Windows 7 theme voor vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
377
Hallo ik wil graag een windows 7 thema voor mijn windows vista computer.
Ik heb alles al gedownload zoals ze het op youtube ook allemaal doen, alleen dan wil ik hem instellen als thema, en dan krijg ik gewoon dezelfde.

Ik heb een 32 bits besturingssysteem
Hier een screen. aangezien ik niet weet hoe ik hier een plaatje plaats.
de link ; http://yfrog.com/87themaj

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Alvast bedankt !

Groetjes sebastiaan
 
Kijk hier maar eens, hopelijk is dat wat je nodig hebt...

Verder is deze site ook wel het bekijken waard! (ook voor Windows XP gebruikers!). Daarop is een programma te vinden die je Taakbalk ook meteen in Windows 7 "stijl" omzeg. Inclusief Start knop!

Trouwens, als je het theme bestandje nog niet kunt openen zoals je dat op die screenshot hebt laten zien, zou je nog 2 dingen kunnen proberen: dubbelklikken op het .theme bestand (wel dat venstertje even afsluiten...), en anders zou je explorer.exe nog kunnen restarten (taakbeheer --> processen (delete explorer.exe) en dan taakbeheer --> bestand --> nieuwe taak: explorer.exe).

Hopelijk is dit genoeg informatie... :p

mr32 :cool:
 
oeps, hmm, dat over viGlance neem ik terug. Ik weet namelijk niet zeker of dat ook onder Vista werkt :confused:. Je zou het kunnen proberen...
 
Als ik 2 x op het bestand klik krijg ik gewoon windows vista theme, alleen dan met een zwarte achtergrond ? Heel raar.
En moet ik bij taakbeheer > processen alle internet explorer beeindigen ?
 
viGlance werkte. Alleen niet compleet. Alleen de openstaande bestanden in de taakbalk waren kleiner.
 
Ik heb nog een keer geprobeerd om hem te openen via intellingen voor thema, en nu kreeg ik opeens windows klassiek. Eerst windows vista met zwarte achtergrond
 
hmm, probeer het eens met één van deze thema's. Verder zou je ook het .msstyle bestand (te vinden in die Windows 7 map (C:\Windows\Resources\Themes)), als je daar dubbel op klikt, opent hij die "windows style" (zonder geluiden, icoontjes, cursors en bureaubladachtergrond...). Dat zou wel moeten werken...
 
Trouwens, goed dat je die screenshot erbij gaf. Ik heb even opgezocht wat dat voor een thema was (Soft7). Dit thema is namelijk bedoelt voor windows 7, niet voor Windows Vista. Dat zal wel de reden zijn dat hij het niet doet. Hier heb ik wel een site waarbij het resultaat sprekend is. Hopelijk werkt het daarmee wel...
 
Nee werkt ook niet. En het is hetzelfde bestand dan die ik al had zie ik net. En bij die 1e site, staat geen windows 7 theme.
 
Als je toch aan het downloaden bent, waarom installeer je dan niet gewoon Windows 7 zelf, ipv een Windows 7 thema op het toch al zo trage Vista?
 
Omdat ik geen 180 euro over heb voor windows 7 :(
Want als ik upgrade koop neem ik alle bestanden mee dus dat werkt niet
 
Er is nog hoop: Je bent één belangrijke stap vergeten: het patchen van UXTHEME.dll. Als je dat doet kun je ook thema's en msstyle bestanden van derden gebruiken! Als je dat niet doet, krijg je dus hetgene wat je hiervoor had beschreven. Hier is een goed programmaatje daarvoor. Ik adviseer wel om eerst een herstelpunt aan te maken en een backup van de betreffende .DLL bestanden (UXTHEME.dll (waarschijnlijk te vinden in je C:\Windows\System32 map)). Verder is het geheel op eigen risico, maar het werkt wel! Na het patchen moet je je computer even herstarten, en dan zou alles moeten werken, staat het daarna nog niet in het lijstje, dubbelklik dan gewoon op die bestanden (zoals ik al eerder zei). Als het dan nog niet werkt, kun je inderdaad beter op Windows 7 overstappen...

Ik kwam er trouwens toen ik vanochtend wakker werd achter, het is voor mij ook een hele tijd geleden dat ik dat moest doen onder Windows XP... Sorry dat ik dit niet eerder herkende... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Als ik windows 7 wil kopen, moet ik die upgrade niet hebben. Dan neem ik alle bestanden mee en dat is juist niet de bedoeling. En wat mr32 beschrijft het patchen van UXTHEME.dll. Ik heb niet veel verstand van computers dus kortom ik begrijp er niks van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan