Windows 7 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

rein76

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
16
Ik heb een probleem met een laptop.
het is een HP pavilion dv2899ed.
Ik heb er windows 7 op staan en tot een paar dagen terug werkte hij goed.
Als ik hem nu opstart dan laad hij windows gewoon, alleen blijft de harddisk led branden/knipperen en na een paar minuten wordt hij steeds trager zodat ik niets meer kan doen.
ik kan alleen de muis nog bewegen totdat ik een blauw scherm krijg BSOD.
In veilige modes werkt hij wel goed zover ik kan zien.
Bij processen is niets te zien wat wijst op een hoge cpu of geheugengebruik.
wat heb ik al geprobeert
root killer
antivirus (een aantal)
register cleaner
memory scan (MT420 DOS)
windows opstart reparatie
geheugen bankjes(2) er een voor een ingedaan en in verschillende slots

Ik zal proberen de dump files erbij te zetten.
Ik weet alleen niet hoe ik die makkelijk kan bekijken dus als iemand daar ook iets op weet hoor ik het graag.

wie kan mij helpen zonder windows er opnieuw op te zetten
 
Hoi,
wat je jezelf moet afvragen waardoor dat gekomen kan zijn. Updates binnengehaald, drivers ge-update, nieuwe software geïnstalleerd enz.
Wat zijn de bug_check_codes van je BSOD?
Automatisch herstarten uitschakelen bij BSOD

Windowstoets + Pause/Breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>geavanceerd>opstart-en herstelinstellingen>instellingen
Haal het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"
Het BSOD-scherm blijft nu staan, je kunt een foto maken en uploaden of schrijf alle codes op die je ziet en post die in je bericht.
Als hij in de veilige modus wél goed werkt dan is de kans groot dat 3th party software de boosdoener is of spy/malware actief is.
Wat je kunt doen is het volgende:
Schakel bij msconfig>opstarten alle items uit, herstart de pc en schakel ze 1 voor 1 (met steeds een restart) weer in.
Dit is de snelste manier om uit te vinden wie evt. de boosdoener is.
Ook kun je eens proberen (in de normale modus) om de internetverbinding te verbreken en kijken of dat wat oplevert.
Scan ook eens met Mbam.
 
Laatst bewerkt:
alvast bedank.
de laptop is van mijn vriendin en ze weet niet wat er gebeurt is dus het is voor mij moeilijk te achterhalen wat er geinstalleerd is bij het optreden van het probleem.
ik zal eerst nog een mbam gebruiken en als dat niet werkt de msconfig methode.
de internet verbinding had ik al uit om uit te sluiten dat hij van alles online aan het doen was.
bedankt voor de tips ik ga weer even aan de slag.
als ik het probleem heb of iets meer weet laat ik het even weten.
 
mbam en opstart programma's uitvinken heeft niet geholpen.
was nu aan het proberen om met acronis backup een backup te maken en deze opnieuw op de laptop te zetten.
ik verrmoed namelijk dat het om een of meerdere bad sectors gaat en het lijkt of windows deze continu probeert te lezen met belangrijke data.
nu heb ik 2 keer een backup gestart maar die loopt 2 keer vast op hetzelfde punt (failed to read data from sector 18.363.584).
klopt mijn vermoeden? met de schijfcontrole (die start voor het opstarten van windows) vond hij eerder niets en doorliep de controle goed.
of moet ik verder gaan zoeken.
als mijn vermoeden klopt is hier dan nog iets aan te doen behalve opnieuw installeren.

nog even een ander vraagje
ik heb geprobeert op het forum een foto blue screen te uploaden maar ik krijg dit niet voor elkaar.
nadat ik op upload klik komt het bestand niet in het bedeer gedeelte te staan, doe ik hier iets fout?
graag hoor ik van jullie
 
Hoi,
als je schijf stuk is zeg maar, dan heeft het weinig zin om opnieuw te installeren. Heb je chkdsk /f /r gedaan? Dus allebei die opties?
Wat betreft die foto uploaden, het bestand mag niet groter zijn dan 100 KB geloof ik, doe de foto anders verkleinen/comprimeren (minder pixels) met Irfanview o.i.d.
(beste formaat is .jpg in dit geval).
 
Laatst bewerkt:
Het probleem lijkt opgelost.
Ik zal hier even uitleggen wat waarschijnlijk het probleem is/was misschien heeft iemand er nog iets aan.

Het probleem lijkt toch in een bad sector te zitten.
Ik heb de schijf eruit gehaald en in een usb docking gestoken en ben alle bestanden los gaan kopieren.
Bij het bestand ntbtlog.txt ging het fout.
Dit bestand kwam ik al eerder een keer tegen in een dumpfile.
kon het bestand niet kopieren en niet openen, heb het bestand ingepakt gekregen met winrar en het orginele bestand hernoemd.
Het orgineel staat er dus nog alleen onder een andere naam om te voorkomen dat deze sectors weer worden gebruikt.
het winrar bestand weer uitgepakt en weer in de windows directory gezet.
alles lijkt nu dus weer te werken
harddrive instector geeft nu ook weer aan dat de schijf voor 98% te vertrouwen is in plaats van 0%.
het blijkt dus ook dat dit soort programma's op een bestand een verkeerde inschatting maken.

bedankt mik zjegger voor het meedenken.
 
Dat heb je goed opgelost, petje af!:thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan