Windows blijft hangen in het opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

LangeveldA

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
44
Ik heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd omdat ik problemen had met het opstarten. Maar na het een of twee keer gedaan te hebben blijft windows wederom hangen bij het opstartscherm. Dit is dus dat scherm met dat bewegende blauwe balkje. Enig idee wat het probleem kan zijn??
 
heb je alleen windows geinstaleerd en verder nog niks?
probeer veilige modus eens kom je er dan nog wel in?
heb je nog foutmeldingen tijdens de instalatie gezien.
als het een merkcomputer is, kijk eens of er een diagnose programma voor je harde schijf is.
 
Ik heb eerst windows geinstalleerd en daarna nog wel wat andere dingen zoals een virusscanner, drivers voor de videokaart, ethernet kaart en geluidskaart.
Het is overigens geen merkcomputer.
Ik zit zelf ook te denken aan een hardware probleem.
De reden hiervoor is dat dit probleem niet constant aanwezig is?
 
Gebruik je de USB poorten voor webcam, printer etc?

Haal deze er allemaal uit en start opnieuw op.

Start hij nu wel door?
 
Draai eens een paar (verloren) uurtjes een geheugen test.

http://www.memtest86.com/

Test de hardeschijf eens met een diagnosetool,hier wat merken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag

Om hardware zoveel mogelijk uit te sluiten,maak de PC zo kaal mogelijk,zodat je alleen nog een reepje geheugen en de videokaart hebt zitten.

Dan opstarten en testen,dan een voor een de kaarten en andere apparatuur erbij zetten,totdat je (hopelijk) de boosdoener vindt.

Kijk ook even naar de geleverde spanning van de voeding.Deze laatste en het moederbord,zijn over het algemeen lastiger om te controleren.
Greetz
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je de USB poorten voor webcam, printer etc?

Haal deze er allemaal uit en start opnieuw op.

Start hij nu wel door?

Er zit alleen een USB muis in en een zender voor het draadloze toetsenbord.
Verder alleen de monitor en een netwerkkabel. Maar ik zal nog even proberen de muis in een andere poort te doen.
 
Ik heb inmiddels alle usb devices eruit gehaald. Verder heb ik het geheugen uitvoering getest met memtest68. Bij het testen van mijn harddisk (ik heb een maxor 250GB sata schijf) met powermax vanaf diskette blijft het testprogramma direkt hangen. De test zegt detecting devices maar verder gebeurt er niets. Ik heb ook al geprobberd powermax op een andere diskette te zetten maar dan gebeurt hetzelfde.

Betekent dit dat er inderdaad een probleem is met de harde schijf en powermax deze niet kan detecten of kan ik eventueel nog een ander programma gebruiken?
 
De reden hiervoor is dat dit probleem niet constant aanwezig is?
kun je zo nu en dan nog wel in Windows komen,of nu helemaal niet meer?

Greetz
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD kiezen voor R(epair), twee keer enter, dan achter de prompt: chkdsk /r

Als de schijf wordt gevonden en chkdsk is voltooid opnieuw opstarten.

Dan moet het lukken,

Wordt er geen HDD gevonden, HDD testen met testdisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Greetz,

Harry.
 
Zojuist heb ik voor het eerst weer sinds lange tijd succesvol windows op kunnen starten. Ik heb voor de zekerheid mijn harde schijven getest met Testdisk en chkdsk onder windows. Testdisk geeft alle partities weer en ook chkdsk geeft geen fouten :thumb:

Nu maar even afwachten hoe lang het goed gaat!!
 
Nooit te vroeg juichen!!!

Zojuist crashte mij PC in windows. Ik krijg een blauw scherm met de melding Kernel_Stack_Inpage_Error.

Het foutenrapport van windows geeft de volgende info;

Handtekening van de fout

BCCode : 77 BCP1 : C0000185 BCP2 : C0000185 BCP3 : 00000000
BCP4 : 0014B000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1


Technische gegevens

C:\DOCUME~1\DRE~1.DRE\LOCALS~1\Temp\WER78ba.dir00\Mini112106-02.dmp
C:\DOCUME~1\DRE~1.DRE\LOCALS~1\Temp\WER78ba.dir00\sysdata.xml


Dit probleem heb ik al eerder gehad en toen heeft de winkel waar de pc vandaan kwam de voeding vervangen waarna het probleem opgelost was?

Enig idee?:shocked:
 
Laatst bewerkt:
Je hebt Testdisk toch bij de hand,dus bekijk de bootsectors ook maar even.

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?
 
Dank u voor de hulp. Ik kom er alleen niet helemaal uit meer.
Inmiddels kan ik windows weer niet meer opstarten! En ik heb naast het blauwe scherm met Kernel_Stack_Inpage_Error een ander blauw scherm erbij gekregen met Unmountable_Boot_Volume.

Ik heb getracht in de bios het shadowing en caching uit te zetten maar ik kan deze optie nergens vinden in de bios. Ik heb Amibios v.02.54.

De volledige melding van het blauwe scherm is
Unmountable_Boot_Volume
0X000000ED
0X8638F708
0XC0000185
0X00000000
0X00000000
 
een ander blauw scherm erbij gekregen met Unmountable_Boot_Volume
Begint toch meer en meer,op een probleem met de bootsector te lijken,waarom geen reactie op m'n post?
 
Begint toch meer en meer,op een probleem met de bootsector te lijken,waarom geen reactie op m'n post?

Ik kan Testdisk niet draaien omdat ik nu op geen enkele manier meer in windows kan komen (ook niet in veilige modus). Ik krijg nu voortdurend het blauwe foutscherm.
De optie om via de windows XP cd- repair bij de opdrachtprompt te komen (dit wordt veel aangeraden bij de Unmountable_Boot_Volume foutmelding) werkt ook niet.

Wellicht is testdisk ook van diskette te laden. Ik zit nu op een laptop zonder diskettestation :(

Nogmaals ook de vraag hoe is shadowing/caching kan uitschaken?? Ik vind het niet terug in mijn bios.
 
Ik zag dat je een SATA Maxtor HD had. Waarschijnlijk moet je dan in de voorloop van de Setup van XP met F6 de Sata/Raid Driver vanaf een diskette installeren.
Anders ziet Windows XP na de installatie de HD niet of slecht. Heb je bij de PC een CD met drivers voor je moederbord gekregen?
Kijk op die CD dan naar een mapje met de naam (b.v.) F6sataRaid, of fl-sata, of met een icoontje in de vorm van een diskette ervoor.
En anders op zoek gaan naar die driver op de website van je moederbordfabrikant.
Als je niet weet wat die fabrikant is, download en installeer Everest. Zoek de naam en het type en de fabrikant van je moederbord op.
Zet die driver als je hem gevonden hebt op een diskette en installeer Windows XP opnieuw. Onderin het scherm zie je letters voorbij komen. Let op de melding F6.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt Testdisk toch bij de hand,dus bekijk de bootsectors ook maar even.

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?

Ik heb weer evens windows kunnen opstarten. Er staat bij 1 status OK en bij Backup bootsector ook status OK. Er staat ook Sectors are identical. Is dit goed of slecht?

Daarnaast heb ik ook via het setup menu van de win XP cd via de command prompt FIXBOOT en Chkdsk gedaan. Fixboot lukte maar hij bleef hangen bij chkdsk??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan