Windows 7 Installeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrRH050

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Berichten
26
Hallo,

Ik heb zojuist voor mijn laptop (ACER ASPIRE TIMELINE X) de legale versie van windows 7 gekocht.
Alles liep goed tot de setup. Als ik Windows wil instaleren krijg ik een fout melding.. "Kan geen apparaat stuurprogramma's vinden. Zorg ervoor dat de juiste stuurprogramma's bevat en klik vervolgens op OK" Ikd heb al wat rondgekeken enzo en kwam eruit dat ik RAID drivers moet instaleren?? ik had er een paar gevonden en gedownload op een andere pc en geprobeerd maar dan geeft die aan dat het niet de juiste driver is voor de pc..

Toen las ik op een website dat ik op mijn laptop IDE en AHCI of zoiets heb staan. En dat hij op AHCI moet staan. Ik had hem eerst de hele tijd op IDE staan en toen had ik de hele tijd dat probleem dus van hier boven. Toen dacht ik de oplossing te hebben na hem in de bios op AHCI gezet te hebben. Maar sinds dien als hij die bestanden laadt van de SETUP ( Windows is loading files springt het scherm daarna op zwart en kan je nog zo lang wachten er gebeurt gewoon niks meer.

Iemand een idee?
Of een andere oplossing....
BTW: Er staat geen besturingsysteem op de laptop
 
Je hebt een key gekocht.
Heb je het iso gebrand?

Of waarmee installeer je dan?
 
Welke acer aspire Timeline??

Is deze ook met Win7 afgeleverd?

Zet je BIOS eens in default.

Win7 zou toch zelf de drivers op de DVD moeten vinden en installeren.
 
Het gaat om de Aspire 5830TG ..

Ja er stond eerst Windows 7 op maar. Toen wou ik de proef-versie van windows 8 erop zetten en dat ging mis. Dus moest ik met GPARTED schijf opnieuw aanmaken en nu is dus alles weg.. Ook het recovery systeem...

Ja dat heb ik al gedaan alleen dan gaat die op AHCI en dan gaat het scherm dus weer op zwart... Kan ik het echt niet installeren als die op IDE is? Want als ik dat doe springt ie wel door en mist die alleen de drivers..

Roy
 
waarom key gekocht?
Deze staat toch onderop?

Had je de Recovery niet gebrand met het programma van Acer?
 
Heb je wel de hele hdd schijf opnieuw geformateerd na Win8?
 
En als je opstart met de installtiedvd, verwijder dan eens alle partities en maak een nieuwe aan voor Win7.
 
Je bedoelt via G-Parted? Want de installatie DVD werkt niet op AHCI modus he..
 
Bios: ACHIenabled.
Zie: v.a. Wordt de harde schijf niet herkend? http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html

Raidrivers op diskette, usb of cd zetten.
Start de installatiedvd en geef aan meeen ik F7 dat je stuurprogramma's moet laden.

Bij XP weet ik, dat je kan slipstreamen of dat inWin7 gaat, weet ik zo gauw niet.
Ondertussen wel: http://www.schoonepc.nl/instal/windows_7_slipstreamen_rt7lite.html

Je iso heb je al, de drivers kan je via Acer binnenhalen en met de link zie je de werkwijze en de rest van de progjes.

Dit is beter ( om errors ) te voorkomen, dan op ide en later Achi drivers installeren en in Bios instellen.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik moet Windows op IDE installeren??
Want bij AHCI word het zwart beeld he...
 
Als je de andere weg niet wilt bewandelen, zal je dat moeten proberen.
 
Oke naja en dat slipstreamen ziet er wel heel moeilijk uit... Of valt dat eigenlijk wel mee?
 
Ik vraag me af of je het wel doorgenomen hebt, want dan zou je iets als "kan de Windows 7 installatie-DVD eenvoudig worden uitgebreid met updates, drivers, taalpakketten en programma".
 
Hmm.. Als ik Raid drivers van ACER haal en ze wil installeren bij de win7 installatie geeft die aan dat het niet de goeie zijn voor mijn laptopn terwijl ik ze voor mijn model heb gedownload...
 
Welk besturingssysteem Win7 ??? 32 of 64 bits?

Dan wel op AHCI zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan