Windows 95 internet via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hoe krijg ik Windows 95 zover dat hij wil internetten via de LAN?

(ja, met IE 3.0!)
 
Gewoon instellingen volgen en instellen als '98. Alleen 3.0, zou ik niet mee op internet gaan. Ten eerste laadt 99 % van de pagina's zeer traag en niet foutloos. Je kan beter internet explorer 5.5 erop gooien!
 
Gewoon instellingen volgen en instellen als '98.

"ja ma da wekt dus nie :("
....

Dat heb ik al geprobeerd.
Ik vermoed dat ik ergens protocollen moet toevoegen cq instellingen moet maken..

NetBUI en TCP/IP staan er al tussen.
 
Heb jij DHCP aan in je netwerk? of werk je via een proxy?
 
Ok Probeer is Start-> Uitvoeren -> winipcfg
Als het goed is krijg je nu je IP settings te zien. Krijg je een error, dan mis je bepaalde (netwerk)onderdelen. Probeer gewoon alle netwerkonderdelen te verwijderen en zorg alleen voor TCP/IP en je netwerkkaart.
 
Wat krijg je te zien als je winipcfg invoert? Krijgt de pc ook een ipadres?
 
Ik heb nog nooit een Win95 in netwerk gekregen dus ben benieuwd.

Restulaat winipcfg:
PPP-adapter
Adapter adres: 44-45-53-54-00-00
IP adres: 0-0-0-0
Subnetmasker: 0-0-0-0

Ik ging er inderdaad vanuit dat hij automatisch een IP adres toegwezen kreeg (zoals ook ingesteld staat).

Ik zal hem er nu een handmatig toewijzen..
 
Helaas, na toewijzig van IP en subnet verschijnt hij nog niet in de werkgroeplijst en kan ook nog niet internetten.

C:\WINDOWS\Desktop>net view

Fout 3787: U kunt deze bewerking pas uitvoeren als u bent aangemeld.
 
Laatst bewerkt:
PPP-adapter ... dat klinkt als een modem, niet als een netwerkkaart.
Dat gaat dus niet samenwerken met een router ;)

Is er geen dropdown-menu waarmee je kan kiezen voor de netwerkkaart? Of is de netwerkkaart niet geinstalleerd?
 
*bijlage*
 

Bijlagen

  • hebjehierwataan.jpg
    hebjehierwataan.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • windows98.jpg
    windows98.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
ppp adapter volgens mij staat standaard in windows.
In iedergeval zou je naast die ppp adapter je netwerkkaart moeten kunnen kiezen.
Als dat niet het geval is, even goed controleren of de tcp/ip daadwerkelijk voor je netwerkkaart hebt geinstalleerd, en niet alleen die van externe toegangs adapter.

tevens heb je in je screenshot de ip instellingen van de ppp adapter adapter aangepast, dit moet je dus doen bij je netwerk adapter.
 
Geplaatst door Heinikken

tevens heb je in je screenshot de ip instellingen van de ppp adapter adapter aangepast, dit moet je dus doen bij je netwerk adapter.

Help :).

Waar precies?
Ik denk dat ik een beetje verdwaald bent.

Inmiddels heb ik ook al andere dingen geprobeerd (dingen toegevoegd en verwijderd enzo) maar dat mocht niet baten.
 
hehe :)

ok, als je naar je netwerkeigenschappen gaat (op je bureaublad rechtsklikken op "Netwerkomgeving" en kiezen voor eigenschappen) zie je daar enigzins bovenaan verschillende adapters staan. (O.a. de externe toegangsadapter) hier moet je netwerkkaart bij staan. In je vorige screenshots stond die er ook bij dus als je daar niks gewijzigd hebt zou het nog goed moeten zijn.

Als je verder naar beneden gaat zie je ook 1 (of meerdere) tcp/ip protocollen staan. (zie screenshot).
Hier moet dus ook een tcp/ip protocol bij staan van je netwerkkaart (bij mij de bovenste). Hier kan je evt ip adres+subnetmask toewijzen, en wat ik bedoelde is dat jij die instellingen hebt gedaan bij het ip protocol van de externe toegangs adapter.(de middelste bij mij). Deze kan je weer terugzetten naar automatisch ip enz (ik denk niet dat je nog een inbelverbinding gebruikt dus het is ook niet erg om te laten staan maar toch..)

Maar je zegt dat de router DHCP gebruikt, dus het zou moeten werken zonder ip adres toe te wijzen.
Dus als alles goed ingesteld zoals boven beschreven zou het in principe zou moeten werken.

Zo niet gaan we even verder puzzelen.
let me know!
succes
 

Bijlagen

  • netwerk1.jpg
    netwerk1.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 36
attachment.php


?
Want ik snap vrij weinig van wat je zegt.
 

Bijlagen

  • netwerk.png
    netwerk.png
    11 KB · Weergaven: 56
juistem.

Zoals je ziet ze je bij jou alleen de externe toegangsadapter staan. Dit betekent dat je netwerkkaart op dit moment niet (goed) is geinstalleerd. De protocollen TCP/IP en NETBEUI die je nu ziet staan zijn dan ook van die externe toegansadapter, en heeft dan ook geen zin hier iets aan te passen.

Dus nu eerst je netwerkkaart weer installeren. Als je dat hebt gedaan is er in je lijst een nieuwe (extra) TCP/IP protocol toegvoegd (met de naam van je netwerkkaart erachter). Als dat niet het geval is kan je deze handmatig toevoegen door op toevoegen te klikken en onder Protocol / Microsoft het TCP/IP protocol aan te klikken.
Ok klikken en opnieuw opstarten.

Daarna gaan we weer verder kijken :)
 
Geplaatst door Heinikken
juistem.

Zoals je ziet ze je bij jou alleen de externe toegangsadapter staan. Dit betekent dat je netwerkkaart op dit moment niet (goed) is geinstalleerd. De protocollen TCP/IP en NETBEUI die je nu ziet staan zijn dan ook van die externe toegansadapter, en heeft dan ook geen zin hier iets aan te passen.

Dus nu eerst je netwerkkaart weer installeren. Als je dat hebt gedaan is er in je lijst een nieuwe (extra) TCP/IP protocol toegvoegd (met de naam van je netwerkkaart erachter). Als dat niet het geval is kan je deze handmatig toevoegen door op toevoegen te klikken en onder Protocol / Microsoft het TCP/IP protocol aan te klikken.
Ok klikken en opnieuw opstarten.

Daarna gaan we weer verder kijken :)


Uuhm ja.. Ik denk dat het niet gaat lukken zo.. Geen idee hoe ik die toe zou moeten voegen. Ik geef het maar op..
 
opgeven??? we gaan door totdat het gelukt is! :)

Stap 1:
heb je de netwerkkaart geinstalleerd?
Zo ja: gaan we zo verder met stap 2
Zo nee: eerst ff doen, gaan we daarna verder met stap 2

(misschien is het makkelijker om dit via msn stap voor stap te doorlopen, als je wil kan je me toevoegen: -edit-, wel snel doen want ik haal dit zo weer weg :) )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan