Windows 95 internet via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whieeeee! :D

Ok, ik heb niet stilgezeten! Hij (lijkt) te werken nu!

attachment.php


En nu?

==========
C:\Documents and Settings\Jean-Paul>net view
Servernaam Opmerking

-------------------------------------------------
\\PC-01 J-P's PC
\\WIN95 Win95 Virtual
De opdracht is voltooid.
======================

:D:D Jammer dat hij een IP heeft wat 'ie niet zou moeten hebben maar dat is even niet van belang :p.

Ik ga kijken of ik kan internetten.
 

Bijlagen

  • windows95.png
    windows95.png
    72 KB · Weergaven: 39
Ok; internet doet het nog niet.
"bezig met zoeken naar locatie www.helpmij.nl"

Moet ik daar nog instellingen maken?

Sorry voor de 3 berichten maar is voor de bijlagen.

Edit:
attachment.php
 

Bijlagen

  • internet.jpg
    internet.jpg
    56 KB · Weergaven: 33
mmm
volgens je eerste screenshot zit het nu ook nog niet helmaal lekker:
in je systeem configuratie staat nu 2x je netwerkkaart, en beide keren met fouten. Je kan er eentje verwijderen (die met het kruisje wellicht) en die andere kan je even kijken via "Eigenschappen" onderaan wat de problemen zijn. Waarschijnlijk het stuurprogramma vermoed ik. Die zou je even opnieuw moeten installeren via de wizard die je daar dan ook gelijk te zien krijgt.

De overige screenshots zagen er goed uit. Dat er een ip adres stond kan wel kloppen, die wordt nl toegewezen door je router (10.0.0.138 klopt dat?)
Je kan proberen om bij winipcfg op "alle vrijgeven" en op "alle vernieuwen" klikken, en dan kijken of het wel werkt. Maar ik denk dat het nog niet werkt door die probleempjes bij de netwerkkaarten.
 
Neeneenee, alles werkt nu. Geen conflicten met netwerkkaarten meer.

IP wordt inderdaad door de DHCP toegewezen..

Alleen; punt is dat internet dus nog niet werkt. Duurt héél lang en dan krijg ik bovenstaande fout.

Nog ergens een instelling?
 
Pinging 212.204.228.112 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Aah, daar is hij in ieder geval vrij eensgezind over :).
 
mmmm
we zijn dichtbij...ik voel het...


staat er in IE misschien een proxy server ingesteld?
(extra / opties / verbindingen / lan instellingen).
zoja, even uitschakelen.

Klopt het dan 10.0.0.138 je router is?
en kan je wel pingen naar je router?
en hebben andere pc's in het netwerk ook ip adressen in dezelfde range? (10.0.0.2)
 
Hehe, als het eenmaal gaat werken zal je toch amper sites kunnen bezoeken met die verouderde browser.

IE3.x ondersteund volgens mij amper javascript en de nieuwe HTML standaarden enzo.

Die melding komt idd voor als je een proxy in hebt gesteld (Of het vinkje bij "Instellingen van IE zoeken" oid) aanhebt staan.
 
Ik heb geen proxy ingesteld
10.0.0.138 is mn router
Hij is niet pingbaar
PC wordt herkent in het netwerk (zoals ik al eerer aangaf) en netwerkbenadering is geen probleem.

www.google.nl // www.helpmij.nl/forum/ zouden opzich te openen moeten zijn.
 
misschien moet er juist wel een proxy ingesteld zijn? (zie andere pc's in het netwerk)

Bij verbindingen, staan daar inbelverbindingen?
zoja: staat "nooit een verbinding kiezen" aangevinkt?

Kan de router nooit gepingd worden? of alleen niet van deze pc?
 
Geplaatst door Heinikken
misschien moet er juist wel een proxy ingesteld zijn? (zie andere pc's in het netwerk)
Weenie? Anderen zijn proxyloos hoor..

Geplaatst door Heinikken
Bij verbindingen, staan daar inbelverbindingen?
zoja: staat "nooit een verbinding kiezen" aangevinkt?
Nee
Ja

Geplaatst door Heinikken
Kan de router nooit gepingd worden? of alleen niet van deze pc?
Nee
Ja
 
Geplaatst door XP_PC

quote:Geplaatst door Heinikken
Kan de router nooit gepingd worden? of alleen niet van deze pc?

Nee
Ja

Dus van andere pc's kan je de router wel pingen?
En als je bij een dos promp typt:
ipconfig /release_all + enter, daarna
ipconfig /renew_all + enter
en het daarna nog eens probeerd?
 
kan allebei, :)
het enige verschil is dat winipcfg een grafische (windows) interface heeft en ipconfig werkt alleen bij een dos prompt.
 
Ik weet niet of je het al hebt opgegeven, maar ik bedacht nog toen ik een rustig moment had vanochtend (na de koffie en sigaret zeg maar...;) )

Gebeurd er misschien wel wat als je een ip adres toewijst, de standaard gateway invult (ip van je router) en bij dns ook de ip van je router invult?
 
Heinikken zei:
Gebeurd er misschien wel wat als je een ip adres toewijst, de standaard gateway invult (ip van je router) en bij dns ook de ip van je router invult?

Het upgraden van IE 3.0 naar IE 5.0 werkt ook niet omdat hij dan een internetverbinding wil hebben :confused:.

Waar heb ik minimaal nodig voor netwerk? Want inmiddels heb ik tig protocollen geïnstalleerd staan maar ik weet niet welke in eigenlijk nodig heb..
 
Alleen TCP/IP heb je nodig voor het netwerk. En misschien de client voor Microsoft netwerken voor het communiceren binnen je netwerk. Verder niks...
 
BrEeZeR zei:
Alleen TCP/IP heb je nodig voor het netwerk. En misschien de client voor Microsoft netwerken voor het communiceren binnen je netwerk. Verder niks...

Dan ga ik die erop zetten, even kaal beginnen :).
 
Heb je geen CD van je provider met IE5 erop? Ik iig nog wel een oud cd'tje van Chello _ergens_....
 
Oei.. Die hopeloos oude dingen moet ik dan ook nog wel hebben.

Ik ga even kijken of ik aan een full pack kan komen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan