Windows blijft hangen in het opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zitten 2 raid/sata controllers op dat bord, een Via en een Promise. de laatste is uit te schakelen in de bios, maar daar kun je natuurlijk wel een driverflop voor brouwselen, het beste is de Via sata poort te gebruiken en de Via driver flop.

En controleer de sata kabels een goed, die krengen willen wel eens los gaan zitten.
 
Ik was inderdaad al op de VIA-site aangeland. Ik zoek nog even door.
 
Okay, op deze VIA-site kun je door te klikken op het VIA Hyperion-embleem een pakket met drivers die bij je chipset horen downloaden. Het is/zijn zip-bestanden, dus je moet ze na het uitpakken maar eens bekijken. Ik ga er zondermeer vanuit dat er een herkenbaar bestand bij zal zijn voor de F6-methode. Die moet dan op een nieuwe, gave diskette.

Ik heb ook een verhaal gelezen dat je BIOS deze drivers ook moet ondersteunen, maar ik mag aannemen dat AsusTEK dat gedaan heeft.

Ik ga nog even bij Asus kijken of ze een moderne BIOS-updater hebben. Dan hoef je niet meer te flashen.
 
Misschien wil jij even kijken bij Asus?
Ik loop stuk op socket's of slots. :confused:

Het is de A8V deluxe, die kun je links boven ingeven, maar wat wil je precies weten? die drivers staan gewoon op de driver cd van Asus, en onder/in een speciale map, voor het maken van die flop.

Denk dat het toch te maken heeft, met de niet goede instellingen in de bios, voor de goede sata poort, of de niet goed werkende sata kabel, of een combinatie van dat alles.

De SATA schijf aan de Via controller hangen, opstarten met cd xp cd, en de driverflop voor/van Via, zou moeten werken.
 
okay dus ik ga nu die via-drivers opnieuw op diskette zetten. En dan na het F6 scherm naar de repair optie van de windows cd? (via de echte repair versie en niet de recovery toch!!).

Ik heb inmiddels ook weer een niet blauw scherm bij mijn collectie. Als ik in windows zit geeft ie een blauw scherm met de code C000021A Unknown hard error. Bezig met fysieke geheugendump etc.
 
Ik zou door gaan tot installeren, en een herstelinstallatie uitvoeren, alleen zul je alle updates weer binnen moeten halen, praten we hier over SP2?

Want als je die hebt geïnstalleerd, en je cd is zonder, dan wil dat niet.

Helaas ben ik er nu een poosje niet, kinderen enzo, ben zo terug, staat er op het briefje.:)
 
Ik zou door gaan tot installeren, en een herstelinstallatie uitvoeren, alleen zul je alle updates weer binnen moeten halen, praten we hier over SP2?

Want als je die hebt geïnstalleerd, en je cd is zonder, dan wil dat niet.
Daarmee is dus inderdaad die procedure bedoeld, waarvan ik de handleiding al gaf. En staat er op de installatie CD van Windows XP bij, dat het inclusief SP2 is?
Dan kun je doorgaan met herstel-installatie.
 
Geeft niet ;)

Ik heb nu dat hyperion programma geinstalleerd. Dit is echter een via raid tool. Voor zover ik kan nagaan is hier geen mogelijk om een driver diskette aan te maken. Kan dat?
 
Ik heb het ter controle ook even gedownload. Ik kan het er niet tussen zien zitten. Misschien het advies van Lange Pier: kijk op de CD-Rom die je bij de PC gekregen hebt met drivers?
 
DAt is een vrij oude CD (2004). Het enige dat hier op staat is de VIA 6420 RAID controller driver. Heb ik hier iets aan?
 
Geeft niet ;)

Ik heb nu dat hyperion programma geinstalleerd. Dit is echter een via raid tool. Voor zover ik kan nagaan is hier geen mogelijk om een driver diskette aan te maken. Kan dat?

Bij de Hyperion drivers, zit een map bij, met de naam drvdisk, met een een map i386, de inhoud daarvan, of de inhoud van de drvdisk, op de flop kopiëren, die Via raid tool zit er ook bij, misschien je nu alleen de Via raid tool gedownload,:confused: al lijkt dat mij sterk.

Is je XP cd, inclusief SP2? zo niet, dan kun je alleen een verse install doen.
Maar ik zal eerst eens weer de topic start lezen, ben ondertussen de draad kwijt, en weet nu niet meer, waarover het eigenlijk ging.:eek:
 
De inhoud van dat gedownloade bestand is een van de bijlagen.

Wat ik meestal doe is de "Gemaakt op-data" vergelijken. Zijn de files van de website aanmerkelijk jonger dan die op de CD-Rom, dan pak ik de jongste.


Edit: Okay, in de gedownloade bestanden zit een bestand drvdisk, daarin zit i386 en daarin zit NT5. Zie onderstaand plaatje.De drie files moeten op een schone diskette gezet worden en kunnen gebruikt worden tijdens de Setup van Windows XP.
Als de installatie is afgerond, zou ik eerst de Setup.exe in het gedownloade pakket draaien. Aangezien dan de in Windows XP ingebakken Raid-controllers ook geupdate worden, is de kans dat de problemen worden opgelost groter. En uiteraard daarna updates ophalen en andere software misschien installeren.

.
 

Bijlagen

  • F6Raid.jpg
    F6Raid.jpg
    7,5 KB · Weergaven: 29
  • ViaRaid.jpg
    ViaRaid.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Je hebt ook nog het bestand txtsetup.oem nodig, voor de verwijzing, welke bestanden er zijn, met de source path, maare, je kunt ook je reply's aanpassen, zo wordt het een monoloog.:p

Waar is de TS gebleven, met de verlossende antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan