Windows blijft hangen in het opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawel hoor, staat gewoon in die map ,waar deze map instaat, met die bestanden.
 
Was gezien. Maar bijvoorbeeld Intel biedt op de site een mapje aan met een icoon van een diskette ervoor. In het mapje zit een aan te klikken exe en dan wordt er gevraagd een diskette in de A-drive te doen en daarna OK. De benodige files voor F6 worden dan naar de diskette gekopieerd. Dat noem ik "end-users"vriendelijk! :thumb: :)
 
Was gezien. Maar bijvoorbeeld Intel biedt op de site een mapje aan met een icoon van een diskette ervoor. In het mapje zit een aan te klikken exe en dan wordt er gevraagd een diskette in de A-drive te doen en daarna OK. De benodige files voor F6 worden dan naar de diskette gekopieerd. Dat noem ik "end-users"vriendelijk! :thumb: :)

Heeft Asus ook, de driver cd, heeft een gui, met een optie, make disk.:)
Maak daarmee die flop, kopieër de nieuwste drivers erin, i.p.v. de oude, en je hebt een prima driver schijfje.
 
Ik ben nu behoorlijk ongerust dat TS door mijn misser met het txtsetup.oem bestand behoorlijk in de problemen is gekomen....
 
Maak niet uit, ik ben allang de weg kwijt.:D

Die melding beginnend met BCP code, heeft te maken met de USB, dus.
 
Ik ben inderdaan de weg kwijt. Ik heb de diskette gemaakt zoals aangegeven maar bij het laden van de drivers komt er een foutmelding. Ik heb de Asus cd voor het moederbord maar volgens mij zit daar geen makedisk optie bij??

:(

Correctie: ik heb wel de optie makedisk gevonden. Dan een andere vraag hoe maak ik van deze disk een disk met de nieuwste drivers zoals aangegeven door lange pier?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een driver disk gemaakt met de asus cd. Ik heb daarbij de driver files van de diskette met de nieuwe files uit het hyperion bestand.

zie
Edit: Okay, in de gedownloade bestanden zit een bestand drvdisk, daarin zit i386 en daarin zit NT5. Zie onderstaand plaatje.De drie files moeten op een schone diskette gezet worden en kunnen gebruikt worden tijdens de Setup van Windows XP.

Als ik de drivers wil laden kan ik uit twee drivers kiezen voor windows xp nl.

Via ATI/ATAPI Host controller en
Via Serial ATA RAID controller.

De serial ATA Raid controller wil die helemaal niet pakken en de ATI/ATAPI controller kan je wel selecteren maar daarna wil die alleen maar de bestaande Windows driver behouden.

2 vragen; Welke van de twee controllers moet ik selecteren en enig idee waarom ze niet werken? Het kan natuurlijk dat mijn manier van de oude files vervangen niet werkt???
 
Ik zie wat je bedoelt. Ten eerste, als je even terug leest zie je dat ik verzuimd heb een txtsetup.oem bestand mee te nemen in de inhoud van de F6 diskette. Daar zit wel zeer belangrijke info in. Dat bestandje zit één niveau boven "NT5", dus in i386.
Maar ik zou helemaal even wachten tot Lange Pier terug is. Want hij ziet volgens mij nog meer, of andere mogelijkheden.

Edit: en hij is in dit soort zaken, helemaal aan de hardware kant, veel deskundiger dan ik.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook nog het bestand txtsetup.oem nodig, voor de verwijzing, welke bestanden er zijn, met de source path,
Ik wil op een rij zetten, ook voor mezelf, waar we nu staan.
In het bestand dat je van de VIA-site hebt gedownload zat het NT5-mapje met de bestanden voor de diskette.
Hierboven zie je wat Lange Pier zei over dat txtsetup.oem bestand wat ook op de diskette gezet moest worden.

Als dat alles bijelkaar een goed werkende diskette voor de F6-methode oplevert, dan zou dat opgelost zijn.
En als daarna die herstel-installatie uitloopt op een goede herstart van Windows XP zijn we al een heel eind.
Maar je beslist zelf...
 
Ik heb inderdaad al een diskette gemaakt zoals jullie hadden aangegeven met die files uit de map NT5 en het bestand txtsetup.oem maar toen gaf windows aan dat ie niet de juiste drivers kon vinden (in het F6 scherm zeg maar)
 
Je dient het mapje NT5 en de txtsetup.oem file, op de flop te zetten, lees wat in die txtsetup.oem file staat, een verwijzing naar 2 mappen, de NT4, en de NT5 map, de eerste hoeft niet, de tweede wel.

Ook kun je alles uit de map drvdisk, kopieëren naar de flop, krijg je wel meer keuzes, waar je niets aan hebt, maar die werkt ook, ook weer te lezen in de txtsetup.oem.

Het zijn bestanden voor de source path, die txtsetup.oem files, oftewel een verwijzing,
waar die bestanden staan, in welke map dus, en welke bestanden het zijn.

Dus niet alle bestanden bij elkaar gooien, want dan dien je ook die txtsetup.oem files aan te passen, qua source path.

Hoop dat dit meer inzicht geeft, en dat we verder kunnen met het echte probleem, we zwemmen nu rondjes, maar ik wil naar de kant.:)
 
Daarom heb ik nu ook iemand nodig die reddend zwemmen beheerst ;)

Even voor de zekerheid. Ik heb nu de map nt5 volledig naar de diksette gekopieerd en dan los het txtsetup.oem bestand erbij gezet. Of moet ik dit ook in de map NT5 zetten. Of allemaal los op de schijf?

De eerste schijf die ik gemaakt hebt gad de drivers aan voor windows server 2003. En via het F6 scherm kon ik de driver wel laden maar als ik dan verder in het herstel menu van de windows cd kwam vroeg die om de via v-raid driver diskette terwijl de zojuist gemaakt diskette in de floppy drive zat?

Sorry dat het allemaal zo moeilijk gaat :confused:
 
Je hoeft je niet te exuseren hoor:) , enne, reddingszwemmen in stroop, nooit van gehoord.:evil:
Het is allemaal zo makkelijk, als je het weet.:p

Ontopic maar weer.

Maare, idd, de NT5map, en de txtsetup.oem file, die er onder staat, op flop zetten.
Lees eens die txtsetup.oem files, daar staat het allemaal in, waar zie verwijzingen naar toe gaan.
 
Even voor de duidelijkheid, onderstaand de inhoud van het tekst bestandje. Welke verwijzing moet ik aanpassen? Ik heb alle vier bestanden (dus 3 maal viamraid en het txt bestandje) op de diskette staan op de root dus niet in een folder. Is dit correct en zo ja welke verwijzing moet ik aanpassen? De diskette heet overigens "Via V-RAID"

[Disks]
D-I386-NT5-RAID="VIA V-RAID Driver Diskette",\I386\VIAMRAID, \NT5

[Defaults]
scsi = VCOMBORAID_I386_NT5


[SCSI]
VCOMBORAID_I386_NT5="VIA V-RAID Controller Series(Windows SRV2003)"

[Files.SCSI.VCOMBORAID_I386_NT5]
driver = D-I386-NT5-RAID, viamraid.sys, CFG_NT5
inf = D-I386-NT5-RAID, viamraid.inf
catalog = D-I386-NT5-RAID, viamraid.cat

[config.CFG_NT5]
value = parameters\PnpInterface,5,REG_DWORD,1

[HardwareIds.scsi.VCOMBORAID_I386_NT5]
id = "PCI\VEN_1106&DEV_3349&CC_0104","viamraid"
id = "PCI\VEN_1106&DEV_6287&CC_0106","viamraid"
id = "PCI\VEN_1106&DEV_0591&CC_0104","viamraid"
id = "PCI\VEN_1106&DEV_3249&CC_0104","viamraid"
id = "PCI\VEN_1106&DEV_3149&CC_0104","viamraid"
id = "PCI\VEN_1106&DEV_3164&CC_0104","viamraid"
id = "PCI\VEN_1106&DEV_0581&CC_0104","viamraid"
 
Doe het gewoon makkelijk, open die Hyperion drivers, ga naar de drvdisk map, kopieër de inhoud van de map drvdisk, naar de flop, gewoon de map drvdisk, openen, en ALLES wat daar in staat kopieëren naar de flop, dan komt het goed, hoef je ook geen files aan te passen.

Ben anders bang, dat we daar weer onze tijd aan gaan verdoen.

De bedoeling van die Asus disk was, om alleen de via files te kopieëren, t.w. viamraid.sys .cat en .inf. , maar dat gaat niet goed, en was ook niet nodig, die oude files werken ook.
 
Zo, windows installatie gerepareerd en nu intensief aan het testen. Tot nu toe nog geen blauwe schermen. Even afwachten hoe het gaat met opstarten en dergelijke.

:thumb:
 
Volgens mij werkt alles prima nu.

Boeing 737 en Lange Pier (en alle anderen ook naturlijk) super bedankt voor de hulp

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Dat vergat ik nog in alle vreugde....zou je de vraag nog even op "Opgelost" willen zetten?
(Scheelt weer in de statistieken...;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan