-7-for-better-performance
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan