Windows 8 verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Beste forum leden..

Ik ben al een tijdje de versie Windows 8 aan het testen, maar ik vindt het maar onhandig. Sommige programma's kan ik niet installeren omdat ik niet het goede besturingssysteem heb en zo zijn er nog een aantal dingen waar ik me een beetje aan erger..

Weet iemand hoe je dit eraf krijgt? Ofwel gewoon downgraden naar Windows 7? Maar zo gemakkelijk vind ik het nog niet.
Windows 7 was voor geïnstalleerd op mijn laptop (acer).
Ik heb wel een activatiecode van Windows 7 op de onderkant van mijn laptop zitten.
En als ik hem terugzet naar Windows 7, ben ik dan al mn bestanden kwijt?

ik hoop dat meer mensen hier raad mee weten.

Groeten Sjors

tsja niet slim ook om windows 8 erop te zetten als deze nog in een testfase is...

een simpele downgrade is niet mogelijk voor zover ik weet. je zal dus waarschijnlijk je harddisk moeten formatteren en windows 7 opnieuw erop moeten zetten met die activatiecode die je al gevonden hebt...

je kan eventueel nog kijken of systeemherstel nog mogelijk is.

bij een nieuwe installatie ben je inderdaad je bestanden kwijt, deze moet je dus ook goed backuppen.

Je bestanden ben je nooit kwijt als je een backup maakt. Windows 8 kun je niet downgraden naar Windows 7.
Dat zul je met de herstel cd of partitie moeten doen.
Als dat er niet is zul je Windows 7 helemaal opnieuw moeten installeren.
Nogmaals. Zorg altijd voor een backup van de spullen die je niet kwijt wilt.

* Botsing met Example5

Maar ik heb geen cd, het was voor geinstalleerd.
Moet ik nu ergens Windows 7 downloaden (bijv. de test versie) en dan de activatiecode invoeren?

Dan zul je inderdaad aan een installatie DVD moeten zien te komen met dezelfde editie van Windows 7 als erop stond.
Home, Ultimate, 32-bit, 64-bit, noem ze allemaal maar op.
Dan kun je je eigen activatiecode gebruiken.

of opstarten vanaf de herstel partitie (moet je even kijken welke toets je dan moet indrukken in de bios, dit verschilt per computer) en dan daarvanaf windows 7 terug installeren, je zult wel al je bestanden op een andere harde schijf moet backuppen als je ze wilt houden

bij acer is het meestal zo dat je tijdens het opstarten f10 kan blijven intikken en dan kom je bij acer erecovery terecht vanuit waar je systeemherstel kan doen. maak dus wel vantevoren een backup van je bestanden.

Wie heeft het hier over Internet Explorer 8?

@tramp dit gaat over windows 8 verwijderen heeft helemaal niks te maken met ie8

Ik denk dat je dan op torrent sites moet zijn.

Of lenen van een bekende met de juiste editie.

Laatst bewerkt:
@tramp,

als je iets copy paste, zorg dan tenminste dat je het goede copy paste...

@helpendehand,
heb je al gekeken of je niet ergens (na aanschaf van de laptop) een herstelschijf (of die herstelpartitie die je met f10 kan opstarten zoals ik eerder aangaf) tot je beschikking hebt? dan heb je namelijk ook meteen alle drivers en de juiste windows versie, scheelt een hoop gedoe

@eenpersoon,

het is niet toegestaan hints/tips te geven, waar je iets illegaal kunt downloaden. Daarom jou bericht verwijderd.

@tramp,

als je iets copy paste, zorg dan tenminste dat je het goede copy paste...

@helpendehand,
heb je al gekeken of je niet ergens (na aanschaf van de laptop) een herstelschijf (of die herstelpartitie die je met f10 kan opstarten zoals ik eerder aangaf) tot je beschikking hebt? dan heb je namelijk ook meteen alle drivers en de juiste windows versie, scheelt een hoop gedoe

Ja, zelfs met Acer gebeld, maar dan moet ik een herstel schijf kopen

@helpendehand123,

ik vrees dat als je zelf geen herstelschijven hebt gemaakt of er geen herstelpartitie is dat dat de enige legale manier is

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Helpende Hand,

Je moet op een of andere manier een OEM versie zien te bemachtigen van jouw windows 7 versie. Vooral als je namelijk een Acer, Asus, HP o.i.d.hebt
zal je MBR namelijk overschreven zijn door Windows 8 Installatie. Systeem herstel via Alt+F10 is dan namelijk ook niet meer beschikbaar en een standaard
kopie van oftewel Usenet of torrents werkt niet met jou cd key. Zie mijn post die ook op deze manier is opgelost http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/707909-Welke-xp-versie-voor-ACER-Travelmate?p=4532621&highlight=#post4532621

Microsoft zegt zelf dat het niet mogelijk is om Windows 8 te verwijderen zonder de CD die bij de computer geleverd werd.

Windows 8 is zonder problemen te verwijderen hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan