windows logo verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roharro

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Berichten
31
Sedert enkele dagen verschijnt het windowslogo niet meer tijdens de opstartprocedure. Weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn en hoe ik het logo terug kan doen verschijnen?

Roharro
 
Open het bestand msdos.sys met notepad. Wat staat er achter "Logo" (onder options)? Als daar een 0 staat, moet je die veranderen in een 1.

Groetjes,
Bennie
 
staat er niet

In msdos.sys gaan kijken, maar er komt helemaal geen vermelding in voor van logo. Moet wel vermelden dat intussen mijn PC zich zeer eigenaardig is gaan gedragen, de iconen op de desktop en in de programma start gedragen zich gestoord. De autoexec.bat file blijkt ineens voor een deel verminkt, wat uiteraard foutmeldingen veroorzaakt bij het opstarten, en last but not least, krijg ik ineens de melding dat mijn D partitie van de harde schijf niet (meer) zou zijn geformatteerd.
In DOS, bij opstarten met bootdiskette blijken alle mappen en bestanden toch netjes aanwezig op de D schijf......
Antivirusscanners, on-line zowel als off-line wijzen echter geen virussen aan, toch lijkt een onzichtbare hand aanwezig!!!
 
Dat met de logo moet ik opzoeken overdag. Het is in feite beter, PC slaat dat over en sneler opstarten.
Wat betreft je andere problemen: ontzichtbare hand..
Gebruik je tellijn. of kabel.
Het zou goed zijn om van Internet (zoek met Google het progje = Anti Trojan 5.5 trial) een Anti trojan te downloaden.
Gooi deze op je PC en laat dan checken als trojan vrij en welke poorten open staan.
Is je PC trojan vrij maar meerdere poorten open dan moet je kijken bij mijn vraag in Diversen (poorten dicht). Daar staat een goede link om je poorten dicht te gooien. Zo kan men voorkomen dat onzichtbare handen in je PC zitten.
 
Als het er niet staat, kan je dat toevoegen. Dus:

[Options]
Logo=1
<de rest volgt hieronder>

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan