windows 7 recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
hallo,

eest ik weet niet precies waar ik dit moet posten dus zet ik het hier maar neer,

ik wil mijn pc gaan recoveren,
de besturings systeem is windows 7 aleen de vragen komen naar boven,

origineel stond er windows xp op als ik terug naar fabrieks instellingen gaan dan komt er weer windows xp op toch?
of blijft hij dan op windows 7 want ik wil natuurlijk windows 7 erop houden

vraag 2
via configratiescherm heb ik
geavanceerde herselmethode gevonde
de 2de daarvan is
windows opnieuw instaleren(instalatie schijf vereist)
als ik deze doe gooit hij alles van de C: schijf af en moet je daarna met de CD van windows 7 alles terugzetten?
is een back up dan vereist? ik heb expres geen back-up omdat echt helemaal niks terug wil hebben wat erop staat.

daarom vraag ik als ik die optie selecteer van
windows opnieuw instaleren dan gooit ie echt ALLES van de C: schijf en moet ik daarna met de CD windows 7 terug instaleren
nog 1 vraag over de CD
ik heb de eerste keer windows 7 er niet zelf opgezet omdat ik er meteen een nieuwe hardeschijf RAM en windows 7 op heb laten zetten maar kan ik als ik windows 7 eraf gooi die product key nog 1 keer gebruiken op dezelfde pc daar zit ik een beetje mee dat die key dan wel werkt en niet dat ik zonder windows 7 zit :( en helemaal niks heb

ik hoop dat jullie het een beetje snappen en mij kunnen helpen

mvg, wouter

Mag ik het proberen simpel te houden?
Welke schijf / schijven van Microsoft heb je in huis en dan bedoel ik niet de merkpc gebonden recoveryschijf / schijven, al mag je daar óók antwoord op geven?

In het geval dat je een Microsoft XP schijf bezit en / of een Windows 7 schijf, dan wordt idd. bij het gebruik maken van zo'n schijf je hele pc gewist en Windows clean geïnstalleerd. Bij dit soort installaties dien je óók te beschikken over een drivercd van de (merk) pc.

Heb je slechts een recovery CD van de pc dan wordt idd. XP hersteld. In dat geval krijg je de pc terug zoals je 'm ooit heb aangeschaft. Voordeel van zo'n recoverydisk is dat je niet zelf additionele drivers hoeft te zoeken en te installeren.

Mag ik het proberen simpel te houden?
Welke schijf / schijven van Microsoft heb je in huis en dan bedoel ik niet de merkpc gebonden recoveryschijf / schijven, al mag je daar óók antwoord op geven?

In het geval dat je een Microsoft XP schijf bezit en / of een Windows 7 schijf, dan wordt idd. bij het gebruik maken van zo'n schijf je hele pc gewist en Windows clean geïnstalleerd. Bij dit soort installaties dien je óók te beschikken over een drivercd van de (merk) pc.

Heb je slechts een recovery CD van de pc dan wordt idd. XP hersteld. In dat geval krijg je de pc terug zoals je 'm ooit heb aangeschaft. Voordeel van zo'n recoverydisk is dat je niet zelf additionele drivers hoeft te zoeken en te installeren.

ik heb aleen 1 windows 7 shijf in huis en die is niet merkgebonden das is een algemene schijf voor windows 7
ik heb helaas geen drivescd :(

zijn er ander mogelijkheden om mijn pc terug te zetten dat bijv de systeem instelling terug komen en dan op 1 of ander manier windows 7 erop zetten?

Je geeft te weinig informatie. Zo schrijf je "Als ik terugga naar de fabrieksinstellingen" (daarbij refereer je aan XP) Hoe had je dat in gedachten? Heeft de machine een verborgen partitie?

Als je de 7 CD erin stopt zal je vooraf je moeten vergewissen dat er voor alle hardware drivers te vinden zijn én die downloaden.

mijn laptop had via acer een recovery terug naar de fabrieks instellingen is er niet iets dat op deze pc zit? de pc is van HP

die 2de snap ik niet echt kun je het een beetje makkelijker uitleggen :o
het is toch gewoon als je dan bijv weer helemaal terug bent bij de fabrieks instellingen dat je dan windows 7 er op kan zetten dan heb je toch niks extra's nodig?

met systeem herstel moet het toch ook lukken hoever gaat die terug

windows 7 staat er pas 3 maanden op zou ik zover of tot een redelijk stuk in de buurt kunnen komen?

Jij gooit een stuk of 4 soorten installaties door elkaar.

Het is heel simpel:

1. Je pakt een originele Windows XP of 7 DVD en daarmee installeer je Windows. Resultaat? Een compleet schone machine.
2. áls je machine een verborgen partitie heeft wordt je machine door gebruik te maken van die partitie hersteld naar het moment zoals je 'm ooit nieuw kreeg.
3. een systgeemherstel levert nimmer een schone Windows op.
4. je hebt een recovery CD / DVD van je pc en daarmee bereik je hetzelfde als onder 2.

Jij gooit een stuk of 4 soorten installaties door elkaar.

Het is heel simpel:

1. Je pakt een originele Windows XP of 7 DVD en daarmee installeer je Windows. Resultaat? Een compleet schone machine.
2. áls je machine een verborgen partitie heeft wordt je machine door gebruik te maken van die partitie hersteld naar het moment zoals je 'm ooit nieuw kreeg.
3. een systgeemherstel levert nimmer een schone Windows op.
4. je hebt een recovery CD / DVD van je pc en daarmee bereik je hetzelfde als onder 2.
dat lijkt me de best optie :)
maar is die cd nog bruikbaar niet dat die cd maar 1 keer bruikbaar is en dat ik zonder besturing programma zit

Die CD is bruikbaar (mits bij het systeem gekocht) Soms na enkele keren niet meer, maar dan krijg je kosteloos van Microsoft een nieuwe activeringscode. Dat kost slechts 1 telefoontje.

Die CD is bruikbaar (mits bij het systeem gekocht) Soms na enkele keren niet meer, maar dan krijg je kosteloos van Microsoft een nieuwe activeringscode. Dat kost slechts 1 telefoontje.

hij is niet bij een systeem gekocht denk ik ik heb deze pc 2de hand en heb de belangrijkste dingen late vervangen om goedkoop toch een pc te hebben, ik heb toen ook windows 7 erop laten zetten en daar heb ik de cd toen van meegekregen,
er staat op dat ie een paar keer bruikbaar is binnen een bepaalde tijd,

de build date is 23.11.2009 zou die dan nog werken ik denk het zelf wel

mvg, wouter

Als die DVD op deze machine is gebruikt (en op geen enkele andere) dan gaat het lukken.
Het is een originele Windows DVD ? Geen eigen baksel van deze of gene?

zover ik weet is ie nergens anders gebruikt aleen op mijn pc

orgineel ist ie met sticker
orginele CD (met zoon rand eromheen) boekje belangrijke info en nog meer van die officiele dingen

ik zal hem morgen opnieuw gaan installeren,

mvg, wouter

Check VOORAF of voor Windows 7 drivers zijn te vinden voor de in jouw machine zittende hardware !!!!!

hoe kan ik dat zien :o

dezelfde staat er nu toch ook al op da moet toch geen probleem zijn?

Als alles prima werkt terwijl 7 erop stond dan zal het wel gaan lukken, maaaaaaaaaaaar, die Windows 7 DVD bevat láng niet alle drivers voor alle hardware in je machine. Die zal je toch echt handmatig moeten downloaden.

ik heb er nu windows 7 opstaan en alles werkt prima
wat moet ik er dan nog bij downloaden ? kun je daar ietsjes meer uitleg overgeven dat ik mijn pc niet ga verneuken :o

Jazeker, ik maak even een screendumpje, ik kom er met een minuut of 4 op terug.

Als je dit tooltje download (PC Wizard 2010), dan kun je vrij precies zien welke hardware er in je machine zit en als je dát weet, is het vrij eenvoudig op de respectievelijke websites van de fabrikanten uit te zoeken of er voor dát stukje hardware drivers zijn voor Windows 7 (Daar waar jouw pc ooit werd afgeleverd met XP)

Zo kun je in het plaatje zien waaruit mijn pc bestaat. Screendumpje gemaakt van een schermpje met die PC Wizard 2010.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
dit moet je toch pas na de instalatie doen ?
of moet je dat nu al doen ?
of moet ik dat via een speciale manier doen?

want als het nou iets belangrijks is wat nodig is voor opstarten?

sorry voor al de vragen maar ik wil het goed doen en niet dat ik binnekort weer met mijn pc wegkan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan