Windows-CD ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Hoi hoi,

De titel legt al veel uit. Ik heb een voorgeinstalleerde Windows XP Home Edition op mijn pc staan. Deze gebruik ik al een geruime tijd zonder probleem, maar het zou altijd kunnen gebeuren dat ik XP moet herinstalleren. Nu heb ik GEEN recovery CD of zoiets gekregen bij de aankoop. Toch zou ik mijn XP-cd willen verkrijgen.

Als ik mij goed herinner is er bij voorgeinstalleerde versies altijd 1 mapje meer bij windows. Dit las ik op die slipstream pagina die in Tazman's stukje webruimte staat op deze site.
Is het dat i368-mapje in windows? Is het dat mapje dat elke CD ook uniek maakt?
Kan ik dan bijvoorbeeld de windows XP Home Edition CD vragen van vrienden en dan hun i368-mapje vervangen door het mijne en dan zo mijn CD verkrijgen?

Het gaat hier wel om een legale versie om duidelijk te zijn, ik heb de pc gekocht bij de Carrefour-keten (welbekend in belgie)

Wie helpt mij? Alvast bedankt!

James

Staat er geen progr op je pc dat een recovery cd aanmaakt.?

Pech. LL had ik een PB bij mij staan, en daar zat het wel op. Dit prog. maakte dus de masters cd's aan. Daar was dus ook niets bijgeleverd. Ik zou toch een goed kijken op je pc of dit er toch niet opstaat.

Normaal zou dit in de handleiding moeten staan. Anders moet je even kijken bij "alle programma's" dat daar zo niets bijstaat.

Heb ook geen handleiding, en bij alle programma's staat ook niet zoiets.

Is het dat i368-mapje in windows? Is het dat mapje dat elke CD ook uniek maakt?
Nee, denk ik niet. Als je Windows wilt herstellen wordt die I368 ook aangesproken.

Volgens mij maakt wpa.dbl je pc uniek.

Wat stel jij dan voor?

wpa.dbl gewoon kopieren uit system32 naar disketje, windows XP Home Edition herinstalleren met een cd van vrienden en dan in veilige modus dbl-bestandje terugzetten?

Het is gewoon, als het niet werkt dan ben ik wel flink...de das omgedaan:rolleyes:

Ben je gek. Niet zo bang.

Cd van vrienden die geen originele windows cd hebben maar een aangepaste versie voor bedrijven. Ik geloof dat ze dit corp noemen. Op de mijne staat b.v. Dell. Nou, neem maar aan dat dit een corp. Is. Bedrijven Vobis (nederland)
Je kunt met een progje nu je key oplepelen.
wpa.dbl kun je kopieren.

Trouwens, je kunt ook even een dual boot maken :D
Is er helemaal geen man over boord.

Mijn beperkte kennis is ook nog eens beperkt tot windows XP, vanaf dat ik in de bios kom, ben ik een dummie.:)

Ik heb zo'n cd nog liggen van mijn vorige pc, een fujitsu-siemens pc, ook windows home edition.

Laatst bewerkt:
Weet je, ik vind dit wel een leuk 'probleem'.
Ik herinner me de computer van mijn buurman.
Hij had ergens onder start/programma's iets staan van de leverancier van die pc.
Daar was een optie om een 'recover cd te maken'.
Er werd ook geadviseerd dat direct te doen.

Heb jij dat niet?

Verder hoop ik dat er meer mensen deze thread lezen want ik denk dat het misschien ook nog mogelijk is om een image te maken. Heb ik geen kaas van gegeten.

Niet overhaast handelen dus.
Mijn beperkte kennis is ook nog eens beperkt tot windows XP, vanaf dat ik in de bios kom, ben ik een dummie.
Was ik ook toen ik in Helpmij kwam :p
Je leert alleen maar door dingen te doen. Maar wel goed voorbereid in jouw geval. Je moet wel een legale blijven :cool:

Ik heb zo'n cd nog liggen van mijn vorige pc, een fujitsu-siemens pc, ook windows home edition.
Wat let je?
Maak een partitie.
Siemensje er op. wpa.dbl er in en je nummer.
Toch een leuk oefeningetje!!:D
Zo hou je ook je originele installatie intact.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Weet je, ik vind dit wel een leuk 'probleem'.
En ik vind dit een contradictio in terminis, hoe kan je nu "leuk" en "probleem" in 1 zin gebruiken?:D

Ik herinner me de computer van mijn buurman.
Hij had ergens onder start iets staan van de leverancier van die pc.
Daar was een optie om een 'recover cd te maken'.
Er werd ook geadviseerd dat direct te doen.

Heb jij dat niet?
Heb ik al op geantwoord in dit bericht, nee dus.

Maar ik zal eens moeten kijken voor die cd. Momentje...:)

OK, wat hebben we hier?
--------------------
Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM
Windows XP Home Edition

De software op deze Recovery CD-ROM werd in de fabriek op uw harde schijf voorgeinstalleerd en mag alleen worden gebruikt voor back-up en recovery van uw Fujitsu Siemens Computers computersysteem. Fujitsu Siemens Computers is alleen aansprakelijk voor de prestaties van de software
Alleen voor distributie met een nieuwe Fujitsu Siemens PC
--------------------
Is dit de goede?

Op mijn pc heb ik er eigenlijk wel 1 cd bijgekregen, maar daar staat op "Motherboard" support CD Version 2.1 VI, maar daar staan volgens mij alleen drivers op voor de kaarten en dergelijke. Kheb hem al eens verkent, maar dat heeft niets met XP te maken.

Op de achterkant van die recovery CD-ROM:
Ga bij het herstellen als volgt te werk:
- blabla...bios...boot sequence...blablabla...
- Installeer de drivers en programma's zoals hieronder beschreven.

Na de installatie moet u alle andere drivers en programma's installeren. Pas dan worden een paar ingebouwde hardwarecomponenten weer correcht ondersteund. Gebruik hiervoor de bijgeleverde CD's. (bv. "Drivers en Utilities" of "Utilitie CD-ROM")
Maar die driver-cd (ook van de vorige pc), kan ik dan vervangen door de "motherboard" cd van mijn pc?

James007,
Het handigste is om het merk te bellen van jouw computer.
Sommige computers krijgen geen recovery CD mee, maar moeten dit zelf downloaden zoals bijvoorbeeld packard bell.
Dus bel jouw computer bedrijf op. Dat is echt het beste.

Geplaatst door saldos
James007,
Het handigste is om het merk te bellen van jouw computer.
Sommige computers krijgen geen recovery CD mee, maar moeten dit zelf downloaden zoals bijvoorbeeld packard bell.
Dus bel jouw computer bedrijf op. Dat is echt het beste.

Ik zelf heb een aantal jaar gelden Master cd's gemaakt op de pc (Packard Bell) van m'n dochter. Deze (2 in dit geval) cd's fungeren dan als recovery cd's. Dat pictogram stond op het bureaublad, daar moest je op klikken en de rest wees zich vanzelf. Is dat niet meer zo? Maar bellen lijkt me idd ook verstandig.

Nou, het is een GMT.NET computer.

Bij de ondersteuningsinfo staat wel:

SIMAC NV/SA
KMO Zone Guldendelle
A. De Coninckstraat 5
3070 KORTENBERG

Helpdesk/Storingsmeldingen 0900/10145(0,45 €/min)

Gebruikers Ondersteuning Hard & Software 0903/99131(1,12 €/min)

Het is zelfs een 0900-nummer (pfff...:rolleyes: )
Ik zal wel eens bellen, ooit...:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan