Windows blijft hangen in het opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
P.S. Boeing 737, ik heb de SATA drivers op schijf staan. Hij bleef echter hangen in het setup menu in een later stadium op het moment waarbij je de partitie moet selecteren waar windows op staat. Hier ben ik nu doorheen.
 
P.S. Boeing 737, ik heb de SATA drivers op schijf staan. Hij bleef echter hangen in het setup menu in een later stadium op het moment waarbij je de partitie moet selecteren waar windows op staat. Hier ben ik nu doorheen.
Op schijf: bedoel je je harde schijf?
Ik dring aan: heb je tijdens de installatie van Windoows XP helemaal in het begin van de Setup op F6 gedrukt toen dat onderin het blauwe beeld werd gevraagd?
En heb je toen even later, toen dat door Setup werd gevraagd, de diskette met de Sata/Raid-driver in het A-station gedaan? Ik zie dat nl. nergens in deze thread staan.

Als die Sata/Raid-driver niet op deze manier is geinstalleerd, kan Setup de HD niet zien, of wat ook wel gebeurd, XP verzint een "omweg" maar uiteindelijk komt dan toch weer het moment dat de HD niet meer herkend wordt.
 
P.S. Kijk in je BIOS, welke Drive Configuration staat ingesteld en welke keuzes heb je?

IDE, ATA, SATA, RAID?
 
P.S. Kijk in je BIOS, welke Drive Configuration staat ingesteld en welke keuzes heb je?

IDE, ATA, SATA, RAID?

Het enige dat ik kan vinden in de Bios is bij de Operating mode staat 'RAID mode' de andere optie daar is 'Onboard IDE operatin mode'.

P.S. met schijf bedoel ik diskette. Ik laad dus de drivers van diskette na F6 ingedrukt te hebben. Dit lijkt goed te gaan want hij herkent mijn harde schijven wel.
 
P.S. met schijf bedoel ik diskette. Ik laad dus de drivers van diskette na F6 ingedrukt te hebben. Dit lijkt goed te gaan want hij herkent mijn harde schijven wel.
Dat is duidelijk. Ik had tot nu toe in de hele thread maar één keer het woord Sata gezien en dat was in deze reactie van jou.
Jammer, ik dacht een nuttige bijdrage te kunnen leveren. Het zou n.l. niet voor het eerst zijn dat iemand gefrustreerd en woedend zijn PC aan het slopen was, zonder te beseffen, of zelfs maar te weten, dat na een herinstallatie van Windows XP die F6 methode gebruikt moet worden. Dat wil zeggen als zijn moederbord en HD die interface ook nodig hebben. Dat speelt hier dus niet. Ik kijk weer rustig mee...

NB: Ik neem toch aan dat in de BIOS die "Raid mode" op Enabled staat ?
 
klopt deze staat op enabled. Althans dit is de geselecteerde optie.

Maar het oude probleem is nog steeds aanwezig. Ik krijg nu nog steeds de blauwe schermen?
 
Bij het testen van mijn harddisk (ik heb een maxor 250GB sata schijf) met powermax vanaf diskette blijft het testprogramma direkt hangen.

Ik heb weer evens windows kunnen opstarten. Er staat bij 1 status OK en bij Backup bootsector ook status OK. Er staat ook Sectors are identical. Is dit goed of slecht?

Daarnaast heb ik ook via het setup menu van de win XP cd via de command prompt FIXBOOT en Chkdsk gedaan. Fixboot lukte maar hij bleef hangen bij chkdsk??
De bootsectors geven aan in orde te zijn,dus dat is goed,temeer je zegt dat je weer in Windows geweest bent ;)

Dit laatste feit geeft volgens mij dan ook weer aan,dat je het ook niet hoeft te zoeken in het SATA en RAID gebeuren,want anders had je niet in Windows kunnen komen.

Omdat je de schijf niet hebt kunnen testen met PowerMax en CHKDSK,lijkt het mij logisch dat de schijf zelf niet in in orde is,correct me if i'm wrong?

Is het mogelijk om de schijf in een andere PC te testen met PowerMax en\of CHKDSK?

Greetz
 
Ik heb zojuist weer de pc opnieuw opgestart. Nu krijg ik een weer een ander blauw scherm.
Hier staat o.a. 'er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen'. Verderop staat ook 'raadpleeg de hardwareleverancier voor een bios-update. Schakel eventueel bios-geheugenopties zoals caching en shadowing uit?

ik kan deze opties echt niet vinden in mijn bios (amibios). Enig idee.

Verder als ik dan de bios moet flashen zag ik bij de site van amibios dat je daar iets moet bestellen tegen 29,95 dollar? Wel een beetje duur voor een bios flash.
 
Ik heb zojuist weer de pc opnieuw opgestart. Nu krijg ik een weer een ander blauw scherm.
Hier staat o.a. 'er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen'. Verderop staat ook 'raadpleeg de hardwareleverancier voor een bios-update. Schakel eventueel bios-geheugenopties zoals caching en shadowing uit?

ik kan deze opties echt niet vinden in mijn bios (amibios). Enig idee.

Verder als ik dan de bios moet flashen zag ik bij de site van amibios dat je daar iets moet bestellen tegen 29,95 dollar? Wel een beetje duur voor een bios flash.



Hetzelfde blauwe scherm met dezelfde tekst is ook mijn probleem.Het verschijnt telkens ik een geslaagde back-up op cd-rw wil openen om zo mijn back-up te testen. Hoe geraak ik trouwens in die BIOS?
 
Geef de exacte naam en typenummer van je moederbord op.

Dus zoiets als ASUS P89X of INTEL D915PBL.
 
Hallo 1

LangeveldA: Bios-update is gratis: kijk op de site van je MOBO-Bakker !

En lees, voordat je eraan begint, vooral de gebruiksaanwijzing.

Als caching en shadowing niet in je BIOS staat, kun je het ook niet uitschakelen ! Nogmaals, lees even de gebruiksaanwijzing van je MOBO. Daar staat echt alles in.


Jokke: BIOS enteren gaat meestal via Del, F1, F, F10 alnaar gelang de fabrikant van je MOBO. Meestal verschijnt de juiste toets wel op het scherm, onderaan gedurende de POST.

Greetz,

Harry.
 
Hetzelfde blauwe scherm met dezelfde tekst is ook mijn probleem.Het verschijnt telkens ik een geslaagde back-up op cd-rw wil openen om zo mijn back-up te testen. Hoe geraak ik trouwens in die BIOS?
Jokke, start je eigen topic in dit forum.
 
Als caching en shadowing niet in je BIOS staat, kun je het ook niet uitschakelen

LangeveldA, denk aan mijn opmerking: als F6 niet goed is uitgevoerd, kan Windows een "omweg" verzinnen, maar vroeger of later komt hij met errors en BSOD's.
Als je me dat moederbordtype en -nummer geeft, zal ik ook kijken naar een nieuw, fris F6-bestandje.
 
Ik ben bang dat dat niet genoeg is. Wil je Everest Home eens downloaden en installeren?
Open het programma en ga naar Computer, Overzicht. Zie bijgaande afbeelding.
Noteer de vier bovenste gegevens naast moederbord..
 

Bijlagen

  • MoederbordType.jpg
    MoederbordType.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Hallo 1

LangeveldA: Bios-update is gratis: kijk op de site van je MOBO-Bakker !

En lees, voordat je eraan begint, vooral de gebruiksaanwijzing.

Als caching en shadowing niet in je BIOS staat, kun je het ook niet uitschakelen ! Nogmaals, lees even de gebruiksaanwijzing van je MOBO. Daar staat echt alles in.


Jokke: BIOS enteren gaat meestal via Del, F1, F, F10 alnaar gelang de fabrikant van je MOBO. Meestal verschijnt de juiste toets wel op het scherm, onderaan gedurende de POST.

Greetz,

Harry.


Thanks,Harry.
 
Bij deze het rapport van everest

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam DREPC
Naam gebruiker Dre

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+
Moederbordnaam Asus A8V Deluxe (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset VIA K8T800Pro, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (12/22/04)
 
Mooi, geef me even de tijd.
Mocht je op korte termijn beslissen om de F6-procedure opnieuw te doen (vaak is een oude diskette toch iets aangetast) dan hoef je niet helemaal opnieuw te installeren.
Je kunt dan een reparatie uitvoeren van de bestaande installatie. (Weer niet te verwarren met de "R" van Recovery- of Herstelconsole.)

Ik heb uit de Tips & Handleidingen bijgaande Toelichting gehaald.

NB: jouw eerste Asustype was toch compleet. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan