Windows blijft hangen in opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kris040

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Windows blijft hangen in opstartscherm + Windows setup werkt niet (pagina 2)

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het opstarten van Windows. Hij laadt gewoon normaal tot aan het inlogscherm, maar als ik dan inlog blijft de pc hangen op het "Windows wordt opgestart" scherm. Eerst lukte het nog wel om in te loggen maar zodra ik mijn bureaublad zag reageerde de pc niet meer.
Ik ben al opzoek gegaan naar mijn Windows cd om te proberen hier het probleem mee op te lossen, maar ik krijg deze niet meer gevonden.
Is er een andere manier op mijn probleem op te lossen, of kan iemand me vertellen wat er aan de hand is?

Alvast bedankt,

Kris

Laatst bewerkt:
Probeer de pc op te starten in de veilige modus en te scannen op virussen en spyware. Misschien heb je wel te veel rommel op je pc staan. CCleanerverhelpt dit.

Misschien een hele domme vraag, maar hoe start ik de pc op in de veilige modus?

CCleaner heb ik er laatst nog laten lopen, dus qua rommel zal het wel meevallen.

Start hem opnieuw op, en blijf heel de tijd op F5 óf F8 drukken, dat verschilt per pc.

Ok, dat is gelukt. Heb hem nu opgestart in de foutopsporingsmodus, kijken of dat enig effect heeft.

Daarin duurde het me ook iets te lang. Heb de pc afgesloten en ben hem nu aan het opstarten in de veilige modus. Is het dan de bedoeling dat ik zometeen systeemherstel uitvoer?

Ok, dat zal ik proberen. Zodra het opgelost is of ik tegen het volgende probleem aanloop, zal ik weer posten. Alvast bedankt voor nu.

Het volgende probleem doet zich nu voor. De pc is volledig opgestart en alles lijkt te werken, voor tenminste 10min. Nu kan ik klikken en ctrl,alt,deleten wat ik wil, de pc reageert nergens op. Dit is nadat ik de pc met systeemherstel een aantal dagen terug heb gezet. Wat kan ik nu het beste doen, nog een keer in de veilige modus opstarten om te kijken of het dan wel werkt?

Edit: Opnieuw opgestart in de veilige modus, nu krijg ik na het inloggen alleen nog maar een zwart scherm met in de hoeken veilige modus.

Laatst bewerkt:
Het volgende probleem doet zich nu voor. De pc is volledig opgestart en alles lijkt te werken, voor tenminste 10min. Nu kan ik klikken en ctrl,alt,deleten wat ik wil, de pc reageert nergens op. Dit is nadat ik de pc met systeemherstel een aantal dagen terug heb gezet. Wat kan ik nu het beste doen, nog een keer in de veilige modus opstarten om te kijken of het dan wel werkt?

Edit: Opnieuw opgestart in de veilige modus, nu krijg ik na het inloggen alleen nog maar een zwart scherm met in de hoeken veilige modus.
als al die dingen niet helpen, zou je misschien de kast eens kunnen openen en het stof verwijderen, denk er wel aan dat er geen spanning meer op het systeem staat, neem gerust even 5 min pauze voordat je begint.

Ik zou ook ff de kast openmaken. Zorg er wel voor dat voordat je aan dingen gaat zitten je even stevig aan de radiator vastpakt, sommige hardware kan erg slecht tegen statische elektriciteit.

Hoi,

Domme vragen bestaan niet en niet vragen is dom :)

Ik heb nogal eens meegemaakt bij mensen die soortgelijk probleem hadden dat gewoon de harde schijf veel te vol was.

Zou dat bij jou ook misschien het geval kunnen zijn?
Tis maar een suggestie.

Sukses , Ed ;)

Ten eerste bedankt voor alle reacties. Mijn harde schijf zit denk ik niet te vol, 7gb vrij op 40gb.
De kast openmaken word lastig omdat het om een laptop gaat, heel veel stof kan daar toch niet in gaan zitten?
Er stonden een aantal virussen op, deze heb ik opgespoord via Superantispyware en verwijderd, het probleem blijft echter bestaan. Alle belangrijke bestanden heb ik in de veilige modus op mijn externe schijf kunnen zetten dus de pc kan in principe leeg.
Wat raden jullie mij aan om te doen? Ik heb de cd van Windows nog steeds niet gevonden..

Ik denk dat ik nu nog verder van huis ben. De pc start zelfs niet meer op in de veilige modus. Hij blijft dan hangen op een zwart scherm, terwijl er dan veilige modus in de hoeken staat. Ook systeemherstel ging niet meer omdat alle controlepuntdata gewist (?) zijn.
Wat te doen?

Heb de laatste tijd nogal eens gehoord over een virus ("Antivrus XP2008) die heel veel aantast op je pc en tevens alle systeemherstelpunten verwijdert.
Was 2 weken terug bij mijn broer het geval. ( Gelukkig heb ik daar een backupprogrammaatje op gezet die behalve zijn documenten ook de herstelpunten elke dag backupt)

Weet niet of dit bij jou ook is gebeurd maar een nieuwe windows installatie zou ik dan wel aanbevelen want iets terugzetten gaat gewoon niet meer.

Mocht het wellicht de harde schijf zijn die niet helemaal goed meer is dan kom je daar vanzelf achter.

Ed

Heb de laatste tijd nogal eens gehoord over een virus ("Antivrus XP2008) die heel veel aantast op je pc en tevens alle systeemherstelpunten verwijdert.
Was 2 weken terug bij mijn broer het geval. ( Gelukkig heb ik daar een backupprogrammaatje op gezet die behalve zijn documenten ook de herstelpunten elke dag backupt)

Weet niet of dit bij jou ook is gebeurd maar een nieuwe windows installatie zou ik dan wel aanbevelen want iets terugzetten gaat gewoon niet meer.

Mocht het wellicht de harde schijf zijn die niet helemaal goed meer is dan kom je daar vanzelf achter.

Ed
Ik heb laatst wel een paar pc's gehad met die troep er op. Bij inloggen kwam hooguit het buroblad te voorschijn maar verder niet.
Ctrl+alt+del liet taakbeheer echter nog tevoorschijn komen. Zo was vervolgens de taak "explorer.exe" uit te voeren en kon toch alle bestanden veilig gezet worden.

Maar in dit geval probeer een verse installatie. Als de harddisk niet in orde is merk je dat waarschijnlijk al wel aan het formatteren dat dan niet lukt.

Het zou goed kunnen dat ik dat virus op mijn pc heb. Ctrl+Alt+Del werkt echter maar af en toe in de veilige modus. Meestal reageert de pc nergens op. Zou iemand me uit kunnen leggen wat ik nu dan het beste kan doen?
Hij startte net voor de verandering weer eens op in de veilige modus, McAfee virusscan aangezet maar halverwege viel de pc opeens uit.
Ik heb nog steeds geen Windows cd dus opnieuw installeren gaat moeilijk lukken denk ik, of is er nog een andere manier?

Hij start weer op in de veilige modus.
Als ik de harde schijf probeer te formatteren krijg ik de volgende foutmelding:

"Deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren."

Er staan verder geen vensters open dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Betekend dit dat mijn harde schijf naar de knoppen is?

Als ik de optie snelformatteren inschakel krijg ik de volgende foutmelding: "Kan het formatteren niet voltooien"

Laatst bewerkt:
Hij start weer op in de veilige modus.
Als ik de harde schijf probeer te formatteren ...[/I]

Je had toch nog geen Windows cd?
Als je je schijf wilt formatteren terwijl het besturingssysteem daar op datzelfde moment op draait gaat dat niet natuurlijk. Dan moet je dit doen vanaf een bootdisk. Je raakt zo wel je evt. documenten kwijt.

Er zijn adapters waarmee je de harddisk uit je laptop gehaald als 2e schijf in een gewone pc kan hangen. Dan kun je in ieder geval je documenten veilig stellen.

Ik heb inderdaad geen cd van Windows.
Alle documenten die van belang zijn heb ik al op mijn externe harde schijf gezet, alles wat er nu op staat mag er af.
Waar haal ik een dergelijke bootdisk vandaan?

Edit: Ik heb de cd van Windows gevonden! Heb er drie, "CD met besturingssysteem", "Application and Driver Recovery DVD" en "Operating System CD".
Kan ik nu te werk gaan zoals in dit topic beschreven wordt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=221571 ?
Of is het beter om Windows compleet opnieuw te installeren? Mijn bestanden en prgramma's hoeven niet te worden behouden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan