Windows 7 Services

Status
Niet open voor verdere reacties.
GEHEEL OP EIGEN RISICO!

Om een duidelijk overzicht te krijgen welke services je wel en niet uit kunt zetten vind je op de volgende website:

(Ik link je gelijk door voor services voor Windows 7 SP1):

http://www.blackviper.com/2010/12/17/black-vipers-windows-7-service-pack-1-service-configurations/

Scrol een beetje naar beneden toe en dan zie je een hele tabel. Zoek bovenin de tabel jouw versie van Windows 7 op (in het lichtgrijs). Home, Pro of Ultimate bijvoorbeeld.

Daarnaast zie je Safe, Tweaked, en Barebones staan.

- Safe betekent dat je de onderstaande services van de tabel Veilig kunt uitschakelen;

- Tweaked is bedoeld om je computer een performance-boost te geven;

- Barebones betekent dat je bijna alles uitschakelt. Dit raad ik je sterk af!

PS: Ik hoop dat je bekend bent onder services.msc, anders moet ik jou dat ook nog uitleggen. :p

Toch vind ik het zelf niet verstandig om onder Services wijzigingen door te voeren.

Laatst bewerkt:
Beeindig nooit explorer.exe, simpel antwoord maar heb zelf die fout een keer gemaakt.

Ik wil geen services uitschakelen, maar ik wil juist weten welke hij nodig heeft en als die uitstaan dan is het logisch dat er fouten komen in het systeem.

@tim687 Is net zoiets als ik wil alles van mijn auto weten, maar wassen, oliepijlen en ruiterwisser vloeistof bijvullen doe ik niet.
Anders, waarom wil je bepaalde services uitschakelen om fouten in het systeem te verkrijgen?
Eerst even je verdiepen in Windows voordat je de boel wilt uitschakelen en/of inschakelen.
Heb je al een viruscanner...?
If it is not broke, do not fix it!

Laatst bewerkt:
@prins333
Geef gefundeerde antwoorden in het topic, heb al 1 bericht verwijderd in een ander topic.

Ik heb alles gedaan wat er op de site stond bedankt,
Ik heb zeker 15 (niet overdreven) van automatisch naar Handmatig verandert, was wel effe een 15 min bezig :-P

@Mik Zjegger,

Zo zie je maar weer dat ik over explorer.exe toch nog wat te leren had, dank hiervoor! ;)

Heb je een precies doel hiermee Tim?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan