Windows 95 internet via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dus het punt, ik heb geen idee wat voor netwerkkaart aangezien wordt door virtual machine. Aangezien 98 t/m 2003 wel werken hoefte ik daar niet op te letten.
 
nu snap ik jou niet meer....:(

Is je netwerkkaart nou geinstalleerd of niet?
heb je een installatie diskette? Of heb je drivers van de fabrikant-website gehaald?
 
Geplaatst door Heinikken

Is je netwerkkaart nou geinstalleerd of niet?
Jij zegt van niet.


Geplaatst door Heinikken

heb je een installatie diskette? Of heb je drivers van de fabrikant-website gehaald?

Nogmaals, ik weet niet wat voor netwerkkaart aangewezen wordt door virtual machine. Is dat mn eigen netwerkkaart die ik in mijn PC heb zitten of ook een virtual geval.

In het eerste geval kan ik eventueel op zoek naar 95 drivers.
 
Jij zegt van niet.
mmm das waar...:)

http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?s=&attachmentid=25498
Op dit screenshot (van jezelf) zie je die "PCI FAST ETHERNET blabla" staan.
Als je nu in datzelfde scherm kijkt, staat die adapter er dan nog steeds bij?
Zo niet, in de bijlage vind je een driver voor de netwerkkaart zoals die in je eerdere screenshots stond geinstalleerd.
Deze is ook is ook geschikt voor win95.
Als het goed is gaat hier gewoon om je eigen netwerkkaart en zou je deze dus moeten kunnen installeren dmv de win95 driver die in het zip bestand zitten (WIN95/NDIS3/NETPCI.INF of WIN95/NDIS2/NET_PCI.INF)
 
Download Access Restricted
Only DriverGuide members can access this file, and you're probably seeing this message because you're not yet a member. Don't worry, signing up is free and easy, and we'll show you how! Without joining DriverGuide the only thing you can do is order this driver on CD.

Heb je het file-tje voor me? Aangezien je hem al als bijlage had zoals je zegt.
 
Je hoeft je niet aan te melden.

Inloggen met drivers en wachtwoord all en je komt heel ver
 
idd met die gegevens zou het moeten lukken.

Mocht dit niet het geval zijn, laat het maar weten. Dan probeer ik het nog een keer.
Ik had al geprobeerd als bijlage toe te voegen maar om de 1 of andere redenen kwam ie er niet bij te staan.
 
Die melding staat er al maanden op en daar hoef je je niks van aan te trekken
 
Geïnstalleerd (denk ik) maar ik kom hier dus geen steek verder mee :(.
 
kun je nog een keer een screenshot maken van je netwerk eigenschappen?
 
Jawôl, een moment.

attachment.php
 

Bijlagen

  • netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 26
mmm vaag
hier staat ie nog niet bij.
en van je systeemconfiguratie? (config scherm / systeem)
mocht er bij netwerkadapters een plusje staatn gaarne even uitvouwen)
 
Jij zegt het maar, ik krijg het niet meer voor elkaar...

Deze bedoel je toch:
attachment.php


?

Geen kruisje meer bij de netwerkapparatuur in ieder geval.
 

Bijlagen

  • config.jpg
    config.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 24
juist.
dat ziet er nu goed uit.
beetje jammer dat ie niet bij je netwerk eigenschappen staat, maar daar gaan we nu wat proberen aan te doen:

Bij netwerkeigenschappen klik je op toevoegen - klik "adapter" aan en weer op toevoegen.
Vervolgens kan je in het linkerlijstje de fabrikant SVEC aanklikken. Bij mij staat jouw type kaart (21140) er niet bij, maar bij jou misschien wel omdat je hem al geinstalleerd hebt. Als dat het geval is aanklikken en op ok.

Als je kaart er niet bij staat klik je op diskette en vervolgens blader je naar de uitgepakte driver bestanden (als je die nog hebt) en klik het juiste .inf bestand aan en klik op ok-ok-ok. Je zult opnieuw op moeten starten, en maak daarna nog eens een screenshot van de netwerkeigenschappen als je wil.
 
Ok, dit gaat goed mis.. Hij vraagt om allerlei files die ik niet heb.
 
helemaal goed! We komen er wel...:)
Je netwerk kaart staat er nu bij en zoals je kan zien staat er nu ook het tcp/ip protocol van de netwerkkaart bij.

Hier kan je evt ip adressen etc toewijzen, maar aangezien je vertelde dat je router met dhcp werkte zou het nu reeds goed moeten staan. Werkt het niet al toevallig?

Zo niet, gaan we weer verder aan het begin van deze thread: Even naar start - uitvoeren - typ: winipcfg - kies bij het zwarte pijltje je netwerkadapter en maak een screenshot .

ben benieuwd...

- je had al gereageerd:
wanneer vraagt ie dat? voor of na het opnieuw opstarten? en vraagt ie niet toevallig om de win95 cd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan